Gå til innhold

Symptomer ved spontan abort?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg følte allerede etter befruktning at jeg var gravid med mitt andre barn, og føler at jeg har vær gravid nå igjen. Hadde 1.dag mens 13. september. Allerede 26.september begynte jeg å føle mensmurringer og utover den uka kom også kvalmen. Mye kvalm gjennom dagen, spesielt på kvelden. Den 3.oktober fikk jeg pittelitt rosa blod på pairet, så var det opphold noen dager før jeg begynte å spotte litt brunt. På kvelden den 8.oktober kom det mer brun utflod før det kom ut litt slim og mere bittesmå brune klumper og deretter frisk blod som en mensblødning. Blødde mye den første dagen og blør enda mye friskt blod. Lurer på om dette kan være en veldig tidlig spontan abort?. Etter terminutregning skulle jeg vært 4 uker på vei i dag. I mine to foregående svangerskap testet jeg først positiv på uke 4+3, 4+4, så jeg har bare testet negativt hittils. Har fortsatt sterke mensmurringer og det kjennes ut som tøye/strekk smerter i livmor og murrende/verkende smerter fra eggstokkene. Lurer på om dere som har opplevd tidlig SA også fortsatte å føle dere gravide etter dere begynte å blø? Har jo mye av de samme mensmurringene nå også. Når jeg vanligvis har mens har jeg ikke smerter og blør kun en dag eller to, så dette er virkelig ikke en vanlig mens.. Tenker jeg får ta meg en tur til legen etterhvert om ikke disse smertene går over, men det har vært kjempe kjekt om noen som vet noe om dette vil skrive noen ord...

Fortsetter under...

Hei!

Håper virkelig at det går bra og at dette ikke er en sa.. Jeg ble gravid i juni i år, og når jeg kom til uke 5+0 begynte jeg å spotte brunt. Dagen etter kom det blod/spotting, og de påfølgende 8 dagene blødde jeg med variabel styrke. Jeg mistet alle mine symptomer ganske raskt etter at jeg begynte å blø, så skjønte innerst inne at jeg mistet. Jeg hadde minimalt med smerter, bare litt murringer den tredje dagen med blødninger. Men skjønte av blødningen etter murringene at jeg mistet.

Fra spiren festet seg og frem til jeg mistet hadde jeg lyselyse brun utflod flere dager, og hadde konstant tak i korsryggen som ikke ga seg uansett ligge/sittestilling, ser i ettertid at dette sikkert var et tegn på at jeg kom til å miste.

Det eneste du kan gjøre er å dra til legen å ta hcg prøve for å se om det er stigning. Jeg krysser fingrene for deg og håper at alt går bra<3

Stor klem

Hei,

Jeg mener at jeg har spottet hver dag siden spiren evt skulle ha festet seg og til de friske blødningene kom før jeg forventet mensen. Mener jeg har en syklus på 30-31 dager så skulle ikke ha fått mensen før i dag evt. Har fortsatt litt kvalme, men det er mye mindre enn forrige uke. Men har fortsatt vondt i livmor, eggstokker og blør pittelitt. Skal ta en test på fredag siden jeg testa positivt først på dag 31 med barn nr 2. Kjente det tidlig da og og testa som en gal, men fikk ikke positiv test før dag 31 altså. Kansje en liten sjanse for at det fortsatt er en spire der?? Blødde ikke slik i mine to foregående svangerskap, så tror mest sannsynlig jeg har mistet. Men klarer ikke la håpet gå i fra meg enda.

Håper det går bra med deg etter din SA og at det snart kommer en liten spire til deg og, om du da ikke allerede er i lykkelige omstendigheter:)

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare:)

Jeg hadde litt stikkinger i venstre side..som flyttet seg til høyre side..Kunne minne om eggløsningssmerter (som noen av oss har). Dette var i 15-tida på dagen. På kvelden i 20-tida kom jeg inn etter å ha vært ute i hagen. Var på do..og da var det litt friskt blod på papiret. Fortsatte å blø som en mens- bare at blodet var som om det var vannet ut. Dette varte ca 8 dager..Sluttet å blø i ca 3 dager...så nå etter spotter jeg bare. Var på innvendig UL idag. Så ingenting i livmora..og Hcg ble målt til 11. Så merka egentlig ikke så mye annet enn blod. Bare friskt uten klumper. Var 6 uker på vei.

Annonse

Så trist at du mistet. Tror det er det samme som har skjedd her og...sluttet å blø onsdag, da har jeg blødd i 2,5 dager. Tok en test i dag, som er på dag 32 siden jeg tester seint positiv, men den var desverre negativ. Har fortsatt en del murringer og vondt i bekken og er kvalm. Må være at jeg innbiller meg ting. Blir nok legebesøk mandag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...