Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at som nyfødt har de rart pustemønster pga at lungene ikke er modne, men klarer likevell ikke å la være å bekymre meg..

Hun puster raskt og veldig hardt til tider, opp mot 60 "pust" i minuttet, spesielt når hun sover lett. Hun ruller med øynene og ser nesten ut som om hun får et slags anfall når hun holder på å våkne/sovne.. Er dette normalt eller??? Hun lager også så mye lyder, knirker og veser på en måte..

Vær så snill å svar meg noen ;D Så jeg får sove i natt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan ikke ha feber da? Hvis du er bekymret, bør du ta kontakt med lege eller helsestasjon. De kan sikkert gi deg svar. Her har vi også bekymret oss mye over pusten til baby. Den var rask og litt uregelmessig i starten, men det fikk jeg beskjed om at var normalt . Dette med at de ruller med øynene når de holder på å sovne, kan jeg også kjenne igjen. Synes ikke det høres dramatisk ut!

Men vår lagde i tillegg en guffen lyd på innpust, så vi dro til slutt til barnelege som mente det var umodenhet med løs brusk rundt strupehodet. Det er ikke så helt uvanlig at disse små har mye løs brusk rundt luftveiene, og vår lille tass har fortsatt dette. Han har nokså grove lungelyder, og man hører veldig tydelig at han puster. Han puster også litt raskere enn de fleste. Heldigvis krever det ingen spesiell oppfølging nå som vi har fått sjekket det. Nå er han 11 måneder, og vi håper han vokser det av seg i løpet av det neste året.

Håper du får svar så du slipper å bekymre deg og at alt er fint med jenta di!

:-)

Skrevet

Dette gjør jenta mi også. Spesielt på morgenen når hun skal våkne etter en tung nattesøvn. Da kan hun holde på med denne "knøvlinga" i nesten 1 time før hun våkner ordentlig. Puster raskt, hveser og smatter, virrer med hodet og blunker med øynene.

Hun er også slik på natta, når hun skal ha mat.

Det er en slags mellomtilstand mellom søvn og våkenhet.

Storebror var også sånn, det er helt vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...