HeidiElisabeth Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Hei allihopa Noen som kan hjelpe meg?? Er nå i uke 38 å har de siste dagene hatt mye smerter heeelt neders i magen. Nå i ettermiddag er det skikkelig press der. Som om ungen omtrent er på vei ut. vanskelig å gå vanlig etter å ha sittet litt. Fler som har opplevd det samme? Hva skjer? -Heidi
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Jepp =) jeg har hatt det slik i snart en uke, er i uke 32... Skikkelig nedpress, vondt å gå, vondt når jeg reiser meg osv... Vet ikke hva det egentlig er annet enn at ting begynner å bli klart =)
HeidiElisabeth Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Da er det bare å knipe tenna i sammen og holde ut da Hehe..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Ja, er igrunn det =) Skal til legen i morgen så hvis jeg husker så skal jeg spørre henne om dette =) Har ikke hatt det slik med de andre to =) =)
HeidiElisabeth Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2011 Hadde heller ikke slikt med forrige Håper du får sjekket ut da
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Var hos legen i dag og spurte om dette! I mitt tilfelle er magen sunket mye og jeg er i uke 32..... Magen bør ikke synke før uke 36, for det som skjer når den synker er at det blir mer trykk og press på livmorhalsen noe som kan gjøre den kortere og sette igang en fødsel tidligere. Jeg fikk streng beskjed om å holde sofaen de neste 4 ukene, full sykmelding på flekken og gjøre så lite som overhodet mulig hjemme! Heldigvis har vi vaskehjelp og jeg har allerede fått beskjed av fysio at jeg skal sitte nårjeg skal brette tøy osv.... Men etter uke 36 var det bare å synke, gjøre masse aktiviteter som kunne sette fart i sakene slik at livmorhalsen blir kortere og fødselen kommer raskere på =)
HeidiElisabeth Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2011 Oi såpass :/ Så dumt for ditt tilfelle da.. Men da får du i hvertfall slappet masse av nå frem til bebisen kommer Jeg har 19 dager igjen til termin nå, så da hadde det vel ikke vært så farlig om babyen kom litt før Takk for at du sjekket opp det her da, slipper jeg å gå å gruble så mye. Magen min har også sunket den siste uka,kanskje ting snart er på vei til å skje Ha en fin helg! )
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 14. oktober 2011 #8 Skrevet 14. oktober 2011 Hm, min mage er også sunket litt. Uke 32. Har vært plaget med mye vonde kynnere og nedpress en stund. Har bare fått beskjed om å legge meg nedpå når de kommer. Kansje jeg burde ta det mer med ro i hjemmet da...
Kamillamor Skrevet 14. oktober 2011 #9 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg har det på akkurat samme måte som deg, og jeg fikk beskjed om att når det føles som om hodet nesten er på vei ut, er det bare livmorhalsåpningen som modnes og gjør seg klar til fødselen
HeidiElisabeth Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2011 Da får vi bare vente da ) Klar for å få ut denne babyen nå jeg da. Lei av å gå sånn her. Vondt og ubehagelig. Og full av vann i beina :/
anonymemammaen Skrevet 14. oktober 2011 #11 Skrevet 14. oktober 2011 Hmm.. Jeg er i uke 34 og har en hel del nedpress og føler hele tiden at hodet er "på tur ut", er ikke det litt dumt med tanke på at terminen enda er 7 uker unna?? Er det noen som vet om det er fare for at fødselen starter tidlig når man får slike smerter?
Linella75 Skrevet 14. oktober 2011 #12 Skrevet 14. oktober 2011 Akkurat sånn har jeg det og. Jeg kjenner mye nedpress og har av og til problemer med å bevege meg/gå. Er i uke 33 +2 Feks i dag. Våknet med ganske mye energi og vasket klær, støvsugde, vasket gulv, skiftet på senga osv. Etter en liten stund ble jeg veldig uggen i magen. Særlig når jeg bøyde meg framover. KJente også en del nedpress. Måtte sette meg litt ned. Det hjalp. FÅr problemer med å gå når det er sånn, og det blir et enormt press på blæra. Så var det på´n igjen utover dagen (er litt rastløs) og jeg styra litt rundt, gikk i byen, fikk skiftet dekk på bila osv. Og så var det nye runder med sterkt nedpress og kynnere . Er dette tegn på at jeg må ta det med ro mon tro ? ligger på sofaen nå, etter samboerns kommando. Spiser sjokolade og kjenner at ting roer seg
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. oktober 2011 #13 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg fikk ihvertfall beskjed om å ta livet med ro de neste 4 ukene fordi hvis det ble så mye press på livmorhalsen at den ble kortere og kortere...og til slutt for kort... så kunne det føre til tidligere fødsel enn hva legen ønsket (altså før uke 36) Men sjekk med lege/jm og evnt be om gyn undersøkelse for å evnt sjekke livmorhalsen.. jeg fikk beskjed av legen at jeg skulle be jm om det når jeg skal dit til uka igjen....
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 14. oktober 2011 #14 Skrevet 14. oktober 2011 Jeg kan også få et ganske stort press nedentil etter å ha sittet i ro littegrann. Kan plutselig bli voldsomt tissetrengt for plutselig ikke å være det. Er vel veldig stort press når babyen synker lenger ned i bekkenet. Hadde menssmerter pluss stikk i skjeden, jordmor mente det rett og slett var modning. Var da uke 36. Men nedpress har jeg hatt en stund nå, uten at det har skjedd noe mer. Vært i full jobb også, så aktivitet har tydeligvis ikke vært noe minus. Men nå begynner bekkenet å skrangle.. Det var det tydligste tegnet på at jeg var nær fødsel forrige gang, bekkenet som gjorde seg klart til fødsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå