Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Tanken bak denna tråden är inte press men heller att vi kan ge varandra stötte. Till de som lyckats gå ner ge beröm och till de som sliter - motivation! Jag starta med 9 kilo + från förra graviditeten. Men totalt sett blev min vikt något mindre denna gång ändå än sist. Gick upp 18 kilo, nu 3,5 v sedan födsel är 8 kilo borta och 10 kvar - här "renner" inget av. Har aldrig gjort på mig heller. Vet att jag måste ha ett strikt kostholl och träning för att få resultat! Men lite deppit när de säger att en graviditet är ca 12 kg, när jag kom hem från sjukhuset hade jag gått mer 6 kilo (jippi) ungen vägde 3,4 ! Hur e det med er andra? Har jag förstora förväntningar?
håperpåvinterbarn Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg gikk opp 18 kilo under graviditeten. Gikk ned ca 8 kilo på sykehuset og så sakte men sikkert ned 5 kilo til i løpet av 3 mnd. Kiloene renner ikke av, jeg har fortsatt 5 kilo igjen, men det går seg vel til...har stått på stedet hvil i flere uker så jeg må vel innse at jeg er en av dem som må trene og spise veldig sunt for å bli kvitt resten . Hadde jo vært kjekt å kunne bruke buksene fra før graviditeten igjen
A_K Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Hei! Du er ikke alene! Jeg har 10 kg igjen og det har stått bom stille i 2-3 mnd, snuppa er 5 mnd. Jeg trener 3 g i uka og går mange turer, men klarer ikke å la være å spise. Er konstant sulten og søtsuget er enormt...,
1frafør_1påvei Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Å neida, det er ikke bare du! har 5-6 kilo som ikke vil forsvinne, og nå er småen snart 3 mnd..magen er pløsete og stor, så ingen av buksene mine er fine på lengre. Disse kiloene må nok trenes bort sukk
Håpefull77 Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 å nei, du er ikke den eneste. Jeg la også på meg 18 kg. Hadde mye vann i kroppen, fikk etterhevert kateter pga hastekeisersnitt og de tømte 7,5 liter på noen timer. Jeg gikk ned 8 kg på sykehuset. Gikk ned et par til de første ukene. Men i løpet av sommeren la jeg på meg 2-3 kg. Nå har jeg startet et strengere kostholdsregime med å kutte ut brød og sukker, i hvertfall i hverdagen. Og mer trening. Så nå mangler jeg 6 kg. I tillegg burde jeg ned et par kg til. Brød må jeg kutte ut fordi det gir meg et enomt sukkerbehov. Knekkebrød går bra. Jeg ser at kostholdsomleggingen gir resultater. Så nå må jeg fortsette med det kostholdet. Men ammer du vil du jo miste noen kg, en del av de 12 kiloene er fettlager til amming. Men da må en jo passe på å ikke spise for mye da. Det er jo bare 3 uker siden du fødte, så jeg ville nok forventet at det tok litt lengere tid. Min datter er litt over 5 mnd. Jeg slet veldig med ammingen (alt for lite melk), og ville derfor ikke spise for lite heller. Derfor spiste jeg mer enn jeg burde i sommer! Lykke til!
Billie Jean Skrevet 12. oktober 2011 #6 Skrevet 12. oktober 2011 Her er noen forslag til dere flinke jenter som har bestemt dere for å bli kvitt de siste kiloene. Det er ikke unaturlig at det henger endel kilo igjen etter graviditeten. Mange har måttet ta det med ro i svangerskapet, noen har kanskje unnet seg litt ekstra og for mange virker ammingen nesten motsatt: søtsuget blir så sterkt at de kjappe karbohydratene er det første som inntas. I tillegg har noen kanskje babyer som sover mye, og da blir det gjerne endel stillesitting. Blås i vekta en stund: tenk på hva du kan gjøre for å bli sunnere og strammere:) Kosthold og trening/bevegelse er det eneste som funker. For min egen del synes jeg det er litt utfordrende å spise sunt, da mini reagerer endel på grønnsaker, noe jeg tidligere har spist mye av. Det metter uten at det legger seg på hoftene;) Så: spis mye grønt hvis miniene deres tåler det! Og rydd vekk godteriet fra skuffene... Hvis du legger godteriet en plass det er litt vanskelig å få tak i det må du tenke deg om en ekstra gang før du putter en sjokoladebit i munnen;) Eller kanskje merker du akkurat DET skapet med: LØRDAG! Finn din egen måte å minne deg selv på at du jobber med vekta. Spis nok, men spis sunt, så du ikke overspiser senere på dagen. I forhold til trening er det trilleturer som er det mest nærliggende for de fleste av dere? Selv om jeg trener på helsestudio tre ganger i uka legger jeg inn litt "svett" bevegelse hver dag. I går fant jeg meg en bratt bakke som jeg gikk opp og ned flere ganger. Med vogna blir det ekstra god trening, og jeg kjenner det i røven i dag altså! Mer muskler øker forbrenningen, så tren gjerne litt styrke når mini sover. Lykke til jenter! Dere har tatt det viktigste steget: nemlig å bestemme dere! Klem og god treningsøkt!
Billie Jean Skrevet 12. oktober 2011 #7 Skrevet 12. oktober 2011 http://cathrineslilleboble.blogg.no/ Sjekk ut denne bloggen for inspirasjon:)
Hera_75 Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Til HI. Det er veldig tidlig ennå, bare 3,5 uker, det er ingenting! Tenk på at du brukte 9 mnd på å gå opp, gi deg 9 mnd på å være tilbake i normalen også. Hos meg gikk dets akte, men sikkert etter fødselen, selv om jeg syntes det gikk altfor sakte i begynnelsen .Når du har ammet en stund og graviditetshormonene begynner å slippe taket, skal du nok se at om ikke det renner av, så drypper det i hvertfall. Gå turer, kos deg med babyen og ikke stress med kiloene.
Ellois Skrevet 12. oktober 2011 #9 Skrevet 12. oktober 2011 Jaaaaa! Mange kilo igjen her også! Djeeez! Man kan bli ganske motløs iblant, men jeg har i alle fall kommet igang med trening og lagt om kostholdet, så her går jeg bare rundt og venter på resultatene. Og de kommer saaaaakte. Jeg la på meg 22 kilo i svangerskapet og dagen etter at jeg kom hjem fra sykehuset viste vekta at jeg hadde gått ned bare 5 av de! Og bebisen veide 3,6.... :-O Gudene veit åssen det gikk til. Jeg hadde også forventet å gå ned enda mer under fødsel. Men neida. De to neste ukene gikk jeg ned ca. 5 kilo til. Men så var det bom stille lenge, lenge. Til jeg begynte å trene rundt 7-8 uker. Og da gikk jeg OPP 2 kilo! Grrrrrrr! :-/ Men muskler veier mer enn fett og bla-bla-bla... Uansett, nå er det 10 uker siden fødsel og jeg har altså 14 av de 22 kiloene igjen som jeg skal bli kvitt. Så nei, her renner heller ikke kiloene av kan man si. Men som sagt, trener ca. 3 ganger i uka nå og spiser godis og brus kun i helgene.
Ellois Skrevet 12. oktober 2011 #10 Skrevet 12. oktober 2011 .... og jeg ammer ikke. Så får de ikke bort på den måten heller, men kun the hard way.
Skaubinna Skrevet 12. oktober 2011 #11 Skrevet 12. oktober 2011 Du er ikke alene Jeg gikk opp den sjarmerende sum av 26+ kg......orket ikke titte på vekta lenger etter det ;-) Hadde et fryktelig svangerskap med mye stillesitting, så jeg skjønner jo hvorfor det bar så feil avsted, men det var ikke mye gøy for det. 10 kg forsvant etter et par dager, og deretter sakte nedover...men det var ikke noen enkel oppgave. Kunne ikke trene og knapt gå pga bekkenløsning som jeg slet med ETTER fødselen. Så det var tøft. Da datteren min var 6 mnd ga jeg meg med fullamming og introduserte mat, da startet jeg på Grete Roede kurs også, samt at jeg endelig kunne begynne å trene forsiktig. I dag, snaaaaaart 10 måneder etter fødsel (hgerregud som tiden går!!) har jeg igjen 3 kg til matchvekt. Hadde spist på meg en god del kg og det har vært slitsomt å komme tilbake. Men gevinsten for meg har vært de gamle klærne mine, og det å føle meg vel igjen, som gamle meg. Dietten føles ikke lenger som en diett, men mer som en livsstilsendring. Aldri følt meg så i balanse som nå. Sunnere mat, oftere og mer bevissthet rundt mat og måltider. Lycklig 2 barnsmamma: det er jo ikke en mnd siden du fødte, så syns du skal ta det heeelt med ro og nyte babyen din og heller spise sunt og variert fremfor noe slanking nå. Vekta går tilbake etterhvert skal du se:-)!
Light of my life Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 Har ikke veid meg ennå, så jeg vet faktisk ikke hvor mye/lite jeg har gått ned... Gikk opp ca 12 kg tot i svangerskapet, men startet på en vekt som var 5 kg for mye ift min idealvekt, så har veldig lyst til å gå ned 17 kg nå. Fullammer så håper det hjelper, men er fryktelig sulten hele tiden :-/ Skal en tur på helsestasjonen i morgen og veie både weegirl og megselv - det blir spennende å se!
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #13 Skrevet 12. oktober 2011 Ja jag stressar inte så frykteligt med det - det var mycket värre förra gången - då var jag i chock över hur kroppen såg ut efter födsel. Allt hängde och valkar här och där... Men denna gången visste jag mer så visste vad jag gick till :0) Tänker att jag ska prova att hålla mig undan sötsaker fram till jul jag - för det är det som jag frossar i..och säkert håller på kilona! Om det inte skett något till efter jul, då är prinsen lite över 3 månader så tar jag tag i det då! :0) Men väldigt skoj att se vad ni andra har för erfarenheter också - tycker jag ser sååå många super slanka som precis fött - thats sooo not me ;D
Milla20 Skrevet 12. oktober 2011 #14 Skrevet 12. oktober 2011 Jeg gikk opp 23,5kilo Spiste veeldig mye, ble aldri mett føltest det ut som, heldigvis gikk matsuget over. Etter jeg fødte, gikk jeg ned 17 kilo på 17 dager. Jeg fikk en baby som aldri sov på dagtid, og som alltid måtte bysses, og ikke hadde jeg tid til å spise. Nå er babyen straks 4 mnd og jeg er allerede nede på 50kilo igjen! Men selv om jeg har godt ned alle kiloene så er ikke akkurat kroppen den samme! Må også legge med at jeg ammer annen hver time på dagtid, så det hjelper nok på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå