Gå til innhold

150 000 tusen til å pusse opp stue?

Anbefalte innlegg

Skrevet

*Nytt parkettgulv, 50 kvm , pris ca 50 000.

*Få glatte vegger/plater (strie fra før) som går kant i kant med tak.

* maling av tak

*håndverkere

??

Fortsetter under...

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Det kan fort bli dyrt ja!

Vi har akkurat pusset opp kjøkkenet, og gjorde noen av de tingene dere skal gjøre. Dvs satt opp nye plater på veggene, malte taket i både stue og kjøkken (fikk åpen løsning), la nytt gulv på kjøkkenet, byttet tre vinduer og hadde rørlegger og elektriker. Hvis vi trekker fra selve kjøkkeninnredningen, så kostet det andre oss omkring 50.000 kr. Selv om vi har et stort kjøkken, så koster nok en stue mer.

Nå vet jeg ikke hvor mye dere skal gjøre selv, men det blir fort billigere hvis man f.eks setter opp platene, sparkler, pusser og maler selv. Det gjorde vi. Men man burde jo ha håndverkere hvis man har behov for å gjøre noe innen elektrisitet eller rør (f.eks ovner som er tilknyttet vannet som må kobles fra). Vi hadde elektriker tre ganger for å hjelpe til med røropplegget, og bare de få timene kostet oss 15.000 kr.

Skrevet

Vi klarer/vil ikke å gjøre noe selv, men etter det du beskriver, så kan vi kanskje klare oss med 150 000. Jeg får regne litt på det, kan jo se på pris på plater i forhold til kvm, bla.

Hva heter det når man vil ha plater helt opp til tak, slik at overgangen blir glatt?

Skrevet

50 000 til parketten til gulvet?? Man klarer jo fint å få til det på rundt 20 000 kr... Vi hadde tenkt å kjøpe en leilighet og legge på ca 30m2.. ble ca 10-15 000 kr..

Vi hadde tenkt å pusse opp en HEL leilighet inkl bad og kjøkken for 200 000 vi... mye gjøres selv selvsagt..men dog..

Skrevet

Ja, veit det er dyrt, men om vi skal pusse opp, så vil vi ha "drømmen".

Den parketten vi ønsker er over 1000 pr kvm.

Ideen er helt mørk/grå parkett, rene vegger uten noe struktur foruten en vegg, den vil vi ha i grov murstein. Møblene vil vi ha i fabrikk/rustikk/støpejern/smijern stil!!

Denne parketten liker vi godt: http://www.gulvspesialisten.no/produkter/parkett/solidfloor/modern/earth_and_fire/earth-fire-patagonia/

Skrevet

parkett gulv kan jo fort koste litt når man går for drømme gulvet,. men det går fort å legge, så koster ikke så mye i arbeid. tenker dere å bruke firma eller noen svart? vi har snart pusset opp hele huset. skal du ha helt rette vegger så må dere gipse, det har vi gjort. sparkle x flere, evt tapetsere med rett/glatt strie eller male direkte på gipsen..det har vi gjort. resultatet er helt topp! helt glatte lekre vegger:) å sette opp selve gipsplatene tar noe tid hvis det er mye å tilpasse, sparkling og pussing tar også litt tid...men dere kan helt klart få det til mye rimligere enn 150 000 altså. en gips plate koster 50 kr liksom!

Annonse

Skrevet

Hva med platene som er under strien, kan ikke de brukes vanligvis? Eller legger man nye plater over! Stjeler jo litt av rommet også det...

Skrevet

Er det plater der fra før under strien hadde jeg jeg enten brukt de hvis de ikke er gamle og slitt og dere får av strien uten å ødlegge platene, eller tatt de vekk og satt på nye gipsplater, for å få det helt glatt...

Hvis dere kan bruke opp igjen de gamle platene må dere nok også beregne en del sparkling....

Har dere sett etter på flere steder om de har det gulvet dere ønsker til en rimeligere penge??? Jeg skjønner at man vil ha drømmegulvet (det skal jeg også ha når det vi har skal byttes ut) men jeg vet at det gulvet vi vil ha kan koste rundt 1000kr/pr kvm og det kan koste rundt 300kr/pr kvm... og det er likt begge steder =) =) =)

Så mye å spare hvis dere leter litt =) =)

Ellers synes jeg 150 000kr på stua hørtes mye ut, men så er jeg tilhenger av å finne billige alternativer og vi gjør alt selv =)

Lykke til med oppussingen =)

Skrevet

Vi har pussa opp bad,kjøkken og stue.. Eller.. Det var bad og et vaskerom,men vi slo ned veggene og har nå et bad og en do.

I tillegg har vi kjøpt hvitevarer til kjøkken. På det har vi brukt 250 000,-

Så 150 000 på stua er jo veldig drøyt!:o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...