Leirha Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Mammaklær er dyrt! Og ikke alltid så fine heller. Jeg er bare 6 uker, så det er litt i overkant tidlig egentlig, å se på mammaklær nå, men hvis alt går etter planen må jeg ha en smellvakker gravidkjole. Når jeg er 35 uker skal jeg holde konfirmasjon for min eldste, når jeg er 37 uker skal jeg være forlover i et bryllup, og når jeg er 39 uker skal jeg kle meg opp til min egen avsluttningsseremoni/fest for sykepleierstudiet..Og det er stort, vi snakker bunad helste. Så jeg tenkte å finne en kjole jeg kan bruke på alle 3 tilstelningen, men det er ikke lett! Vi skal visst se ut som noen posete mammer tydeligvis. I mine to tidligere svangerskap har jeg kun gått til innkjøp av en mammabukse og føler strengt tatt ikke jeg trenger noen mammaklær, men en fin kjole MÅ jeg kjøpe. Jeg har trålt nettet, norske som utenlandske sider,og har konkludert med følgende: Norske mødre skal ikke ha på seg finklær når de er høygravide,mens utenlanske mødre kan få lov å både se vakre ut, om dehar penger til det, de kan også få se mer eller mindre luddrette ut.
MrsMilla Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Vent med å kjøpe til det nærmer seg. Du vet jo enda ikke hvordan kroppen ser ut i den tiden og hva som kommer til å passe. Et hett tips er å finne vanlige kjoler (ikke nødvendigvis mammakjoler) med høyt liv og viiiiidt skjørt. Gjerne med god plass til pupper og mulighet til å gå både opp og ned i vekt. Kjør heller fint tilbehør til, og endre på dette. Er kjolen sort eller har en annen basisfarge er det sikkert lettere å bytte tilbehør også. Skjal, smykker, sko, vesker, belter etc.
Leirha Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2011 Tusen takk for godt tips MrsMilla Tilbehøret kan gjøre det utrolige med antrekket, så det er godt mulig jeg går for en enklere variant, som jeg heller pynter opp.
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 www.asos.com har knallmye fine mammakjoler:)
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 http://www.asos.com/Women/Asos-Maternity/Cat/pgecategory.aspx?cid=5813
Leirha Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2011 Wow!!Tusen takk, den siden hadde jeg ikke funnet! Det var knall mye lekkert jo! Fant meg en ganske grei enkel kjole som kan passe til alle tilstelningen jeg skal på, og den kostet jo bare 170 kr inkl frakt http://www.asos.com/ASOS/ASOS-MATERNITY-Exclusive-Jersey-Wrap-Bust-Maxi-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1325848&cid=5813&sh=0&pge=2&pgesize=20&sort=-1&clr=Black
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 ja den kjolen er knallfin, har sett på den selv til jul å konfirmasjon eventuelt 17 mai alltid kjekt å ha en finkjole når man skal kle seg opp, denne framhever magen så fint også
Kaktus_86 Skrevet 12. oktober 2011 #8 Skrevet 12. oktober 2011 Mye gode tips her Takk til dere! Skal lagre den siden til det blir aktuelt å kjøpe noe! Gleder meg sånn til å gå i fine gravidklær og vise frem magen <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå