November-spire-79 Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har bare hatt mensen en gang siden jeg sluttet på pilla og er usikker på når jeg har IKM men jeg vil så gjerne være med i denne samtalen om når vi har IKM Hadde første mensdag 29 september, så da bør jeg sikkert regne hverfall 4-5 uker fra denne datoen? Er skikkelig grønn på dette nå......men jeg kommer vel inn i det
**Cayenne** Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Husker du ikke hvor lang syklus du hadde før du begynte på pilla? Hvis du ikke aner kan du jo gå ut fra fire uker og bli med på IKM-tråden for den aktuelle uka. Ikke alle vi andre som vet helt når vi har ikm heller, mange som ender opp på feil uke:) Ellers kan du jo ta el-tester slik at du finner ut når el er. IKM er ALLTID ca 14 dager etter el. (Det er fasen før el som varierer.) Lykke til! :-)
Roselilly Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 På pernille.no får du masse god informasjon. Anbefaler deg å begynne å ta temperaturen hver morgen, da lærer du masse om hvordan kroppen din fungerer! På fertilityfriend.com kan du registrere temperaturen gratis hver dag, og du får opp kurver og grafer og når den har registrert el på deg. Hvis du kombinerer dette med el-tester et par-tre sykluser så får du fin oversikt. Jeg har lært mye siden jeg begynte å tempe! Antall dager mellom el og ikm kan variere fra 10-16 hos ulike kvinner mener jeg å ha lest. Men som regel så har hver enkelt kvinne alltid samme antall dager mellom el og ikm. Min er som regel alltid 13, men hender en gang i blant at den kan være 12, men det er sjeldent. Det vil si at sykluser som varierer i lengde som regel alltid varierer med dager fra første mensdag til eggløsning, ikke fra eggløsning til mens. Jeg begynte å tempe midt i en syklus, så begynner du nå vil du trolig kunne se når du har eggløsning (temperaturen viser en stigning 1-2 dager etter el), og da kan du også finne ca ikm-uken din Hvis du da tar el-tester vil du også få kartlagt akkurat el-dagen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå