Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Vi har ikke hatt noe problem med dette. Kjøper Nora Lettere syltetøy og vanlig brunost. Men i det siste har fireåringen bare villet spise disse søte påleggene. Jeg har gitt han en skive/knekkebrød, så må han velge noe annet hvis han er mer sulten. Lurer på om det er lettere å bare slutte og kjøpe disse tingene? Men er jo ikke fanatisk mht sukker heller. Barna spiste prim før, men dette sluttet vi å kjøpe, og de spør aldri etter det. Jeg har typisk "søte" barn, som er veldig glad i alt søtt!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Brunost eller prim nå og da. Aldri syltetøy, men noen ganger selvplukkede bær på grøten.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg spiser prim på knekkebrødet så og si daglig - kjøper litagoprim med tilsatt jern for å gjøre det litt bedre. Men jeg spiser annet pålegg på lunchskivene. Hva med å si at hvis de spiser makrell eller leverpostei til frokost skal de få brunost til kvelds? Det er jo ikke et problem at det spises søtt pålegg, det er mer det at det utelukkende er søtt pålegg som kan bli problematisk...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Vi har bestandig syltetøy og brunost i huset, ja, men det blir ikke spist hver dag. Vi har også nugatti, prim og gomme. Det er ikke slik at vi setter frem alt til alle målider, men vil noen ha så kan de hente i skpet. Som regel går det likevel mest ost, kaviar, pølse ol.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Her spises det alltid nugatti eller frokostblanding til frokost. Aldri i barnhagen og på skolen. Har også typiske "søte" barn, samtidig som de er veldig glad i god gammaldags middag, helst fisk! De spiser heller stekt fisk med grønnsaker og poteter enn pasta og kjøttdeig. Så det blir vel en salig blanding
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Ja prim får frøkna hver dag men ikke syltetøy og brunost; jeg mener da heller prim enn syltetøy. Brunost spiser i sjelden.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Barna mine har aldri fått syltetøy..vi liker det heller ikke.. Men prim og brunost for de..men de foretrekker faktisk salt pålegg som leverpostei, kalkunpølse og ost...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 19.35 her vet de har fått syltetøy i bhg..men de har aldri spurt etter det her hjemme...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 De kan godt få det hver dag, men ikke til alle måltider. Velger frøkna syltetøy til frokost må hun ta noe annet til lunsj og kvelds. De spiser 3 skiver fra matboks, en skive kan godt ha brunost, men da er det f.eks kokt skinke og leverpostei på de andre.. Ser ikke noe galt i det egentlig, så lenge ungene spiser variert, nok frukt og grønt, grove knekkebrød og brød osv tar de ikke skade av en skive med brunost altså. Barn trenger energi. Som et alternativ til brødmåltid spiser de også 4 korn med drikkeyoghurt på, sikkert noen som steiler over at ungene får fruktyoghurt også men jeg synes det er helt greit.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Syltetøy har vi stortsett alltid i kjøleskapet, både blåbær og jordbær. Men det er veldig sjeldent at dattera spør om å få det, kanskje sånn en gang i måneden eller noe.. Hun er 3 år. Brunost har vi også jevnlig, og jeg har ingen problemer med å la henne få brunost på brødskiva, men det er ikke det pålegget som er favoritten. Men vi har også prim og gomme nå og da, og det liker hun godt. Ellers er hun veldig glad i leverpostei, servelat og skinke, og velger gjerne det foran søtpålegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå