Gå til innhold

Består ekteskapet???

Anbefalte innlegg

Ho 16.05.79 og han 06.08.76

Me slit ein del i forholdet mellom stefar og min son. Er dette noko forhold å satse på? Eller bør eg droppe mannen og kun ta meg av ungane mine? Mannen min hakkar mykje på eldste sonen min (som eg hadde frå 1. ekteskap)...

Fortvila!!! ...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143675012-best%C3%A5r-ekteskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spår ikke nå, men jeg fikk lyst til å si følgende til deg. Du er gift med en løvemann, hvilket tegn er din gutt?

Jeg har også et barn fra før, jeg måtte velge mann med omhu, da mitt eldste barn er meget sterkt på flere måter, ser igjennom voksne og var veldig direkte som liten.

Også kommer denne; åpen dialog mellom deg og løvemannen, han må svelge stolthet og tørre innrømme hvorfor han hakker, posisjonsproblemer? sjalusi? Eiertrang på deg?

Og du er nødt til å fortelle hva du venter av han i forhold til din eldste sønn, ikke vik et sekund fra dette.

Om han er en typisk løve kan du bygge opp under at du trenger hjelp fra han i dette, hjelp i å forene familien til en enhet. Du trenger en sterk og voksen mann ved din side og det kan du si til han, kan hende det kan tenne en gnist i han, er en løve lojal med et menneske skal det mye til å bryte dette.

Vanskelig dette, utfordrende, jeg vet, en familie er tungt arbeid til tider, men ikke vik en tomme når det gjelder å ta vare på sjelen til gutten din, ingen voksen mann burde ha behov for å tråkke på et barn, selv om det dessverre skjer mange familier, også der far er tilstede.

Hva sier di sønn?

dette vil ikke eg spå noe om.. Men det er jo veldig masse om din sønn er så pass gammel som kan stå på egene bein? (over 18 tenker eg da) Men ville nok gidd grei beskjed til stefar om at dette tolererer eg ikke i min familie og ville tatt den tunge avgjørelsen med å si han måtte velge enten fred og bo i huset eller ha det slik så kan han flytte ut.... Men dette er meg igjen.. Ingen er like og alle har sine meninger rundt slike ting...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...