Gå til innhold

Slit med jobbmotivasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid med tredjemann, 6+3 i dag. Ikkje så kvalm enno, men generelt trøtt og uinspirert. Tar lett til tårene, og syns det er uendeleg lenge til det er "lov" å fortelje nyheita til dei rundt. Skal ein liksom gå rundt og "lide" i stillheit i 5 veker til???

Må liksom svippe innom her, sjølv om eg eigentleg er på jobb... Slit med motivasjonen for jobben. Etter at spiren kom i magen er alt fokus for andre ting vekk, og eg har berre lyst til å vere heime i eit godt og varmt hus, med strikketøyet på fanget. Berre lyst å vere opplagt mamma når gutane kjem heim frå bhg/skule.

Fleire som slit med jobb-motivasjonen? Kanskje nokon som har erfaring med at det går over i 2. trimester??? Treng litt oppmuntring.

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sliter veldig med motivasjon, frister veldig å "skulke" men er i ganske ny jobb så lar meg selv ikke ta noe fri før jeg må :P

Skrevet

Har hatt det likedan, men det begynner å komme seg nå. Er 10 uker i morgen, og kvalmen gav seg for noen dager siden, og det hjalp! Er litt mindre trøtt også, ikke alltid like lett å holde seg våken i møter når kaffi ikke frister og man helst ikke skal drikke mer enn to kopper te om dagen;)

Gleder meg til jeg skal fortelle det, skal på neste kontroll om to uker og har tenkt å fortelle det da om alt er bra. Det skal bli deilig å slippe å holde inne magen hele tiden!

Mener å huske fra første gang at motivasjonen kom tilbake når kvalmen gav seg da også. Håper det blir sånn for deg også, og lykke til med de neste ukene!

Skrevet

Takk, begge to!

Det er veldig godt å ha "usynlege" venner her på forumet når jobbdagen vert ekstra lang. Takk for oppmuntringa.

Skrevet

Selve jobbmotivasjonen er ikke noe i veien med. Hver time bidrar til mer opptjening (jobber deltid) - og etter denne uka har jeg jobbet meg opp til rett på sykemelding dersom det skulle bli nødvendig. Men kan se for meg at det blir værre å sitte i kasse på butikk når kvalmen melder sin ankomst. Ikke så lett å løpe fra kassa for å spy liksom :/

Her er det mer studere-motivasjonen jeg sliter med. Er så lett at tankene glir over på andre ting enn det jeg skal lese og lære :P Lille spiren setter igang mye praktisk som skal ordnes og mye som skal læres og tenkes på <3

Skrevet

Ja, jeg også slitet med jobb motivasjonen. Jeg er trøtt og siten hele tiden. Som du så ønsker jeg meg bare på sofaen med fyr i peisen. Kan ikke strikke, men ønsker å lære det ;) kan være fordi jeg ikke trives så godt på jobben om dagen. Får håpe den bedrer seg.

Skrevet

Enig! Må være husmor-hormonene som tar full styring. Jeg synes jobben er helt meningsløs om dagen! Har bare lyst til å være hjemme og bygge rede :-)

Føler også at jobben er litt belastende? Har en jobb der jeg bruker mye og kraftig stemme, og da bruker jeg magemusklene hele tiden. Får ofte vondt nederst i magen etter en økt med mye roping. Er det noen som har erfaring som kan si at det er helt ufarlig?

klem

Skrevet

Slenger meg med jeg også! Venter egentlig bare på at dagene skal passere! Sliter særlig med å planlegge hjemme (siden jeg delvis jobber som lærer). Håper tiden går fort, og særlig tiden fram til man kan slippe ut den store nyheten!

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

sliter noe veldig jeg også... Har siden testen lyste positivt vært ganske lite engasjert i jobben. Jeg har slitt med kvalme, men ikke nok til at det ble aktuelt med sykemelding, så jeg har lissom sittet her på plassen min og prøvd å gjøre litt fornuftig i blant... men tankene er helt andre steder!

Skrevet

Hei alle

Godt vi er fleire i same situasjon. Prøver å gjere fornuftige ting innimellom, og tenkje at eg tener pengar. hehe. Men i dag hadde eg det veldig travelt med planlegging på jobb, og då tenkte eg at det er jammen bra at lillebabyspiren berre ligg trygt inne i magen og passar seg sjølv.

God helg, alle saman. Eg skal feire 7 fullgådde i morgon tidleg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...