Gjest Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg fant ut for en uke siden at jeg er gravid. Jeg sa det til min samboer med en gang. Han har siden det ikke snakket noe om det, jeg har tatt initiativet flere ganger til og prate om det, om vi skal beholde og ellers hva vi skal gjøre, han bare prater det bort og fnøser når jeg nevner noe om at jeg er gravid. Nå har jeg bestemt meg alene for at jeg skal beholde, og vill mest sannsynlig ikke si til han når jeg får time til kontroll, evt tidlig ul og ting ellers. Siden han ikke bryr seg om hvordan jeg har det og ikke ønsker og snakke om det i det hele tatt så gidder jeg ikke å involvere han i noe rundt graviditeten før han viser interesse. Noen som har det på samme måte? Godt å få luftet tankene litt iallefall
lillevenn2012 Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Man skal vel være to om og bestemme om og beholde eller ikke. (sier folk da) Men i ditt tilfelle hadde jeg gjort akkurat det samme. Men åssen kommer han til og være når ungen kommer til verden? Kommer han til og være like avvisende mot ungen eller kommer han til og ta vare på ungen? Ungen merker jo etterhvert at faren ikke vil ha noe med den og gjøre om det blir sånn.. Kanskje jeg setter deg i en "tenkebox" nå, men bare ungen får det bra på en eller annen måte så. Det er jo ungen det handler om. ikke hva mamma`n eller pappa`n mener. Men Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt vare på ungen jeg også. Masse lykke til
Gjest Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for svar Vi har pratet og tullet om hvis/når jeg ble gravid om han hadde stilt opp på UL og slike ting og han sa da at det skulle han. Men nå som det er virkelighet så har han tatt helt avstand virker det som. Jeg har tenkt for og sette det litt på spissen at man kjører ikke på et menneske og stikker av etterpå, en må ta konsekvensene av det en har gjort. Han har 3 barn fra før, han har dem annen hver helg så har bryr seg jo om de andre barna sine. Men om han ikke viser interesse så er det ikke et problem for meg og kaste han ut så får han angre å velge om han vill ta helt avstand eller være helgepappa for den 4 også. Barnet får det bra sammens med meg uansett, det er mange barn "uten" en far der ute.
Benkit Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Hei:) Kan virke som han har fått litt hetta.. Og det er jo kanskje ikke så rart... Gi han litt tid.. Han våkner nok etterhvert. Vet om flere menn( Deriblandt min egen m førstemann) som ikke har villet ha barn da men som har vokst det fra seg.. Min mann måtte se magen vokse og kjenne liv før han klarte å engasjere seg.. Vi var da 22 år.. Han er den mest fantastiske mann og far og gjør alt for oss begge.. Han måtte bare få litt tid til å venne seg til tanken:) Lykke til, det ordner seg helt sikkert!!
Gjest Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for svar Kan hende det allerede er begynt å svinge litt hormoner i kroppen og at jeg tar sorgene litt på forskudd
fresh Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg er ikke helt enig med lillevenn2012, man skal ikke være 2 for å bestemme seg, det er egentlig opp til den gravide! Enten det gjelder abort eller beholde, så er det den gravide som tar det endelige valget! Og jeg syns det virker som om han bare har fått litt "hetta". Gi han litt tid, så synker det inn etter hvert, og da vil han nok innvolvere seg Gratulerer med graviditet, og med valget
Gjest Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 Melder meg snart ut her i fra, for han vill ikke beholde, og da retter jeg meg etter det. Mener begge skal være enig... Og siden det enda er så tidlig så har jeg ikke grusomt dårlig samvittihet. Fikk litt ut av han på sms av alle ting.
Benkit Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Uff!! Du må velge selv men tenk deg godt om!! I mitt tilfelle hadde vi snakket om bar om 1-2 år men ble gravid etter å ha vært sammen kun 5mnd.. Han ville ta abort ig følte livet var over.. Jeg føyer meg.. Helt til vi kom til legen som ville ta innvendig ul for å se hvit langt jeg var på vei.. Så da hjerte banke og klarte da ikke å gjøre det:( mannen ble mildt sagt drit sur og har inrømmet i ettertid at han vurderte å stikke... Men med tiden endret alt seg som jeg skrev over.... Jeg sa til han at siden vi har snakket om det og kommer til å få barn om et par år uansett følte jeg det var helt feil å velge denne vekk og heller vente på neste!! Det kommer mye an på hvor lenge dere har vært sammen, hvor sterkt forhold dere har, hvor gammel dere er, økonomi osv... Men hvis det meste av dette er bra så kommer han til å venne seg til tanken!!! Lykke til uansett....det er du som kjenner mannen din og vet om han vil ta ansvar.. Gjør han ikke det ville jeg betvile hele fyren... Men det er min mening altså)
Gjest Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Vi har bare vært sammen i 5 mnd. Jeg studerer, men økonomien er ok. Men det bare er ufattelig vanskelig og når han virkelig ikke vill så synes jeg det på en måte blir feil å tvinge dette igjennom. Han har 3 fra før å jeg 2 så ligger nok litt der også. Så vi får se såfremt han ikke endrer mening over natta.
Gjest Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 Og, det blir ikke å komme noen sjanser senere, for siden han ikke vill nå så er toget gått. Som du sier, hvorfor velge bort dette og vente på neste? D blir ikke noe neste isåfall for min del.
Benkit Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Dette hørtes vanskelig ut!! Ønsker deg masse lykke til...håper dere kan prate skikkelig ut om dette før dere gjør det iallefall! Klem
Mamma til 2j Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Hei, jeg hadde en liknende situasjon for litt siden, og ville beholde selv, men han klarte å få meg til å tro at det var dumt. Endte med at jeg tok abort, etter HANS ønske!!! Fy f... som jeg har angret:-( slet skikkelig med det leeenge. Helt til jeg ble gravid igjen nå, da har jeg ikke tenkt så mye på det. Hadde jeg vært deg, hadde jeg beholdt:-) men vi takler jo ting på forskjellig, men det er mitt råd:-) Lykke til uansett hva du velger:-) Sender deg en god varm klem:-)
lillechille Skrevet 13. oktober 2011 #13 Skrevet 13. oktober 2011 Stakkars deg for en vanskelig situasjon du er kommet i, håper du bestemmer deg for å beholde barnet, og at da faren etterhvert kommer etter på den beslutningen...Lykke til uansett hva du gjør! Men gjør det DU vil, og ikke la han styre dette...
Gjest Skrevet 19. oktober 2011 #14 Skrevet 19. oktober 2011 Skulle bare si at vi blir og beholde 6 uker i morgen Må bare komme meg gjennom de 6 neste før vi tør å si noe til andre
Mamma til 2j Skrevet 19. oktober 2011 #15 Skrevet 19. oktober 2011 Åh, nååå ble jeg glad Gratulerer så masse og lykke lykke til
Gjest Skrevet 19. oktober 2011 #16 Skrevet 19. oktober 2011 Takk Vært hos legen i dag å blitt henvist til tidlig ul å fått time til første kontroll den 23 november Spennende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå