Gå til innhold

Dere som får bleiekaker, hvor putter dere dem? Til pynt i stua?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg lager bleiekaker med masse ting de kan bruke, Smokker, tåteflasker,sokker som jeg lager roser av, bestikk, bodyer,smekkerosv...

det er jo mange bleier også, så er jo bare å bruke alt på kaka....

Lager for mange så selger unna... veldig populær gave

Skrevet

Hva i alle dager er en bleiekake da?

Skrevet

Goggle bleiekake, - bilde du, da ser du...

Du kan vel ha den stående til " pynt" en liten stund?? Jeg puttet diverse inni, så da visste jo vedkommende som fikk den, at de burde "sprette" den om ikke alt for lenge.. Bleiene kan du jo putte på badet eller hvor du nå har stellebordet??

Skrevet

Plukket av et par brukbare ting og stappet hele greia i en søppelsekk så snart giveren hadde gått.

Skrevet

Jeg har hverken fått eller gitt en slik kake. Men vil tro det er naturlig å plukke den fra hverandre og lagre tingene til babyen kommer.

Annonse

Skrevet

Har ALDRI hørt om bleiekake før. Sjekka det på google nå og skjønte seriøst ikke greia med det. Sikkert noen som finner det hyggelig, men....

Skrevet

Da jeg tastet det inn kom det opp Trondheim, så er sikkert der det er populært.

Ved første øyekast ser kakene spiselige ut.

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Det er jo en typisk amerikansk greie, til babyshowers. Men det er jo en litt morsommere måte å gi en barsel/ventegave på enn å bare putte det i en kurv.

Jeg ville bare plukket den fra hverandre etter en liten stund, hvis den var veldig fin kunne jeg kanskje hatt den en stund på kommoden på babyrommet. Den er jo som regel full av bleier, kremer, smokker osv. Kjekt det vel!

Skrevet

Det er vel en koselig greie som er fin å gi og fin og få, men så tar man den fra hverandre etterpå. Ser ikke for meg det som pynt i stua nei :)

Skrevet

de jeg har laget til og fått tilbakemeldinger fra er i ekstase. laget til tvillingene til venninna mi. Folk stoppet med x antall ganger inne på sykehuset for WOOOWWWW...

Selv de som jobbet på barsel hadde aldri sett sånn før. venninnenmin hadde fått sååååååmange kommentarer om de "kakene"

Jeg pakker de inn i cellofan

Skrevet

Jeg fikk en til dåpen. Kjempefin, men laget av bleier i strl. 1... De hadde han jo vokst fra for lenge siden! Tror jeg gir den videre til neste venninne som får barn, så blir i det minste bleiene brukt. Inntil da står den til pynt.

Skrevet

Er et uttrykk som heter "Mye skrik og lite ull", det synes jeg om bleiekake. Så mye styr for noe som bare skal plukkes fra hverandre og puttes i skuffen..

Hadde for all del satt pris på en praktisk gave, men hadde vært mer enn fornøyd med å få det i en kurv/pose så jeg bare kunne rydde det rett på plass.

Men skjønner jo at den kreative typen synes det er morsomt å lage slike ting da (det blir vel som en del av hobbyen deres), så jeg hadde takket og bukket om noen hadde tatt seg tid til å lage en slik selvfølgelig.

Annonse

Gjest overlord
Skrevet

Har heldigvis aldri fått en slik, men den hadde nok havnet rett i søppelet. Hadde ikke giddet å surre ut bleiene engang, syns ikke noe om bleier som har blitt tafset på og pakket i cellofan.

Skrevet

Nei, for hva i all verden skal man med noe slikt? Jeg synes heller ikke at det er morsomt, det ser bare dumt ut, er stort og helt utnyttig. For det første hadde jeg aldri giddet å surre opp alle bleiene, så dyrt er det ikke for bleier - og dessuten føler jeg at det hadde blitt som å få en bindkake, så pakke de sammen og bruke de igjen. Nei, takk! Dessuten har jeg hørt at enkelte limer fast silkebåndet rundt med superlim på de ytterste bleiene, så da halvparten av bleiene ødelagt - hehe, folk er smarte... Kunne tatt av tingene som henger rundt, men resten av kreasjonen skulle ha fått sin plass i en søppelsekk.

Folk gir de merkeligste ting. Hadde lurt på hva som var problemet til en person dersom han/hun kom drassende med en bleiekake på sykehuset. Man har ikke så god plass på det rommet i utgangspunktet, og det må være det siste jeg hadde ønsket å drasse med meg hjem. De har heldigvis søppelrom på sykehus!

Skrevet

Hvis jeg får en slik, så vil jeg juble! Tenk, så morsomt! Men den hadde ikke blitt stående på utstilling, men brukt selvsagt. Det er jo bare en morsom måte å gi praktiske gaver til babyen på.

Skrevet

Hjelp så negative folk er da..hehe.. Jeg må nesten le litt..dere virker jo nesten sure over hele konseptet!

Syns det er kjempesøtt jeg! =) Selvfølgelig en fordel om ting i kaka kan brukes..men det er kreativt og arti... Hadde hatt den som pynt først..og så brukt det som kunne brukes!

Skrevet

Ja, synes det er ganske tåpelig. Hadde slitt med å holde masken hvis jeg hadde fått en slik bleiekake. Hadde for det første lurt på hvor dårlig vennene mine kjenner meg, og så hadde jeg begynt å lure på hvordan de fikk for seg at det var en morsom gave.

Skrevet

Herrefred, så mange utakknemlige damer som svarer her! "Kastet hele greia i søpla", det er jo sløseri!

Når man får en gave, så takker man pent. Og hvis gaven er nyttig, om enn innpakket på en annerledes måte enn hva man selv liker, så plukker man det fra hverandre og bruker det likevel. Kaster dere virkelig hele bleiekaken fordi det er pakket som en kake? Så bleiene, sokkene, kremene og hva annet som er der, er søppel fordi dere synes det ser rart ut?

Jeg har aldri laget en bleiekake, eller fått en, men hvis jeg hadde fått en så hadde jeg takket pent og plukket den fra hverandre når giveren var gått. Og deretter lagt bleiene og salvene der de skulle, og tatt sokkene og andre tekstiler til vask. Bleiene er vel ikke tafset så mye på som enkelte sier, har vanskelig å se for meg at den som har lager bleiekaken tar noe annet sted enn utenpå bleiene for å pakke den pent sammen. Om bleien åpnes, så er den jo ikke flat lenger.

En del av dere er noen skikkelig utakknemlige kjerringer og jeg er glad jeg ikke omgåes dere :-)

Skrevet

Og hva er dårligere med en slik gave enn noe annet? (om tingene i kaka kan brukes)

Skrevet

At det er idioti! Hva skal jeg med den kaken? Gi meg heller en pakke med bleier, en krem og noen smokker, og dropp hele den kreasjonen. Er helt tåpelig. Bleiene hadde jeg aldri brukt, kunne tatt av det andre, resten hadde gått rett i søppelkassen.

Skrevet

Man viser selvfølgelig ikke at man er utakknemlig, man takker, men inni meg tenker jeg både det ene og det andre. Hadde ikke kastet annet enn kaken i søppelkassen, hadde tatt av tingene som var brukbare, mao ikke bleiene.

Skrevet

Hvorfor i all verden er ikke bleiene brukbare fordi de har vært i en bleiekake???

Enig med hun som skriver over her at dere fremstår som utakknemmlige.. hjelpes meg...

I en vanlig bleiekake er det jo meningen at alt skal kunne brukes..inkl bleiene..om noen her er hysteriske og ikke ønsker å bruke bleiene i kaken får det være deres problem.. Hvor mye utgjør det økonomisk av gaven uansett? I str nyfødt koster jo en hel pakke bleier rundt 25 kr... kremene og alt det andre er jo det som virkelig koster i en slik pakke...

Eller er dere i realiteten lei dere for at dere ikke har fått noen kake kanskje? Er det der skoen trykker? hehe

Skrevet

Tror dere virkelig at lageren av bleiekaken har åpnet hver eneste bleie og sleiket i den, eller noe sånt?

Hvorfor er ikke bleiene brukbare? Fordi en annen enn du selv åpnet pakken og berørte utsiden av bleien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...