Gå til innhold

Vaskemaskin som "kino" og andre husmortips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere som har vært hjemme med baby!

Jeg er på jakt etter gode "husmortips" som gjør hverdagen med baby litt lettere. For eksempel synes de aller fleste babyer det er spennende å se på vaskemaskinen mens den går, noe som gir deg tid til å ta en dusj. Jeg har også hørt om kolikkbarn som roer seg av den monotone duren fra støvsugeren.

Jeg håper å samle mange gode tips i en artikkel. Du må gjerne være anonym.

Skriv ditt tips i tråden her, eller send meg en mail på [email protected].

Hilsen Birgitte, journalist i Foreldre & Barn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder dette bare babyer? Min unge var så rolig og snill, men jeg har nok flere tips for barn over 1 år.. Han er ikke så rolig lenger nå, nei..

Skrevet

Jeg pleier å ta han med på husarbeidet. Jeg lar han gi meg ting fra kurven når jeg henger opp tøy, og han får en egen fille som han kan vaske itt her og der med. Det blir jo ikke rent, og det tar tid, men han koser seg, leker og lærer samtidig som jeg får gjort ting uten at han sutrer fordi at jeg ikke vil leke med han.. Han får jo masse ros når han gjør slike ting, så kanskje det fortsetter når han blir eldre. Lov å håpe. :P

Skrevet

Det beste tipset jeg har, spesielt for aleneforsørgere, er å være tålmodig! Uten min tålmodighet ville jeg ikke kommet så langt jeg er kommet idag:)

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Kjøleskapsmagneter på døra.. Det fungerte helt fint når han kunne sitte og plukke på ting selv og jeg trengte fred for å lage mat. Så nederst på vårt kjøleskap henger det fremdeles en rekke Thomas Toget magneter.

Skrevet

Har ei på 15 måneder.

Kjøkkenet mens jeg lager mat:

Hun får sitte i høystol inntil en åpen kjøkkenskuff. Skuffen inneholder visper og ufarlige kjøkkendingser som hun kan pille på og evt kaste ut.. Blir hun utålmodig drysser jeg litt rosiner nedi der som hun da leter etter som en skattejakt.

Fint å ha henne nærme meg så jeg kan se alt hun gjør og kan kommentere og skryte, og vise henne hva jeg holder på med hvis hun vil titte på.

Skrevet

Har ei på 14 mnd nå.. Og gjør det samme som anonym over her..

Bare at hun får stå og plukke i skoffen med slike ufarlige ting, som visper, sleiver og slikt :)

Ellers så kjøper jeg slike små bokser med rosiner og lar hun sitte å plukke ut og spise :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...