Gå til innhold

Haster!!! Fare for spontanabort ved fotsoneterapi???

Anbefalte innlegg

Har ebstilt fotsone terapi i morgon fordi eg er to veker på overtid og vil ha hjelp til å få i gang syklus. Men har no googla og ser at nokon skriv om fare for abort? Eg kan jo vera gravid no, sjølv om det ikkje slår ut på testen.....

Fortsetter under...

Hvis timen din er litt utpå dagen kan du jo ringe han eller henne på morgenen og spørre på telefonen først. Hvis terapeuten mener du skal vente så slipper du å kaste bort tiden, og slipper sannsynligvis å betale, samtidig som terapeuten kanskje har noen som vil ha hastetime :)

Tusen takk begge to! timen er halv 3 hos ein lærling- det var alt eg fekk fatt i. Eg skal ringa, avlyser mest sannsynlig. Men føler meg ikkje gravid, trur ikkje eg har hatt eggl.,er så redd mensen blir så sein no at eg ikkje rekk å ha eggl før mannen reiser ut neste gang :( Har de andre tips til å få igang kroppen igjen? Veit de om andre som har hatt så ustabile sykluser??

Ha ein fin dag!!

Jeg ville ha avlyst. Er hud og spa terapeut selv, men jobbet en del med fotsoner (uten å ha fotsoneter.utd)

Min fotsoneterp. ville IKKE behandle meg etter EL.

Dvs, hun jobbet med å stimulere til EL, og det fikk jeg:-)

etter dette ville hun vente med flere beh.til etter 1.tri.

Mulig dette var også pga 2 MA....

Hei! Tusen takk for svar, set kjempepris på det! :) Eg har avlyst timen. Ledaren der var veldig grei å snakka med, eg forkarte situasjonen. Ho sa at ho hadde jobba med dette i 20 år, og at det ikkje var farlig. At det hang igjen frå gamal tid, då ein var skeptisk til nye ting. At dei som jobba der hadde eit samarbeid med sjukehuset her, og at ei frå fertilitetsklinikken jobba der som akupunktør, ho var også jordmor. Eg sa at eg syns ho hørtes truverdig ut, men at eg som har høyrd begge deler, ogs som alt har opplevd å mista ikkje kan leva med den bekymringa. Det var ho enig i. Eg har fått ny time neste onsdag og onsdagen etter, i tilfelle tanta har komt til dess. Tusen takk for svar. gler meg til å få hjelp der til å stabilisera syklusen, føler meg ikkje gravid...

Annonse

skjønner godt frustrasjonen din Lillasnuppa:)

Jeg har også så vanvittig rare sykluser! Helt siden jeg hadde hormonspiral inne (kun 6 mnd,tålte den ikke) har syklusene mine vært helt ville! 30-46 dager helt uten mønster! Har vært gravid 2 ganger det siste året, mistet førstegangen i ma i uke 10. 2.gangen i sa i uke 6, så jeg skjønner deg godt md andre ord;)

Da jeg var gravid første gangen var jeg faktisk til fotsonebehandlingen bare 5 dager før det ble oppdaget at fosterene var stoppet opp... Var terapeuten som sa hun måtte være forsiktig med visse deler av foten da. Var punkter som kunne fremkalle abort. spirene var jo allerede stoppet opp men det kunne ikke vi vite;)

Hadde rare sykluser frem til neste graviditet (5 mnd mellom) og da ble jeg gravid i en 40 dagers syklus (fant el på dag 26 med tester, ble gravid da)

Akkurat nå har jeg tatt "prøvepause" på anbefaling fra akuunktøren som jeg begynte hos etter sa. har nå antydning til å få tantebesøk igjen på ca dag 28 i syklus, også i første syklus etter sa kom den så fort, men det tror jeg er aku sin fortjeneste. etter ma i mars kom tanta etter 6 uker...

Krysser fingrene for spire hos deg snart og håper jeg kan bli med til 1.tri så fort jeg begynner prøvingen igjen;)

med fare for å få innlegget registrert to ganger:

skjønner godt frustrasjonen din Lillasnuppa:)

Jeg har også så vanvittig rare sykluser! Helt siden jeg hadde hormonspiral inne (kun 6 mnd,tålte den ikke) har syklusene mine vært helt ville! 30-46 dager helt uten mønster! Har vært gravid 2 ganger det siste året, mistet førstegangen i ma i uke 10. 2.gangen i sa i uke 6, så jeg skjønner deg godt md andre ord;)

Da jeg var gravid første gangen var jeg faktisk til fotsonebehandlingen bare 5 dager før det ble oppdaget at fosterene var stoppet opp... Var terapeuten som sa hun måtte være forsiktig med visse deler av foten da. Var punkter som kunne fremkalle abort. spirene var jo allerede stoppet opp men det kunne ikke vi vite;)

Hadde rare sykluser frem til neste graviditet (5 mnd mellom) og da ble jeg gravid i en 40 dagers syklus (fant el på dag 26 med tester, ble gravid da)

Akkurat nå har jeg tatt "prøvepause" på anbefaling fra akuunktøren som jeg begynte hos etter sa. har nå antydning til å få tantebesøk igjen på ca dag 28 i syklus, også i første syklus etter sa kom den så fort, men det tror jeg er aku sin fortjeneste. etter ma i mars kom tanta etter 6 uker...

