netrom Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Vi er to fam som planlegger sydentur, ser at i jan er det billig. temp er litt lavere ser jeg, men er det sol er det bra tenker vi Eller er det mye større sjanse for regn? Noen som har vært på blue star Dunas Maspalomas, hvordan er det rundt der? Tre barn, 1, 6, og 8 år.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 12. oktober 2011 #2 Skrevet 12. oktober 2011 Ikke Dunas Maspalomas, men Duna Golf på Maspalomas. Tror det er like i nærheten :-) Maspalomas er et fint sted det, nydelig strandpromenade, masse butikker og et kjempegøy (og billig!) tivoli for barn. Det er veldig turistpreget da, men jeg synes igrunnen ikke det gjør så mye når det er badeferie man reiser på. Befolkningen er hyggelig og veldig barnevennlig. Vi har reist i begynnelsen av mars de gangene vi har vært der, og da er det både varmere og mer stabilt vær enn i januar. På dagtid har det vært som en skikkelig varm norsk sommerdag, mens det om kvelden og på morgningene har vært ganske kaldt. Så dere må ta med dere tjukke klær også. Første gangen vi var så var vi nok veldig heldig med været. Da var vi i to uker, og det regnet ikke noen dager, og var bare småskyet litt den ene dagen. Andre gangen vi reiste var et overskyet en hel dag nesten, og det regnet, og litt overskyet den andre dagen også. Da var vi bare en uke, så det var litt kjipt. I januar tror jeg dere bør beregne minst 1 dag pr uke med skyer og evt en liten regnskur. Dere bør også undersøke om det er oppvarmet basseng der dere skal. Det er nemlig ikke varmt nok i luften til at uoppvarmede basseng blir behagelig å bade i, vannet i dem (og i havet) er "iskaldt" (føles sånn i hvertfall), mens det er ok i de oppvarmede bassengene. Vær også obs på at det kan blåse litt noen dager, og at det da faktisk kan blir litt for kaldt til å bade lenge. Men ellers er det kjempefint der. Ungene husker turen(e) med stor glede og vil gjerne tilbake. Maten er god (men litt dyr) osv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå