Gå til innhold

Trillinger etter 2 år-...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i uke 6 da så GYN 2 stk, men var rimelig sikker på at den ene kom til å gå til grunne.. Jeg hadde innfunnet meg med at det kunne være både 1 og 2 inni magen da jeg idag uke 8+2 var på ny UL og fikk høre 3 hjerter banke <3,.. Fikk beskjed om at 2 av de som er eneggede tvilliinger deler både morkake og fostersekk noe som kanskje kunne føre til komplikasjoner senere?... Tvillingene var ca 1,5 cm og det andre fosteret var ca 1,7 cm. Alt så bra ut enn så lenge..

Men herregud vi har prøvd i 2 år, og når vi plutselig klarer det klarer vi det så inni granskauen og!! Er overlykkelig og vettskremt samtidig...

Er det noen som har vært borti noe lignende? hvordan gikk det i så tilfelle??

Jeg har gått på Gonal-F, Pergo, Prednisolon, Metformin,Albyl-E, og Ovitrelle. så ikke direkte assistert befruktning men hormonell hjelp da jeg ikke fikk eggløsning på egen hånd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaringer å dele med deg,er ruger på første forsøk som skulle vært ivf men ble icsi. Ville bare ønske deg lykke til,tenke seg til 3 små nurk på engang. Skjønner at du er både overlykkelig og vettskremt. Krysser fingre for at det går bra med alle sammen :))

Skrevet

Tusen takk:) sender deg en goood dose babystøv:)

Skrevet

Snakk om jackpot!!! Har du ikke barn fra før, så er dette virkelig å få en stor familie samtidig!!

Forstår godt at du er litt skremt...det hadde jeg også vært. Selv om jeg alltid har ønsket meg tvillinger av en eller annen grunn. Vi koser oss med IVF-gutten i magen vel og merke, og har bare 11 uker igjen.

Det er vanlig at eneggede tvillinger deler fostersekk. Morkake kan de også dele, eller ha hver for seg. Grunnen til at de snakker om eventuelle komplikasjoner kan jeg bare tenke meg er fordi de da blir mye mer sårbare ovenfor forandringer. Skjer noe med morkaken, så vil det påvirke begge babyene og ikke bare den ene. Men dette er en ganske vanlig redsel for tvillingsvangerskap - og alle slike svangerskap er derfor høyrisikosvangerskap.

Jeg krysser fingrene for at alle 3 spirene får vokse og gro i fred, og at alle overlever de kritiske 3 første månedene. Skal si hormonene virkelig har gitt deg eggløsning!!!!

Lykke til!!

Skrevet

Gratulerer, 3 stk, det er litt av en jackpot.

Det du i allefall må belage deg på er at de blir hentet før termin, en veninne av meg fikk trillinger naturlig og de ble hentet i uke 36.

Søsteren min fikk tvilligner (naturlig) for ca et halvt år siden, hun gikk til 39 uke og det hun merker godt er at hun trenger hjelp, hun har hendene fulle med "kun" to små og to litt større

Så husk å si ja takk til hjelp i allefall når den dagen kommer :)

Lykke til da i allefall

Skrevet

Gratulerer med graviditeten, så fantastisk ;)

Klart man blir litt stresset når man får vite at det er tre..tenkte å svare deg fordi jeg vet at når to deler samme fostersekk så er det en risiko for at navlestrengene kan snøre seg sammen på slutten når de turner rundt og det er dårlig plass. Det vil jo da være risiko for total avsnøring sv navlesnor. Derfor er det viktig at du blir fulgt med hyppige ultralyder siste del av svangerskapet ( noe man vel blir uansett med tre..) og være forberedt på en sykehusinnleggelse siste ukene. Lykke til !

Skrevet

Heheh ja det var jo så inni hampen og.. Kjenner at jeg er ekstremt usikker på om vi klarer 3 på en gang, det er jo smålig galskap! Har ingen barn fra før , hvorfor gjøre det smått når man kan smelle til! :)

Skrevet

Gratulerer med tre i magen:-) Kan tenke meg at sjokket ble stort! Jeg var på ultralyd i dag, 6+0, og var veldig spent på om det var 3, for HCG var veldig høy, og jeg har vært vanvittig kvalm hele dagen de siste dagen. Satte inn 3 egg, så sjansen var der. Gynekologen fant 2 fostersekker, men mente det ikke kom til å bli noe av den ene. Den var litt sammensunket. Den andre var helt fin, og han syntes at han kunne se noe som lå øverst i sekken, men kunne ikke si noe mer. Skal tilbake om 12 dager for å sjekke. Kvalmen slapp taket utpå dagen i dag, så jeg vet ikke om det er fordi den ene kanskje har sluttet å produsere HCG. Ble ikke 3 ihvertfall, og det var veldig greit siden jeg ikke har noen mann til å hjelpe til! Men håper veldig på at den ene vokser seg stor og sterk. Masse lykke til med svangerskapet! Få deg ei sykemelding og ta vare på deg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...