Krysser fingrene for spire hos deg snart og håper jeg kan bli med til 1.tri så fort jeg begynner prøvingen igjen;)

Hei lille blomst!

Tusen takk for mail!! :) Det gjer så godt å "snakka" om det med nokon som forstår korleis det er...

Stakkars deg som har mista to gongar.... Huff, det er så vondt, og så kjennes så meiningslaust...

Så utruleg flott at du har fått orden på syklus igjen, det gjer håp også! :) Dei har visst akupunktur der som fotsoneterapien er... Flink du er som tar pause. Har du ro for det? Har akupuntøren sagt noko om kor lenge?

Eg har fått time til gynekolog 14. desember, og eg skulle ringa om eg blir gravid før. Er fornøgd med det, sjølv om det er ei stund til.

Trasig dette med dei lange syklusane, du gjekk jo ei stund du då på den måten... Trur du at det er andre ting enn fotsone og akupunktur me kan gjera for å balansera? Kva tenker du om naturmedisin og lavkarbo?

Håpar du snart blir klar for ny prøving! :)

Er bare nødt til å ta pause;) To graviditeter som går galt er for krevende for kroppen! Kjennes bra å vente til ting har stabilisert seg, men selvfølgelig ville jeg helt blitt gravid igjen så fort som mulig!;)

Mange som sverger til lavkarbo ja, og naturmedisiner har iallefall jeg god erfaring med, men bare i samråd med homeopat. Jeg har endret kostholdet mitt jeg også, men ikke til lavkarbo, det funker ikke for meg. Jeg har kuttet ut sukker (helt, tilogmed forsiktig med ferdigposer med mat ++ siden det inneholder mye sukker.)

Skal i samråd med aku også prøve ut hvilke matvarer jeg tåler/ikke tåler, siden mange av ubalansene i kroppen min også trigges av intoleranse mot mat.

Jeg vet at de problemene jeg har mest sannsynlig skyldes p piller og hormonspiral, + at jeg har "anlegg" som lett kan bli i ubalanse...

Nok om meg...

Har du lyst til å si litt om deg? hvor lange sykluser du har, hva du har gjort med det osv? Hvor lenge har du prøvd å bli gravid?

Tusen takkf or mail, og beklager seint svar. Verkeleg flott at du lytter til kroppen og at du får hjelp!

Eg fekk tr etter 6,5 veker på fredag. Ein lettesle, eg vil og at kroppen skal vera i gjenge igjen først. Så blir det fotsone dei neste to onsdagane. Har og kjøpt Eye Q, magnesium og bidronninggele...

Spsnande dette med mat og aku! Eg skal prøva å halda meg unna sukker, det veit eg har veldig positiv effekt på meg.

Eg har vanligvis sykluser på 31 dagar, men etter ma i juli har dei vore lange, først 6 veker, og så 6,5 :( Har øsnak veldig lenge å bli gravid. Slutta med p piller i februar, og byjra prøvinga i juni,. Me ville ha bryllaupet vårt i mai overstått først... Blei gravid på første fosøk, men mista. Og har hatt to sykluser utan å bli gravid. No er 3 pp og eg kjenner meg optimistisk. Har intenst lyst å bli gravid no, kunne fortelje nyheten til jul.......

Kva kostholdsendringer har du gjort då? Du skreiv at det ikkje var lavkarbo...

Ha ein fin dag, håpar å høra frå deg igjen :)

huff, skjønner godt at du syns det er tungt med lange sykluser! er jo sånn jeg har hatt det også.

Jeg har i utg.pkt kuttet alt sukker, men i stor grad også hvetemel. Bruker spelt og rug isteden og spiser mer knekkebrød enn brød.

ikke poteter, men kan spise grov pasta (laget av durumhvete) og grov ris:)

Ikke sikkert det passer for alle, men jeg tror iallefall at det er bra for meg.

Lavkarbo er mer begrenset i forhold til frukt og rotgrønnsaker osv.

Jeg har gått ut ifra Motignaq dietten jeg da, der har jeg funnet oppskrifter og desserter osv:)

Så bra du får litt behandling og skal prøve deg på naturmedisin også.

Hvis du vil skravle så er vi en aktiv gjeng i "gullfiskbollen" hvor alle er hjertlig velkomne! så bare å bli med der;)

Annonse

Hei!

Dietten din høres veldig flott ut! Dei tre vekene før mensen no har eg følt at eg mista heilt kontrollen ift kosthold, men no etter den kom er eg liksom i balanse igjen, og motivert. Kjenner eg skal klara å vera sunn stort sett no. Men det skjer jo ting, selskap osv, er faktisk litt av det denne veka, men trur likevel eg vil ha stor framgang. føler meg alt meir i balanse. Eg er i grunn veldig flink til å bli fanatisk, og kutta alt i perioder om eg har bestemt meg for det, men skal ikkje gjera det no. Er utruleg spent på koss syklusen blir denne mnd. Tenker på alt som har skejdd før i livet som kunne fått meg til å få ustabil sykllus, men det har eg ikkje hatt likevel, så får ha trua på at den vil retta seg. I dag har eg kjøpt bidronninggele, skreiv eg det? Og så vann eg masse eye q, etter å ha kjøpt ein boks :)

Eg vil gjerne vera med i "gullfiskbollen" kor finn eg den???

Ha ein fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...