Gå til innhold

Hvilket febertermometer anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere kun brukt disse tradisjonelle som kan brukes i munn/armhule eller endetarm. Har hørt at å måle i barnets endetarm gir den mest korrekte temp. Stemmer dette?

Vel, dette er nå ødelagt og jeg må til innkjøp av nytt termometer. Er jo så mange typer å velge mellom. Hva anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at den som du måler i panna er veldig bra:)

Skrevet

Lurer jeg å på. Har alltid stolt mest på den typen du nevner over:)

Skrevet

Nå for tiden er de elektroniske termometerene som brukes på pannen og i ørene blitt så nøyaktige - at jeg ville valgt en slik. Har selv benytttet øretermometer på jenta som snart er 9 år hele tiden. Har vært veldig greit, synes jeg, men har gjerne tatt i begge ørene for å sammenligne resultat.

Mens jeg ventet på en resept på apoteket sist, så jeg imidlertid en ny variant som jeg ikke har sett før. Den het noe sånt som "A mothers touch" og var formet som en ring mor kunne sette på fingeren. Når mor(eller far selvsagt) holdt hånden på barnets panne kunne temperatur leses av. Den var ved første øyekast liten og virket jo i utgangspunktet genial, uten at jeg vet noe mer om den...

Greit å slippe å ta av bleier og strippe barnet for å ta temperatur om man skal måle midt på natten for eksempel.

Bare et lite tips tenkte nå jeg...

Skrevet

Jeg har kjøpt ThermoFlash Pannetermometer, en variant som sender infrarød stråle som man måler på siden av pannen. den kan måle både kropps temperatur og overflate temperatur.

Den er veldig enkel og den kan også enkelt måle når ungen sover uten å måtte vekke eller være borti ungen på noe vis.

Den koster litt men jeg syns den virker genial.

Produktomtale :

ThermoFlash infrarødt pannetermometer leser kroppstemperaturen på et brøkdels sekund fra den infrarøde varmen kroppen produserer. ThermoFlash er et raskt, enkelt og nøyaktig termometer som måler temperaturen uten å vekke barnet/pasienten. Temperaturen vises umiddelbart og ingen rengjøring behøves. Ingen ekstra termometerbeskyttelse som må kjøpes i tillegg og ingen smittefare. Termometeret kan også brukes for å måle romtemperatur og alle overflatetemperaturer

:)

Skrevet

Legen mente at å måle i endetarmen er det mest pålitelige på små babyer, så jeg fortsetter med det

Skrevet

Hadde barn som ble innlagt på barneklinikken sist og alle legene var strenge på at man måler alltid kjernetemperatur på de små, hvertfall til de er 1 år, helst lenger. Hadde aldri turt å stole på noen annen temperatur enn kjernetemperaturen. Bruker kun det enda og han er 3 år.

Skrevet

kjøpte selv nytt her, syns de er mest til å stole på de en bruker i rumpa.. derfor ble det en slik selv om jenta er to år nå.. er ikke sååå ofte vi måler, jeg kjenner det ganske fort dersom hun har lav/moderat feber og da pleier jeg ikke å måle i det heletatt, men om hun blir skummelt varm så måler jeg selvfølgelig og det er da det er viktig at det er så nøyaktig som mulig, ikke så lenge det er 38/39 men når det er over 39 liksom..

hittill har vi vel brukt det 4-5 ganger i løpet av to år, og pappan skulle være lur og rengjøre det med kokende vann han.. vel etter det var det ikke så nøyaktig lenger ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...