LieblingsLipp Skrevet 11. oktober 2011 #1 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hei! Jeg er gravid, men vet fortsatt ikke kjönn. Optimalt sett önsker vi oss helst "en av hver", men blir glad uansett hvordan det ender. Blir spennede aa se om förstemann er gutt eller jente, og vi har allerede vaert enige om baade eventuelle guttenavn og jentenavn en stund. Jeg er veldig fornöyd med at samboer ogsaa gir uttrykk for aa önske seg en jente like mye som gutt, han snakker like mye om begge deler, men det irriterer meg litt maaten han skildrer de "to forskjellige scenarioene." Det er ikke det at jeg nekter for at jenter og gutter kan ha forskjellige interesser, eller for at mödre og dötre, og fedre og sönner kan ha en spesiell forbindelse, men jeg synes han stereotypiserer saa veldig!!! Med gutten skal han baade spille basketball, se paa kamp, klatre (noe jeg egentlig er mer ivrig med enn han!) og spille spill (dette gjör jeg ogsaa), og det er ikke maate paa... Men naar vi snakker om en eventuell jente, saa snakker han ikke om disse tingene i det hele tatt... Jeg spilte da ogsaa fotball da jeg var yngre, klatret i traer og hadde det göy med baade gutte og jentevenner. Jeg var kanskje litt tomboy, men aldri noe "mannsdame" av den grunn. Var den jenta som lekte pinnekrig i skogen (med yndlingskjolen paa). Hvorfor ser samboer ikke for seg at han kunne bedrive disse hobbyene like greit med en datter?? Han snakker ofte om at det sikkert ville blitt en söt jente, og ditten og datten, men snakker aldri om aktiviteter... Föler meg rett og slett litt krenket som jente og ogsaa paa vegne av en eventuell jentebaby. Er jeg for haarsaar her? Han mener jo sikkert ikke noe vondt med det, men jeg har da alldeles ikke planer om aa oppdra mine barn i strikt "blaatt og rosa" til Byggmester Bob og Barbie.. Haaper ikke noen kommer til aa angripe min samboer naa "som macho" eller drittsekk, eller lignende, som jeg ser det er blitt gjort paa siden her för. Han er en god mann som gleder seg til aa vaere pappa. Men vil gjerne lese andres tanker om dette temaet... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143669474-guttete-og-jentete/
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2011 #2 Del Skrevet 13. oktober 2011 Det er vel bare sånn at han lett kan se for seg disse tingene med en sønn fordi han tenker på seg selv som liten. En datter er helt ukjent for ham, ennå og han vet kanskje ikke så mye om hvordan småjenter er. Hvis dere får en datter så forandrer nok dette seg helt sikkert. Mitt inntrykk er at far og datter ofte har et spesielt bånd, og at mor og sønn også har det. Prøv å fortell han litt fra du var liten, hva du likte å gjøre etc? Fortell han at du ønsker at en evt datter også skal få spile basket og klatre! Ikke alle jenter er opptatt av rosa og dokker. Min jente er det ikke. Hun er en helt normal og søt lita jenta, men hun liker best å holde på med lekedyr og ting som kan bygges. Er aktiv og robust! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143669474-guttete-og-jentete/#findComment-143675672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå