Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Elena?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elena er et fint navn! Men liker mye bedre Helena :-)

1. Camilla - Ja, klassisk og elegant!

2. Elida - Ja, flott, gammelt navn!

3. Elena - Ja, flott!

4. Annika - Njæ, litt usikker. Det er jo fint.

5. Carina - Nei, ikke særlig fan av det.

6. Aida - Nei, ikke så særlig fan av dette heller.

Heia Camilla, Elida eller Elena evt. Helena :-)

Jeg kjenner en russisk dame som heter Elena så for meg klinger det russisk - selvom det vel er ganske internasjonalt egentlig. Et pent navn.

Aida: Kult navn.

Carina: Ikke fullt så spennende som de andre.

Annika: En favoritt hos meg.

Elida: Også et kult navn.

Camilla: Pent men anonymt.

Annonse

Elida er pent. Kjempefint navn, så jeg ville gått for det! :) Fineste på listen. Ellers er Elena helt ok. Det klinger litt russisk, men er også et internasjonalt navn som er brukt i andre land.

Annika blir for svensk, liker bedre Annike.

Camilla er helt ok.

Carina liker jeg bedre med K, stavet Karina. Da liker jeg det godt!

Aida liker jeg absolutt ikke.

1. Elida - nydelig

2. Annika - veldig fint

3. Elena - litt fint, helt ok

4. Aida - med trykk på i-en som du har skrevet blir det finere enn sånn jeg ellers ville uttalt det

5. Camilla - liker ikke

6. Carina - liker hvertfall ikke

Jeg synes ikke Elena er spesielt fint. Om det skal fungere på spansk også, så kan du jo bare plotte på en H: altså Helena! Da blir jo navnet av et helt annet kaliber! Helena er nydelig og jeg synes dette navnet slår dine andre navn ned i støvlene ;-)

Andre forslag som JEG synes er fine og som kan fungere på spansk, iallefall grei uttale på spansk:

Maria

Nora

Sofie/a

Eline

Elise

:-)

Annonse

Jeg synes det mangler noe, sikkert fordi jeg er mest vant til Helena. Liker det mye bedre, men det er vel litt vanesak også da :) Eline/Elina er også penere, synes jeg.

Aída liker jeg ikke, litt spesiell uttale. Ada er fint da. Og Ava.

Carina går i harryskuffen hos meg, synes det er litt trashy, for å være helt ærlig..

Annika liker jeg; koselig og fint :)

Elida vet jeg ikke helt hva jeg synes om enda, ser mange nevner det her inne, men jeg synes det høres ut som en sier Elina bare med tett nese :P

Camilla er også koselig og fint :)

Hmm.. litt enig med dere, bare at jeg syns Elena er fint da ;-)

Har vurdert både Helene og Helena, men Helene er det jo så utrolig mange som heter, og Helena er kanskje litt "tungt" å si, eller..? tenkte Elena er litt mer spennende enn de andre to på en måte. Men litt redd hun blir nødt til å presisere hele tiden at det er uten H, fordi folk er mest vant til Helene/a.

men alle er kjempefine navn syns jeg.

Elina er også veldig søtt ja. ikke tenkt på det før jeg fikk det foreslått her, men nå står det på lista. Skal ikke være lett :P

• 7 år senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
På 15.10.2011 den 7.45, Gjest Tuyo skrev:

Jeg synes ikke Elena er spesielt fint. Om det skal fungere på spansk også, så kan du jo bare plotte på en H: altså Helena! Da blir jo navnet av et helt annet kaliber! Helena er nydelig og jeg synes dette navnet slår dine andre navn ned i støvlene 😉

Andre forslag som JEG synes er fine og som kan fungere på spansk, iallefall grei uttale på spansk:

Maria

Nora

Sofie/a

Eline

Elise

🙂

Ikke Nora, hun jeg kjenner er sjefete og skummel. Noen ganger kjefter hun på meg. Så jeg plasserer et bransøokkingsapparat foran døren for å beskytte meg. 

Marie er veldig fint!  Eller Ida Marie

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...