Gå til innhold

Noe jeg har glemt (sykehusbaggen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt stressa for at fødselen kan starte snart. Så driver nå og pakker til jeg skal dra. Selv om det kun er et år siden sist husker jeg ikke helt hva jeg trenger. Skal i hvertfall ikke ha med like mye som sist. Noen som kan se om det er noe viktig jeg har glemt.

Pakket en bag til storesøster som skal til besteforeldrene. Der er alt av klær, bleier, flasker, mat, dyne, kos, smokk osv, den skal være grei.

Så til sykehusbaggen:

Til meg

- to gensere (ammegensere)

- en joggebukse og en myk mammabukse

- store truser

- sokker

- BH

- toalettsaker (tannbørste, tannkrem, shampo, balsam, dusjsåpe, sminke, vasselin, deo) Får bind på sykehuset

- mobillader

- kamera

Til babyen:

- ullbody, bomulsbody, litt trange myke bukser og hentesett, bleier og olje har dem på syehuset

- tynn lue til å ha inne

- smokk

- bilsete skal snart vaskes og settes i bilen, bruker det et par dager til til storesøster

- ullteppe til å ha i bilen hjem

klær til mannen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så da ganske så fornuftig ut det du har pakket, det blir vel noe av det samme som ender i min bag. Bortsett fra at jeg ikke kommer til å ha med annet enn hentesett til den lille, låner klær mens jeg er på hotellet.

Ikke glemHelsekortet og blodprøvesvarene!

Skrevet

Jeg har også pakket dette:

- Amme-BHer (2)

- Ammeinnlegg

- To ammesingleter

- Tynn morgenkåpe

- Badebukse til far (hvis han skal i badekaret sammen med meg)

- Litt lesestoff til oss begge (kan godt hende det ikke blir tid, men...)

- Sjokolade, kjeks, skal pakke med litt brødmat og cola også (er vanligvis veldig avhengig av mat hyppig nok, og hvis man kommer inn om natta kan det være lenge til neste servering på sykehuset)

- Mykt dopapir

- Tar med reisehårføner også (til tørking av underlivet)

- Helsekort og andre viktige papirer

Tror det var det meste i tillegg til lista di.

Skrevet

Tusen takk for svar, setter jeg veldig pris på. Helsekort er i veska, så det er med, men glemte helt ammeinnlegg. Sist hadde jeg med hårføner og toalettpapir, men det hadde jeg ikke bruk for. Småpenger til automatene, brus og sjokolade må jeg også huske. Lesestoff er sikkert bra, men hadde ikke sjangs til å lese noe sist og tror det går raskere denne gangen.

Godt å ha dere jenter/damer ja:) Lykke til i siste innspurt alle sammen.

Skrevet

og innesko ja, det må jeg legge i baggen med engang, orker ikke gå i sko dagen lang..

Skrevet

Et par varme sokker :)

Skrevet

Ja, det har jeg pakket til meg selv - godt poeng :-) Ligger sikkert mer i bagen som jeg ikke husker jeg har pakket, hehe...

Skrevet

Ta med deg datamaskinen din, hvis du har en bærbar da! :)

Kan være godt å koble av i ledige stunder, hvis du skal være noen dager. :)

Åsså kan det være lurt å ta med øreplugger for å se på serier å slikt, så slipper du å "plage" andre rundt deg! ;)

Det skal hvertfall jeg!

Skrevet

Jeg har laget en spilleliste som heter "fødemusikk" på Iphonen min. Masse deilig, avslappende musikk der som f eks. Cafe del Mar, Morcheeba, Air... Kan jo være digg når man ligger og sliter med å slappe av ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...