Nuffy Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Trodde jeg bare skulle på en rutineundersøkelse hos jordmor i dag, men plutselig endte jeg på sykehuset for vekstestimering... Lillegutt så nå ut til å ligge på -15% Ny måling om en uke...
?!:) Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 sånn var jeg på også,for magemålet vokste ikke og jeg la ikke på meg.men på sykehuset beroliget de meg med at han var bare ikke så stor,og så lenge han har det fint inni magen var de ikke så opptatt av om magen eller jeg la på meg. var på 2 kontroller,han var under "normalen" men fulgte sin kurve! lykke til:)
MissRuffo Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Har og det, skatten min har ligget på -18 % i en mnd nå og det viser seg at han bare er en liten baby. Ingenting farlig for det viser seg at han bare følger sin egen kurve. Jeg var bare 3020 gram da jeg ble født, dvs. at jeg var ca - 15% Og ifølge alle legene jeg har vært hos sier at det følger mor somregel da. Var du liten baby så blir din det og, mest sansynlig=) Det er ikke noe galt, det er jeg sikker på. Det eneste er at du må helt sikkert til kontroll en gang i uken for å se om han har vokst noe mer eller ikke. =) Lykke til=)
respektatauten Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 hei. bare for å trøste/ komme med litt støtte.. det trenger ikke være krise, 15% er ikke noe kjempestort avvik i forhold til gjennomsnittet ved fødsel! om han fortsetter på samme nivå så vil det si han er i underkant av 3kg utregnet fra gjennomsnittlig fødselsvekt på 3,5kg.. noen barn er mindre uten at det er noe galt, de skal bare være slik! dessuten kan vekstestimeringen også avvike med opp til 1 hel kg i noen tilfeller! ville nok prøvd å roe meg med at neste uke kan mye være annerledes og avviket mye mindre og om det er noe som ikke stemmer så er det ivertfall oppdaget og du får god oppfølging for det underveis! lykke til dette går nok helt fint! -fra ei som har fått ei lita på 2900(som i dag er lita men langt forran på alle andre måter) og venter en med avik på -6% denne gangen
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 12. oktober 2011 #5 Skrevet 12. oktober 2011 Ikke ta bekymringene på forskudd;) Min lille hadde et avvik på -20%, og veide kun 2700 seks dager før termin. Frisk og rask liten jente som nå i 2-års alderen er helt der hun skal være. Så det trenger ikke å bety noe som helst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå