Gå til innhold

Ultimatum? Julebord med overnatting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere syntes om at mannen skulle på julebord alene med overnatting?

Fortsetter under...

Skrevet

Kos deg. Hva er problemet med det?

Skrevet

Skulle jeg ha noe imot det mener du? Det har jeg ikke, jeg hadde sendt han avgårde med et smil og bedt han nyte den lille ferien fra hverdagen... Hadde blitt litt misunnelig faktisk ;)

Skrevet

Det er vel greit? det har jeg gjort hvert år i årevis. Man må jo stole på den man deler livet med.

Skrevet

Det gjør jeg hvert år, og med et smil! :-)

Skrevet

Det er vel ikke noe problem. Hadde feks. mannen "nektet" meg noe slik, tror jeg at jeg hadde blitt veldig skuffet.

Annonse

Skrevet

Hvorfor iall verden skulle jeg ha noe i mot det? Jeg stoler på ham! :)

Skrevet

men er det ikke der DET skjer? ... mannen min har en tendens til å bli ganske full og husker lite dagen etter..

Skrevet

Såpass bør man kunne stole på den man har valgt å dele livet med.

Skrevet

og så? enten så stoler du på han eller så gjør du ikke det.. skal du lage regler for å forhindre utroskap? Det er det kun din mann som kan styre, ikke du. Hadde du likt om din mann hadde sagt at du ikke fikk ligge over på hotell for han er redd for at du skal være utro? Det går begge veier. Du eier ikke mannen din..

Skrevet

Det er vondt å ikke kunne stole på partneren sin. Jeg har hatt EN kjæreste jeg ikke stolte på, og da var det ikke noe gøy å sende ham avgårde på fest og ferier. (Viste seg forøvrig at jeg hadde grunn til å ikke stole på ham).

Samboeren min stoler jeg 100% på, har null problem med å sende ham på fest eller til den andre siden av jordkloden, for den saks skyld.

Men hva mente du med ultimatum? Dra på fest og du ser meg ikke igjen, eller?

Skrevet

Som andre her lurer jeg på hvor du vil hen med spørsmålet. For meg er det en selvfølge at mannen kan reise bort på overnatting uten at jeg er med, og det forventer jeg at man skal kunne i et stabilt og godt forhold. Hvis du har et problem med at mannen din overnatter borte uten deg har dere nok et grunnleggende problem i forholdet som definitivt bør tas tak i. Mangel på tillit og sjalusi er svært ødeleggende for et forhold.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det kunne ikke heftet meg mindre. Jeg er overhodet ikke sjalu og her i huset har vi full tillit til hverandre. Jeg ønsker'n bare god tur og sier i en bisetning at han jo ikke trenger å drikke absolutt hele baren, men ellers så tenker ikke jeg mer på det. Jeg storkoser meg med å være alene sånne helger. :-)

Annonse

Skrevet

Jeg mener i utg punktet at man skal stole så mye på sin partner at det går fint, men jeg må og si at her kommer det helt ann på erfaringer!

Jeg stolte fullstendig på min eksmann , noe som viste seg å ikke være så lurt....så det endte med skilsmisse ++, jeg vet man aldri kan gardere seg for sånne ting, men jeg skulle ønske barnet mitt ikke fikk skilte foreldre pga at far ikke klarer å styre seg med utroskap...i mitt nye forhold har jeg ingen grunn til å tvile noe på min samboer, men klok av erfaringer så hadde jeg ikkje jubla om han skulle overnatte på julebord nei...

Kun du og din mann vet hvordan deres forhold er ,men noe sier meg at du ikke stoler fult og helt på han, det er en utrolig vond følelse.

Håper dere finner en god løsning på det.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Det hadde jeg vel syntes var helt greit. Vi har vært i lag i 11 år, og han har aldri gitt meg noen grunn til ikke å stole på ham.

Skrevet

Det hadde jeg ikke hatt noe imot, på lik linje som han ikke ville hatt noe imot at jeg skulle på julebord med overnatting.

Det eneste jeg hadde forlangt er at han fikk stå opp med ungene helga etter :)

Skrevet

Dette beveger seg jo litt på siden av tema, men jeg må bare kommentere det du skriver. Det er jo forståelig at du tenker på tidligere erfaringer, men du kan vel ikke mene at nåværende partner skal måtte betale for at forrige partner var utro? Jeg hadde i allefall aldri godtatt at mannen satte begrensninger for meg om eksen hadde vært aldri så utro. Enten går man inn i et forhold med 100% tillit og gir hverandre den friheten eller så lar man heller være. Det er nå min mening.

Skrevet

Hadde syntes det var greit, men hatt det i bakhodet at jeg selv har blitt forsøkt "forført" av gifte/samboende på hvert eneste overnattings julebord.

Men vil noen være utro, klarer man ikke forhindre det uansett hva..

Skrevet

Helt i orden for meg her også. Og motsatt også. Jeg har stor glede av mine årlige jenteturer m hotell og shopping og ha har en helg i London med fotball. Godt å savne hverandre og være litt borte også.

Ønsk han god tur og svelg sjalusien.

Skrevet

Som noen andre har nevnt her har jeg også tidligere vært i et forhold hvor mannen ikke var den godgutten jeg trodde. Dette kombinert med vanvittig dårlig selvtillit har gjort sitt til at jeg ble en relativt engstelig og sjalu person når senere kjærester skulle på byen alene. Men det jeg har funnet ut som funker best for meg er å rett og slett forklare det til mannen. Hele røkla med ex'er som bedrar osv og si at det har gjort sitt til at jeg blir fort sjalu. Min nåværende kjære svarte med å si at jeg kan ringe når som helst så skal han ta tlf. Han sender melding før han legger seg om kvelden hvis han sover borte, eller ringer når han er på vei hjem. Dette er kanskje litt i overkant for noen, men for meg er det perfekt. Det er det som gjør at jeg kan sende han ut med ønsker om en fin kveld - og mene det. Og nei, jeg ringer han ikke i senk hver kveld han er ute, jeg liker bare å vite at jeg kan ;)

Ville snakket med mannen din jeg, og fortalt han hva du føler og hvorfor, og så se om dere kan finne en middelvei som gjør at dere begge blir fornøyde. Det er ikke noe moro å være sjalu, men det er heller ikke noe moro å føle at kjæresten ikke stoler på en uten å vite hvorfor, så åpenhet er en viktig faktor når det kommer til sånne ting, i alle fall etter min erfaring.

Hvis du derimot har direkte mistanker om at han er utro ville jeg heller revurdert forholdet enn å bekymre meg for julebord. Det er ingenting som er verre enn den gnagende følelsen av å føle seg bedratt.

Håper dere finner ut av det og lykke til! :)

Skrevet

For min del så ble slike begrensninger gitt i de forholdene jeg hadde som "ung" (tidlig i tyve-årene). Med alderen så har jeg også fått trygghet i meg selv, og forstått betydningen av å leve et fritt liv. Både min mann og jeg gjør akkurat som vi vil, så lenge det ikke går ut over familielivet. Selv om min mann er en helsikes kjekk kar (ok... jeg er en smule inhabil), og av den grunn får mye oppmerksomhet når han går utenfor huset - så har jeg fullstendig tillitt til ham. Om han vil reise på guttetur til Hellas, eller julebord med overnatting - ja, så kysser jeg ham og ønsker ham god tur:-) Jeg velger å tro at det er meg han vil være sammen med, og jeg har aldri hatt noen grunn til å tro det motsatte.

For at man skal kunne leve et helt liv sammen, så er det avgjørende at man har en viss frihet.

Skrevet

JEG hadde aldri godtatt det, men tror jeg er ganske alene om den holdningen... Grunnen er vel at jeg har mange år i utelivsbransjen og stort sett bare kompiser......

Skrevet

Det er helt greit for meg. Han er alltid på julebord med overnatting uten meg, og det har jeg ingen problemer med. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...