Gå til innhold

Melkeproduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er lillegutt 7 uker. Han forlanger mat med 1-2 timer mellomrom hele dagen. Nå føler jeg at jeg har mindre melk enn tidligere. På kveldene virker han konstant sulten så jeg gir han nå 60 ml mme. Får helt vondt i mammahjertet når han gråter fordi han er sulten derfor har jeg gitt han denne kveldsflasken. Det hjelper. Om ikke dette bedrer seg vurderer jeg å gi han mer mme.. Men skulle ikke produksjonen øke når han spiser så ofte som han gjør?? Kommer til å gi pupp først til alle måltid, men når gutten aldri blir mett føler jeg at jeg må gi han det han trenger. Skal da ikke gå sulten her i huset! Hehehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, det er ikke økedager nå da? Og at det kanskje ikke kjennes ut som produksjonen er så bra akkurat nå fordi han hele tiden skal ha mat, slik at brystene dine allri får fyllt seg helt som vanlig. ? Vet ikke, men har du snakket med noen på helsestasjon eller ammehjelp osv enda da? Pågått lenge? Eller kan det være suttebehov?

Ble mange spm på en gang, men regner egentlig med at du har tenkt på disse tingene fra før av :P

Håper det ordner seg da, og at det er noe så greit som økedager eller suttebehov :)

Skrevet

:) Takker for svar

Er nok ikke økedager for vi har holdt på sånn siden han ble født. Når han har hatt økedager har økingen skjedd på natten. Han bruker også smokk så suttebehovet får han nok tilfredstillt. Huff nei jeg vet ikke jeg altså.... Får bare vente å se det litt an.

Skrevet

Okey, skjønner.. Han her er også ofte sulten. kanskje ikke så ofte som 1,5 time mellom. Men 2 timer imellom hender det at han vil ha pupp, men på natten så er det ca 3 timer mellom.

Når stoppet du å blø da? kan det være at mensen er på vei ? Har hørt at man kan få litt mindre produksjon med det. Drikker og spiser du nok?

Jeg husker at med jenta mi så ble produksjonen mindre om jeg ikke hadde drukket eller spist nok dagen før osv. Så når jeg endelig drakk masse og spiste godt, så kom den ordentlig tilbake igjen dagen etter..

Har det vert sånn før med noen av de andre forresten?

Hmm, og sånn nå som vi først har kontakten, hvordan går det me deg ?:D Lenge sia sisst nå!

Skrevet

Har du fulgt vekten til din baby? Legger han på seg? Jeg fikk mindre melk i forbindelse med noe allergimedisin jeg tok mens jeg ammet. Sønnen min stod stille ca 4 uker på vekten. Vi hadde tett oppfølgeing av helsesøster minst hver uke med vektmåling, ammeteknikk og samtaler rundt hvordan øke melkemengden. Resultatet ble til slutt at jeg måtte gi 2 flasker MME i tillegg til å amme alt jeg fikk til. Inntil vi startet med grøt rundt 4 mnd. Lykkr til med å finne ut av det!

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg sluttet å blø etter ca 4 uker. Håper virkelig ikke mensen er på vei :( Tror jeg drikker nok, men ikke alltid like flink å spise. Men det er ikke noe nytt for meg da hehehe. Har hatt nok melk med alle de andre så dette er liksom litt nytt.

Jo takk smurfen, her går det ellers veldig bra. Lillegutt virker å være en rolig type :) Hvordan er det med dere da?

Ang vekten ser det bra ut. Han var 3670 gr når han ble født og var 4610 på 6-ukers kont. Er i dialog med helsesøster å hun mener jeg skal vurdere hvor mye tillegg han trenger. Så derfor gir jeg han det når jeg føler han trenger det. Er jo kanskje det som gjør at vekten går opp.. Jeg prøver jo å drøye tiden før han evt får mme lengst mulig fordi jeg ønsker å amme, men de gangene han kommer med fornærmet, sår gråt får han ca 50-60 ml. Da blir han strålende fornøyd så det er jo tydelig at han ikke var mett. Og så er det jo så lite som skal til. Har jo hele veien hatt håp om at dette ville løse seg, men det ser dårlig ut :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...