barbabelle Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Folkehelseinstituttet definerer gravide som risikogruppe og anbefaler vaksine. Tar dere vaksine? Hvorfor/hvorfor ikke?
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Ikke denne og ikke neste års heller. Jeg er generelt motstander av vaksinering mot sykdommer folk ikke får varige men eller dør av. Altså folk flest. Risikoen med å få sykdommen oppveier ikke risikoen ved unødig vaksinering for meg.
Mammatil3? Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Nei, av stort sett samme grunn som "Tjålsi gravid"
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Nei, ser ikke poenget med det! Jeg er frisk ellers så jeg er ikke i noen faresone for å bli veldig syk i utgangspunktet! Dessuten vet jeg at jeg har overlevd influensa tidligere (som gravid også) så, nei, jeg tar ikke vaksine bare for å gjøre det =)
Koala *g07* Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Nei jeg tar ikke noe vaksine for influensa. Selv ikke som gravid.
septemberpiken Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Tar aldri influensavaksine, heller ikke som gravid. Har aldri influensa helller, og det meste av influensasesongen vil jeg ikke være gravid en gang, så ser ingen grunn til å ta den.
Mrs Mon-e Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Som gravid er man i risikogruppen og kan lettere få komplikasjoner pga influensa, det vet jeg alt om dessverre. Det begynte med influensa for 2 måneder siden, dette har videreutviklet seg til Mycoplsma infeksjon og atypisk lungebetennelse. Jeg har hostet på meg ribbeinsbrudd, hatt pusteproblemer, kastet opp mye og ikke minst måtte ta antibiotika 2 runder som kan være skadelig for babyen. Sist svangerskap tok jeg vaksinen i uke 20 og ble ikke syk, og etterlyste den faktisk hos legen min denne gangen også rett før jeg ble syk. Jeg skulle gjerne tatt vaksinen, men siden jeg enda ikke er frisk så får jeg ikke ta den;( Det er en grunn til at helsemyndighetene anbefaler oss å ta den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå