Journalist Birgitte Lysholm Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Hei alle dere som har vært hjemme med baby! Jeg er på jakt etter gode "husmortips" som gjør hverdagen med baby litt lettere. For eksempel synes de aller fleste babyer det er spennende å se på vaskemaskinen mens den går, noe som gir deg tid til å ta en dusj. Jeg har også hørt om kolikkbarn som roer seg av den monotone duren fra støvsugeren. Jeg håper å samle mange gode tips i en artikkel. Du må gjerne være anonym. Skriv ditt tips i tråden her, eller send meg en mail på [email protected]. Hilsen Birgitte, journalist i Foreldre & Barn
Giss Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 - Har man hendene fulle med å lage mat eller andre ting og babyen blir utålmodig/vil opp så kan det ofte hjelpe å synge. Enten en sang babyen elsker eller en helt ny sang. Det fik mine to til å stoppe å bare lytte konsentrert. (Den yngste lo så han hikstet, hver gang vi sang "quack-quack-sangen). - Tannpuss går i blant enklere hvis babyen er konsentrert om noe annet. Å sette seg på gulvet foran vaskemaskinen med kulørt vask på kan funke. Det samme kan å plassere sig ved vasken og la vannet renne fra kranen. Det er fasinerende saker! - kan bli litt vått, da.... - hvis babyen ikke har tålmodighet på stellebordet kan det i blant hjelpe å sette opp et speil rett att med ansigtet til babyen. - Bæresjal er genialt for nysgjerrige babyer som vil oppleve verden i voksenhøyde men som fort blir allt for tunge å bære på! - Hvis man legger en liten baby på magen rett foran tv'en må ungen løfte hodet for å kunne se på det rare og spennende på skjermen......Kan være til hjelp hvis ikke babyen er så motivert for treningen. - Bringebærsyltetøy smaker sterkt og kan brukes til å maskere smaken av medisin. Man kan også legge medisinen mellem f eks et lag makrell/laks og et lag mayonese på en brødbit. Eller blande den med youghurt og legge den helt bakerst på babyes tunge. - Sang uten ord (nynning) kan virke mere søvndyssende enn sang med tekst. Det er de ting jeg kommer på akkurat nå....
bella&skatt Skrevet 27. oktober 2011 #3 Skrevet 27. oktober 2011 Lage en "oppdagelse-skuff" på kjøkken, legg i visp, sleiv, slikkepott og andre barnevennlige ting og la henne utfolde seg! Lage uro av sølvpapir, kjempespennende spesielt når lyset treffer på strimlene. Finn frem gammel reklame eller aviser som baby kan rive i så mye hun vil ( for de litt større).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå