Carina har to små gull Skrevet 12. oktober 2011 #1 Skrevet 12. oktober 2011 Jenta var hadde feer i helga oppmpt 39 grader. Dette ga seg iløpet av søndagen. Merket på lørdagen at avføringa var begynt å endre seg. På søndagen og fortsatt skiter hun flere gang for dag. Det er ikke skikkelig avføring som kommer. Av og til kan den være kornete, men for det meste så er det lyse grønnt slim som kommer ut. Det går utallige bleier om dagen. Og vi har aldri måtte skifte på henne på natta, men nå er vi oppe 2 gang for natt å skifter bærsjebleie på henne. Er ikke mye som kommer i slengen. Men jeg syntes det renner gjennom henne og får hun da nok næring??? Vi er starta med grøt og hun får to små porsjoner om dagen. Det kan være tenner for hun tygger veldig på fingrene. Og jeg mener jeg kan antyde 2 små byller nede. Var urolig sent igår kveld og våknet, smurte da med dentinox og hun slokna etter det. Flere som ar opplevd denne avføringa??? Burde jeg gå til legen??? Vil dette gå over??? Tenkte å ta meg en tur på hs idag for å prate litt med de.
merkin Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Det samme skjedde her for ca 2 uker siden. Fra avføring hver 4. dag hadde tassen en periode med hyppige, løse/vandige avføringer - alle nyanser av grønt. Han fullammet og hadde god appetitt, tisset som vanlig og var i fin allmentilstand. Ble gradvis bedre etter ca en uke. Min teori er at han reagerte på omega 3 kapslene jeg tok (han fikk også løs, hyppig avføring av tran), så jeg sluttet med de og så ble han bra; evt var det et lite magebug. Det viktigste er å følge med på allmentilstanden. Ved tørre bleier og dårlig AT bør du kontakte lege
Valiana Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Høres ganske kjent ut! Har også en jente på 5,5 mnd, og den siste halvannen uken har hun hatt 6-10 bæsjebleier daglig, mot 1 om dagen før dette... I natt var første gang i siden dette begynte, at hun ikke måtte skiftes i løpet av natten. Håper det snart gir seg, for begynner å bli en smule lei... Har ikke hatt noe særlig slimete bleier, men de har gått fra å være kornete sennepsgule, til nå å være nyanser av grønt/brunt. Jeg er litt i tvil om det skyldes introduksjon av fast føde, eller om det skyldes tenner. For hun hadde fått smaksprøver av fast føde i to uker før dette begynte, men hun får kanskje litt mer nå enn før (men fremdeles på smaksprøvenivå). To små tenner brøt også igjennom tannkjøttet før dette startet - men de driver jo fremdeles å vokser seg "større", og tror kanskje det er flere på vei. Så lurer egentlig litt på det samme som deg. Tror imidertid ikke det er nødvendig å gå til legen, så lenge almenntilstand er god.
Carina har to små gull Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2011 Ja jeg håper også det gir seg snart. Så fort hun får mat så kommer det ut. Er helt vannaktig grønt til tider, men kan også være flere nyanser av grønt- Tok turen til HS også lenge almennstilstanden er bra, hun spiser godt må vi bare se det an.. Snuppa hadde gått opp 70 gram på 2 uker og det var litt lite så måtte komme inn igjen neste uke. Hun spiser jo greit, bortsett fra de siste dagene. Måtte være obs på at hun tisset.. litt vanskelig å følge med da jeg skifter bleier på henne ofte. Det kan komme av at hun er starta med grøt også kjente hun oppi gummene på henne og der er det veldig hardt så hun trodde det var flere tenner på tur. Og snuppa har virkelig klødd i tennene idag.... Men i kveld har hun virkelig spist... lenge siden hun var så sulten. Først pupp...En hel posjon med grøt (aldri spist det før), pupp også ei flaske..... Fikk et bad i mellomtiden og da hun ble lagt slokna hun på sekundet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå