Gå til innhold

Dere med TFK multi x bag, eller softbag til sportsvognen:

Anbefalte innlegg

Gjest happyfeet<3

Har en liten frøken som begynner å bli stor for bagen, hvertfall med dunposen.. Hun er 4,5 mnd nå og ca 65 cm.. Hadde håpet bagen skulle holde over den kaldeste vinteren, men det ser litt dårlig ut nå, (med mindre hun stagnerer litt i veksten..)

Er det noen av dere som har erfaring med den softbagen man kan ha i sportvogndelen?

Ser for meg at frøken blir veeeldig liten i sportvogna + velidig åpent for vær og vind og lite lunt..

Hva gjorde dere andre med multi x bag?

Jeg tenker heller at jeg kan ta fram igjen multi x bagen når vi slutter med dunposen til våren, og da bruke den som oppreist sete vendt mot meg..

Fortsetter under...

Jeg ville kjøpt softbagen til vinteren,da kunne du begynne med sportsdelen til våren;)

Multi x bag er litt kortere enn vanlig tfk bag, for lange vinterbabyer betyr det kanskje at en må bygge om til sittedelen litt tidligere.Sitedelen virker for meg som om den kanskje blir litt kort i ryggen, samt at liggestillingen er noe bratt i ryggen. En kan jo legge ned ryggen helt, men da blir den veldig kort. Men fordelen er å kunne ha barnet sittende mot den som triller.

Gjest happyfeet<3

Etter hva jeg har skjønt så settes softbagen oppi sportsvogna, slik at lille frøken blir jo vendt fra meg. Også blir hun sikkert vant til det også er det ikke noe vits i bytte tilbake tl multi x bagen igjen til våren.. He he, så det var de bortkasta ekstra pengene på multi x bag :)

Men går det an å sette opp ryggen MED den softbagen oppi?

Hun er allerede nå veldig intr i omverdnen når vi triller så det hender jeg må sette opp ryggen litt i bagen (korte perioder såklart) slik at hun får sett litt mer.. Så spørs hvor poppis en liggende softbag blir da..

Tror ikke jeg ville hatt en liten baby vendt fra meg hvis jeg kunne velge. Det er jo mye vær og vind vinterstid da.

Er ikke bagen nesten 80cm forresten? Og begynner å bli liten allerede?

Tror jeg ville hatt en "mellom-vogn" som jeg kunne hatt mot meg over vinteren.

Gjest happyfeet<3

Multi x bagen er rundt 75 cm innvendig, men + dunposen og påkledt baby som skal kunne bevege seg oppi der så holder den ikke fryktelig mye lenger :-/

Ja det er det dilemmaet mitt går på.. om jeg heller skal kjøpe en brukt vogn i tillegg, koster sikkert ikke mye mer enn softbagen, og så må man sikkert ha en barnehagevogn til høsten igjen uanset..

Var intr i å høre hva andre i tilsvarende situasjon har gjort..

Annonse

Jeg hadde vanlig TFK bag frem til mini var ca 4 mnd. Så bytta jeg til multix fordi han ville sitte litt opp, men den vokste han fort ut av. Når han var ca 6,5 mnd ble den for liten, og det var på våren/sommeren uten stor pose... Skulle jeg ha fått baby nå, ville heller beholdt gammel baggen, og satsa på at en ryggplate kunne hjulpet for å komme opp å se. Tipper den løsningen ville fungert til han ble en 7-8 mnd.

http://www.vognverden.no/default.asp?menu=418&product=966

Jeg fant ingen ryggplate, så jeg endte opp med mellomvogn(er) til han nå er ca 1,5 år. Det hadde jeg nok måttet ha kjøpt uansett. Kunne jo ikke hatt bag så lenge;) Har vært innom Teutonia spirit s3, Brio Go og til slutt og lengst ABC design Cobra. Hadde jeg skulle kjøpt mellomvogn nå, så ville jeg vurdert Koelstra Latinique.

Og jeg har brukt TFK'en til sovevogn i barnehagen for mellomstebarnet fra hun begynte til hun sluttet å sove på dagen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...