Harfåttprinsen:) Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Har nån spm t dokk Kor leng hadd dokk babyn t å sov på stua på dagtid? La dokk ne babyn på 1 måned ne i senga våken på dagtid, kor leng evt fikk babyn ligg og suttre/skrik? syns liksom d e grei at gutten min på 1måned bli vant t litt bråk å nårn søv koles rutina hadd/har dokk på babyn på 1 måned? håpe på svar
april2011mamma Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 tror nok ikke du kan forvente mye rutiner av en 1 måned gammel baby!! Eksperter mener at man kan smått begynne å innføre rutiner når barnet er ca 3 mnd.. før den tid har ikke barnet utviklet seg nok til å ha et forhold til rutiner. Det følger sin egen rytme..... så du må nok bare følge med når han er trøtt , sulten osv...... Så små barn har heller ikke utviklet den delen av hjernen som gjør at de klarer å sovne selv... denne delen av hjernen er ikke ferdig utviklet før 7 måneders alderen , men man kan trene den opp før den tid... men IKKE før 3 måneders alderen.... Vi begynte med leggerutiner når tulla var ca 3,5 måned... startet i det små og presset henne aldri til å legge seg når hun ikke var trøtt.. la ting gå seg litt til og ha tålmodighet.. gutten har jo så vidt sett dagens lys!! nyt dagene og de første månedene er det vanlig at de små er oppe til 22-23 osv..... men slapp av det går seg til etterhvert! Ha en flott dag!!
Harfåttprinsen:) Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for svar har du nå erfaring me overtrøtte babya? han min søv somregel lite på kvelden,å d resultere i skriking/sutring en time før han sovne av det....
håperpåvinterbarn Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Her var det ingen rutiner så tidlig. Jeg hadde en kurv i stuen som jeg la henne i når hun hadde sovnet. Som regel sovnet hun ved puppen eller i armene mine. Da hun var en måned skrek hun seg aldri i søvn. Men nå har jeg en bebis som kun skriker om det er noe galt (sulten, trøtt, må bæsje, vil ha kos, vondt i magen), så jeg lar henne igrunnen aldri skrike. Hun skrek på kvelden før, men da gikk vi rundt med henne på armen til hun roet seg (i etterpåklokskapens navn, så ser jeg at jeg burde ha ammet mye oftere på kvelden enn det jeg gjorde, men brystbetennelser, soppinfeksjoner, såre bryster osv gjorde at jeg "kun" ammet hver 3. time om det lot seg gjøre....kan hende var hun rett og slett litt sulten på kvelden...Det er ihvertfall slutt på skriking på kvelden nå). Nå er hun 3 mnd og jeg har en vogn i stua som jeg legger henne i på dagtid når hun skal sove. Det hender hun sutrer litt i starten, men da er det bare å trille litt og så sovner hun med en gang. Høres ut som hun aldri skriker når jeg leser om igjen her, men det gjør hun altså Jeg bare lar henne ikke skrike seg i søvn Prøver som regel å finne ut hva det er.....
håperpåvinterbarn Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 forresten......jenta vår hadde null døgnrytme den første tiden...Jeg la meg når hun var klar til å sove for natta og det var alt fra 22 til 03 om natta Hun hadde merkelig nok veldig mye energi mellom 23 og 02...da skulle det skje! hehehe...Nå sovner hun jo klokken 20-21...og det er jo ganske så luksus Du får smøre deg med tålmodighet og la lillemann bestemme døgnrytmen nå i starten, det går seg tidsnok til Grattis med liten søt bebis!
Harfåttprinsen:) Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. oktober 2011 Tusen takk for berikende svar Det er godt og høre at jeg gjør litt rett i å ikke ha rutiner til han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå