Gå til innhold

AmmeBH med spiler ikke anbefalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var på ammekurs og der ble det frarådet AmmeBH med spiler da det kan blokkere melketilgangen. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg prøvde en gang og måtte kutte det ut, fikk så innmari vondt i puppene pga tette melkeganger.. Bedre å bruke spilefri bh i begynnelsen og heller gå over til de med spiler når babyen er større og du kanskje ammer mindre =)

Skrevet

har kjøpt medela sine spile løse, kjøpte de i sverige nylig for kl 129 kr stk, sover med de om natten allerede ! digg er de

Skrevet

Jepp,kjøpte en med spiler sist og måtte bare bosse hele bhen,den ga meg bare tette melkeganger og brystbetennelse. Jeg likte selv veldig godt en fra triumph uten spiler. Så den har jeg kjøpt på ny denne gang:)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hvor jeg har det fra, men jeg trodde vel egentlig det var alment kjent at spiler kan skape problemer mens man ammer. Det er derfor mange av amme-BHene er uten. Det er i grunnen helt logisk, synes jeg :-)

Jeg sverger vanligvis til BH med spiler, har aldri brukt annet, men amme-BHene jeg har kjøpt er uten.

Tror kanskje jeg leste en artikkel engang om valg av amme-BH, der dette var dekket.

Skrevet

Noen som kan anbefale hva slags amme-BH jeg kan kjøpe som ikke har spiler, men litt "polstring" i cup-en?

Kan ikke fordra disse tynne amme-BHene der "brystvortene" nesten spidder stoffet...hehehe...

Husker jo fra sist at jeg brukte ammeinnlegg i tillegg, men synes amme-BHene var så tynne.

Anyone?

Skrevet

Jeg brukte med spiler, gikk helt fint. Har store pupper, og det var lettere å amme med spiler fordi puppen liksom ble holdt litt oppe. Var klar over faren, men å gå med puppene ned på låra i månedsvis.. Nei takk.

Skrevet

Jeg fant slike på Lindex da jeg var på jakt etter ammebh selv. Så ganske fine ut egentlig :)

Skrevet

Jeg foretrekker ammebh med spiler, og har ikke hatt problemer på grunn av spilene. Men har stor størrelse i bhen, og da kommer spilene lenger vekk fra selve brystet. For mindre størrelser kan jeg se at spilene kan bli et problem, da de lettere da presser inn mot brystet.

Skrevet

Bruker begge deler. Ingen problemer med spiler, brukt det begge ganger, og bruker det igjen no. Stor bryststr, så føler de med spiler er bedre, mtp støtte. Men jo, det er sant som ein seie, det KAN tette melkegangene og føre til betennelse. Derfor sover eg med ein uten spiler ;-)

Skrevet

Jeg er nødt til å ha med spiler på grunn an størrelsen på puppene.

Har E/F cup og da blir det ikke ordentlig støtte uten.

Skrevet

Takk for innspill!

Almenn kjent... Hvis man aldri har vært gravid før så er det vel ikke allmennkunnskap som sitter lengst fremme i pannebrasken. I tillegg selges det AmmeBH'er med spiler. Jeg liker også å bruke spiler pga det holder puppene bedre på plass, men vil nok kjøpe begge deler og prøve meg litt frem.

Skrevet

For min del synes jeg ammeBH er noe tull! Hvis man har mye melk, og det rener lett, blir den sølete og sur etter første amming på dagen. Man trekker jo lappen over puppen ned og legger den under der melka lett renner og søler. Jeg har alltid brukt en spileløs BH fra Chantelle som man bare vipper opp underifra når man ammer. Ikke noe søl og man slipper å lete etter den spenna oppe når man skal ta på seg igjen . Bare å "vippe" tilbake. Jeg har D-E cup og syntes det gikk helt fint uten spiler likevel. -men anneBH, nei takk!

Skrevet

Nyttårsprins, idag var jeg på Triumph, og de har en variant som har litt "padding", og er uten spiler.

Du kan sikkert finne den hos andre forhandlere også.

Skrevet

Heisan, Katrine5.

Nå mente jeg ikke å kritisere - det jeg kanskje burde vært klarere på, og grunnen til at jeg sier at jeg trodde det var alment kjent (for gravide) - er nettopp at jeg er førstegangsfødende selv, og har ikke vært på noe ammekurs, men akkurat det der hadde jeg hørt (det samme som deg) - og det er mye mer enn jeg har fått med meg på mange andre områder.

Så det at jeg hadde hørt det mente jeg var grunnen til at jeg trodde det var "alment kjent", for ellers hadde jeg sikkert aldri visst det...

Jeg husket det nok også fordi jeg vanligvis hater BHer uten spiler, så er spent på hvor lenge det går før jeg kryper til korset og handler med spiler... Men jeg har litt angst for brystbetennelse og den slags problemer, så vi får se.

Skrevet

Har kjøpt amme bh på Cubus, de er uten spiler og veldig behagelige å ha på.

Skrevet

Takk for tipset, jenter!!!

Får skrive det på listen...som begynner å bli lang...

Skrevet

Jeg kan skrive under på at du IKKE vil ha tette melkeganger og brystbetennelse..det hadde jeg nok av sist og vil ikke ha det igjen!

Er et spilemenneske jeg også, men brystene blir jo ganske store når melken kommer,så det gjorde ikke meg noen ting å bruke bh uten spiler i ammeperioden.

Skrevet

Jeg fikk beskjed sist at amme BH med spiler var anbefalt når man hadde store pupper forsi det gav bedre støtte.. men at det var veldig viktig og få rett str. De fleste av oss bruker for små str på cup og da kan det hindre melkeproduksjonen og gi betennelser.

Brukte nok feil str sist, men denne gangen har jeg vært innom og fått litt hjelp og endt opp med 80E :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...