Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde time på Rikshospitalet i går i forbindelse med søskenforsøk. Der fikk jeg høre at jeg har reduserte eggstokkreserver og derfor får jeg kun ett forsøk. Jeg skal ta maksimal dose når det gjelder sprøyter.

På forrige forsøk i januar 2010 fikk jeg ut 6 egg og alle ble befruktet. Fikk satt tilbake to og fikk en jente den gangen. Jeg mener at man trenger bare ett eller to egg for å bli gravid. Så hvorfor gi opp om man skulle få ut mindre egg denne gangen. Til syvende og sist trenger man bare ett egg.

Man har vanligvis krav på tre forsøk i det offentlige. Kan sykehuset begrense disse????

Burde jeg klage/ kreve å få flere forsøk???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143675508-riksen-tilbyr-kun-ett-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sjekket om reglene er litt annerledes når man har et barn fra før av?

Eventuelt søke om å dra på et annet sykehus?

Vi skal til Tromsø, og fikk klar beskjed før vi søkte til og med at det var MAX 2 barn per par. Dette for at andre som ikke har barn i det hele tatt skal slippe å stå så lenge i kø.

Ja, det enkelte sykehus har dessverre rett til å begrense antall forsøk eller avslå søknaden fullstendig.

Men dere har rett til å søke til et annet sykehus!

Du kan gjerne klage til Riksen, men det er kanskje også lurt å sende søknad til et annet sykehus med det samme? Kan jo begynne med en telefon til Ullevål, ikke sikkert de gjør samme vurderingene.

Annonse

Dette er en amh verdi på 2,86 pmol ( tror jeg). Det er nesten 3 og det er 3 som er minimum. Ditt tilfelle bør virkelig være up for discussion, mener jeg!

Og det faktum at du har blitt gravid tidligere viser at eggene dine ikke er av dårlig kvalitet.

Takk for alle svarene dere!!!

Jeg begynte på sprøyter idag og ser hvordan det går med dette forsøket, men er så fortvilet siden jeg fikk høre dette.

Poca, min AMH er også på 2pmol. Hvordan reagerte du på det når du fikk høre dette?? Selv har jeg vært veldig trist og lei meg. Går dere privat nå?? Har dere prøvd å bytte sykehus??

Er det noen andure som har fått godkjent søknaden etter at de byttet sykehus??

Du har termin snart du MK73 hvis jeg ikke husker feil. Ønsker deg masse lykke til...!!!

Jeg var knust! Lege svartmalte situasjonen og sa det var bra vi i ventetiden hadde gått privat. Hun ville se epikrisen fra det første forsøket og skulle ta en beslutning etter dette. Vel, etter all hersens sprøyter fikk vi ut 5 egg, 4 var modne, men bare et ble befruktet. Men det holder jo med ett! Er på rugedag 6, men er ganske sikker på at det ikke har festet seg. Så neste uke begynner kampen mot riksen. Har som mål å trumfe igjennom et forsøk på riksen. Tror jeg ble bortskjemt på Aleris, de var veldig proffe og effektive. Hvis ikke dette går så blir det muligens egg-donasjon, men det må vi diskutere mer. Da må vi til utland etc så det blir utrolig dyrt og komplisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...