Gå til innhold

tidlige tegn på graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... eller bare innbilning?

Jeg ble inseminert for 5 dager siden. Synes det bobler, murrer, stikker og alt mulig rart inni magen, men har jo aldri kjent etter på denne måten før! Vet om et par som faktisk har kjent at egget har festet seg, og håper at det er det som foregår :-) Det er i alle fall ikke bare sommerfugler der inne, må være noen elefanter også, minst!

Nå er magen også mer markert, litt stram liksom, ikke "vobbely-vobbely" som vanlig. (Jeg er slank, men kan ikke akkurat skryte på meg fast eller veltrent mage.) Har hørt flere si at magen kommer tidligere når man har vært gravid før, men får vel være måte på tidlig?! Eller? Har ikke noe imot å få mage altså :-D

Det kom nettopp bittelitt blod, tar det som et godt tegn, at det er festeblødning. Jeg pleier aldri å blø noe utenom når jeg har mensen, så hvorfor skulle jeg det nå? Og hvis dette kommer av selve insemineringen, at de har vært borti noe da, så er det vel lovlig sent å vise seg så mange dager etterpå? Har hatt litt slimete utflod, uten farge.

Jeg går bare rundt og er helt tussete, får ikke gjort noenting. Må si jeg har all respekt for dere som har gjort dette mange ganger! Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve den kommende uken... Det blir i alle fall testing før det har gått 14 dager (torsdag), forventet mens er ca tirsdag, og da må det vel være "lov" å teste?

Hører gjerne andres erfaring med tidlige tegn, enten de ble bekreftet eller avkreftet. Ha en fin kveld :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var gravid, var det eneste tegnet jeg aldri hadde hatt før, som ikke var typisk PMS-tegn hos meg eller kunne være bivirkning etter HCG-sprøyte, store, markerte blodårer på brystene. Alt annet jeg kjente, hadde jeg kjent ved tidligere forsøk der jeg ikke ble gravid.

Jeg testet supertidlig, dag 10 tror jeg. Da ble streken svakt, svakt synlig etter sikkert 10 minutter, altså etter alt for lang tid i følge testens bruksanvisning. Neste dag tok det derimot bare fem minutter, og dagen etter der enda kortere tid. :-)

Lykke til!

Skrevet

Begynner å bli irritabel og godtesyk - det lover ikke bra :-(

Har ei uke igjen til testdato, magen er fortsatt i ulage, så jeg håper det ikke skyldes pms, men...

Skrevet

Her begynte brystene å vokse tidlig. Ble inseminert 30.sept, og var og tok blodprøve i dag. Forventer mens ca tirsdag, og skal ta en graviditetstest på søndag om ikke mensen har kommet enda da. Greit å være litt forberedt på svaret når jeg ringer for å få resultatet på blodprøven :)

Foreløpig er det ingen premenstruelle tegn.

Har også vært litt småkvalm de siste dagene, og frister lite med mat. Går en del i Ritz kjeks og appelsinjuice. Har også hatt en del blank/melkefarget utflod, har aldri så mye utflod til vanlig.

Prøver å finne andre forklaringer på disse symptomene så jeg ikke blir så skuffet om det viser seg at jeg ikke er gravid, men var gravid i vår (mistet i uke 7). Hadde de samme symptomene da, men denne gangen kom de tidligere og er sterkere, så krysser fingrene :)

Skrevet

...så var det tydeligvis bare innbilning alt sammen :-((

Har testet siden søndag, men alle tester har vært negative. Mensen har ikke kommet, men migrenen som pleier å komme like før er på plass. Jeg fikk derfor tatt en blodprøve i dag, for å vite om det var trygt å ta smertestillende. Har stort sett oppholdt meg i senga/på sofaen i dag, og er kjempetrist...

Tidligere så det ut som det ville klaffe rent praktisk med ny tur allerede førstkommende eggløsning, men siden mensen er forsinket, ligger jeg svært dårlig an, og det hjelper ikke akkurat på humøret nå :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...