Gå til innhold

Jeg har ikke vært på omvisning på føden :(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt glemt av å spørre jordmor når vi kunne få komme på omvisning på føden. Var der i dag, men glemte det på nytt....Er 38+0 i dag. Hvor vanlig er det at man er på omvisning på føden egentlig? Og er det nødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte i går føden, ordnet med omvisningen selv- fikk komme samme dagen. Er 38+5. Om det er nødvendig er vanskelig å si, men greit å ha vært der :)

Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet å stresse med nå, så seint. Jeg var på omvisning sist, det eneste jeg hadde noe igjen for var at jeg hadde fått prøve lystgassmaska (kun med oksygen på) og blitt forklart pusteteknikken, ellers synes jeg ikke det var noe stort poeng. Føler du imidlertid at det er veldig viktig for deg går det jo an å ta en telefon for å høre om du kan komme.

Skrevet

er jo flere og flere sykehus som ikke tilbyr dette lenger så det er maaange av oss som ikke har vært på noen omvisning.

Skrevet

Skal føde på Ullevål, der er det ingen omvisning på føden.... men tok en tur og så på mottakelsen og barselhotellet. Greit å vite hvor man skal gå ihvertfall!

Skrevet

vi var ikke på omvisning da jeg fikk første, og for å være helt ærlig så hadde jeg ikke behov for å ha sett fødestuen den dagen fødsel startet :)

det er som et hvilket som helst skalgs sykehusrom med en seng og på mitt rom var det også badekar i et hjørne.. og en del maskiner og duppeditter, en stressless og en vask.. videre så visste jeg fra før hvilke smertelindrende metoder sykehuse hadde til rådighet under fødsel og hvor på sykehuset fødeavdelingen lå (dette hadde ikke vert noe krise dersom jeg ikke hadde visst heller, en får god hjelp som fødende om en spør etter veien ;)

du har heller ingen garranti for å hilse på jordmoren du "kommer til å få" så det er ikke veldig mange fordeler med å ha vert på omvisning vs å ikke ha vert det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...