Gå til innhold

Plutselig forandring i nattesøvn, 4 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nå har min lille gutteplutt sovet som en stein fra 19 til 5, fått mat, sovnet som en stein og sovet til ca 7. Har følt med veldig heldig og veldig uthvilt :)

Helt til nå.... De siste ca 10 nettene har han sovet så urolig og våknet ca 22.30, cs 2 og ca 5. Han har søvet veldig urolig og vært halvvåken en halvtime før han er klar for mating og gjerne en halvtime etterpå også. Blir så sliten av bare 2 timer sammenhengende søvn.

Noen som har opplevd det samme, har tips, råd eller bare en historie om at det snart går over eller blir litt bedre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn har vi det også Helene! Så frustrerende!

Hos oss begynte det rett etter fylte 3 mnd, Før det sov han fra 8-9 til alt mellom 2-4. Nå er det bare mas med første oppvåkning noen ganger så tidlig som 11. Etter det våkner han annenhver time ca, og noen ganger hver time. Blir gal! Har holdt på sånn i en måneds tid nå. Håper også på oppmuntring!

Skrevet

Dette er et veldig vanlig fenomen/problem som rammer de fleste, virker det som. Rundt 3-4 mnds alder skjer det som regel endringer i både søvnmønsteret og spisevaner. Jeg har ikke svar på hvorfor, men du må nok bare komme over denne kneiken, så blir det nok bedre etterhvert skal du se :)

Snuppa mi er 5 1/2 mnd så det er ikke lenge siden jeg var der selv. Jeg vet: Veldig frustrerende!!

Skrevet

Jeg opplevde akkurat det samme! Jenta mi fylte 4 mnd nå på fredag, og natt til fredag sov hun plutselig mye mer urolig.. Hun har sovet fra ca kl 20-21 til 5, fått mat og så sovet til ca 9 siden hun var 5 uker. Har vært utrolig heldige:) MEN, plutselig våknet hun altså kl 23, kl 3 og kl 6 og roet seg ikke før hun hadde fått mat..! Dette har aldri skjedd før. Hun spiste også oftere på dagen, og var mer sutrete - vanligvis er hun stort sett bare blid:)

Slik var hun i 4 netter og dager, men i natt sov hun til 4.30 igjen!:)

Ser jo at gutten din har holdt på slik litt lenger, men er jo mye mulig at det stabiliserer seg igjen for dere også!

Skrevet

Høres kjent ut ja...!

Jenten min sov de fleste netter igjennom da hun var 2-3 mnd gammel. Men da hun nærmet seg 4 mnd endret dette seg, og hun ville ha mat to ganger om natten (la seg 19-20, amming ca 13.30 og 05.00, morgen mellom 06 og 07).

Fra 5,5 mnd har dette igjen endret seg, og nå sover hun pluselig fra ca 18.15-19.00 og spiser gjerne bare en gang om natten,gang i 03-04-tiden. Hun hadde en uke hvor morgen var i 05-05.30-tiden, men de siste tre dagene har hun begynt å våkne i 07-tiden igjen (men nå er det blitt veldig vanskelig å få til daglurene plutselig).

Har begynt å introdusere mat, men det er såpass beskjedne mengder hun får, at tviler på at det kan være årsak til søvnendringen. Når man tror man har fått inn en rytme, så endrer den seg plutselig ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...