Gå til innhold

Konstant sulten! Flere?

Anbefalte innlegg

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Jeg er sulten 24/7 jeg, må ha noe å spise, magen brøler etter mat hele dagen, og store deler av natta, på natt får jeg jo hindret det merkelig nok, men da blir det STOR frokost.. Er ikke det at jeg er tørst heller, for drikker to store glass med vann før jeg lager meg noe å spise på.. Holder meg jo til grønnsaker og noe frukt, også har jeg normale måltider ca hver 3-4 time.. Men må lisom altid ha noe å spise på.. Kommer jo til å legge på meg 30 kg, om det fortsetter slik! Gikk jo ned fra 88 kg til 80 kg første 3 mnd, men fra 12 uke til i dag (19 fullgåtte uker) så har jeg gått opp 11 kg! Det er jo helt villt :-O Er ikke av de som henger seg opp i vektøkning i svangerskap egentlig, mener at det er normalt å gå opp, men ikke 11 kg på 7 uker! Det blir jo så mye som 1,6 kg i uka det jo.. Fortsetter det slik, så sier det seg jo selv, at jeg fort ender opp med 30- 40 kg økning.. Er ganske så overvektig fra før av jeg da, med tanke på at jeg er 170 høy og veide 88 kg før svangerskapet...

Noen som har tips, så jeg ikke skal spise på meg så mye? Tyggis og pastiller hjelper ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner til det, evig kamp her i gården også. Jeg klarer å stagge sulten med å fokusere på å få i meg mat som metter, til frokost er det havregrøt, grovt hjemmelaget brød med makrell i tomat tre timer senere etc. Har aller mest lyst på burgere, donuts etc. Så sper jeg på med knaskerøtter, epler og mer "ufarlige" ting mellom måltidene. Er fryktelig slitsomt å alltid være sulten, en dag i uka tillater jeg meg å spise mer av akkurat det jeg har lyst på, så da har jeg liksom det som en gulerot.

Skrevet

MEn jeg spiser jo mettende måltider, det er bare at en halvtime etterpå føler jeg meg sulten igjen, spiser f.eks to grove brødskiver med makrell i tomat, et eple og drikker et glass melk til frokost, og likevel må jeg finne en gulerot eller en banan ca 3 min etterpå.. Er så ulikt meg, for spiser så alt for lite til vanlig, utenfor svangerskap så spiser jeg maks 3 måltider pr dag, fordi jeg aldri er sulten, og derfor ikke klarer å presse i meg mer mat, når eg gikk med guttungen, så spiste jeg også toppen 3 måltider pr dag.. Så føler dette er totalt unormalt for meg nå i "voksen alder".. Ødelagt forbrenningen min med overspising når jeg var yngre, og plutserlig gå fra masse mat hele dagen, til maks 3 måltid pr dag..

Så jeg spiser jo bare sunn mat nesten, har spist til sammen 3 små sjokolader og en pose karameller, siden jeg testet positivt.. Siden jeg er overvektig allerede, så holder jeg sukker inntaket til det minimale, siden det er en risiko for svangerskapsdiabetes..

Gjest Hippo ღ
Skrevet

Jeg var også veldig sulten i begynnelsen. Men syns det er rart at du er sååå sulten. Det er ikke noe du mangler da? vitaminer e.l. Jeg ville tatt en prat med lege/jm på neste kontroll :) Men vi er jo alle forskjelige :)

Skrevet

Hummm, kanskje det er det, får høre om vi kan sjekke om jeg har nok av alle vitaminer og mineraler :) Hadde vært så fint om det bare var det, så jeg ikke spiser på meg unødvendige kg.. Er jo ikke bra for hverken meg eller ungen..

Skrevet

Vet det ;) har bare ikke kommet så langt sm å endre nicket.. hehe

Skrevet

Er også veldig sulten, å spiser like mye som mannen min for tia! Men jeg tenker at så lenge jeg ikke spiser godteri og kaker annet enn i helgene, og trener jevnlig er det helt ok:)

Skrevet

Jepp, kjenner meg igjen, og som sist gang økser vekten voldsomt fort. Men det går litt i rykk og napp, så det er ikke sikkert du legger på deg i samme hastighet senere i svangerskap. Og fram til uke 23-24 er vel den perioden da man legger raskest på seg? Iallfall roet det seg senere med meg første gang, selv om jeg spiste like mye.

Skrevet

Håper dette gjelder meg også cberry :) Synes 11 kg er veldig mye, enda det bare er 2 kg opp fra startvekten.. Trøster meg med at jeg ikke spiser godis og kaker, kun en sjelden gang innimellom :)

Skrevet

JAAAA!

har økt mengden på flere måltider for å holde ut dagen og spiser oftere i tillegg. så jeg spiser når jeg er sulten, uansett om det er gått bare 2 timer siden forrige måltid. skulle tro jeg ville legge på meg, men det har jeg ikke. har gått ned 0,5 kg fra jeg ble gravid. veldig rart for vanligvis går jeg lett opp i vekt og er overvektig fra før. men trener 2 ganger i uka, kanskje det hjelper? (uke 18 nå)

Skrevet

Jeg hadde det sånn sist. Gikk opp 30 kg ++... Nå spiser jeg mindre karbohydrater og mer fett. Holder meg mett lenge. Merker godt hvis jeg har spist en mager middag, da er jeg sulten igjen etter en time. Har gått opp ca 1.5 kg og er 15 uker på vei. Sist hadde jeg gått opp 10 kg i uke 12 :S

Skrevet

hei,

Pass på å få i deg mye rene proteiner (kyllingfilet, cottagecheese ol.), det holder deg mett lenge og demper hos meg suget etter noe mer (ikke misforstå, mener så absolutt ikke en slik "lavkorbodiett" som det prates så mye om for tiden, kun som mellommåltider dersom du er fysen/sulten mellom vanlige måltider).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...