Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 I et par måneder har jeg vært veldig kvalm om morgenen. jeg våkner kvalm også går det over etter at jeg har tatt et glass vann og noe å spise og kommet igang med dagen. Men det er så ubehagelig! Jeg legger meg ca 23.30-00.00 og står opp 06.00 for å trene. Det har vært flere netter hvor vi vekkes av datteren vår, og dette sliter meg litt ut. Jeg er til utredning hos legen min, men vi har ikke tatt blodprøvene enda. Jeg har vært så heldig at min fastlege er videreutdannet i kognitiv terapi, og jeg har slitt mye med stress og angst. Men jeg har aldri tidligere hatt problemer med kvalme, så jeg skal selvsagt ta de fysiske testene. bare lurer på om noen har samme problem, og eventuelt funnet ut av det. Jeg var et par dager hjemme fra jobb, og da forsvant det. Så derfor bestemte legen at vi jobbet med det psykiske først. Men, så ble jeg innleid til et foredrag og morgenen etter den beskjeden var kvalmen der igjen. Jeg må holde mange foredrag og har enorm sceneskrekk som jeg skal jobbe meg gjennom via kognitiv terapi. Men altså - noen som har fått påvist fysiske ting som forårsaker morgenkvalme?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har spiserørsbrokk. I perioder, feks hvis jeg har tatt ibux eller spist en appelsin for mye blir jeg veldig kvalm for morgenen. hjelper hvis jeg tvinger ned noen skjeer med yogurt eller drikker et glass med surmelk eller biola. Jeg har også hatt kvalme på morgen som bivirking av en type ppille for noen år siden. (yasmin) God bedring!