Gå til innhold

Fått noen sære lyster enda? mat feks?

Anbefalte innlegg

Fant ingen tråder nedover her enda så da lager jeg en :)

Enkelt og greit, har du fått noen sære lyster enda? I matveien eller ellers?

Jeg har fått dilla på:

*Sjokolade milkshake fra burgerking

*Stangselleri (spiste sååå mye godt på lørdag både på la baguette, smågodt, brownies, potetgull og biff/fløtegratinerte poteter, men det BESTE jeg spiste var STANGSELLERI?!)

* Rislunsj med jordbær (selv om jeg brekker mjeg av lukta!?)

* Burn (drakk det hele tiden før jeg fant ut om graviditeten for 1 uke siden, hadde kjøpt en boks før jeg tok testen, åpnet tok testen og kastet en full boks) nå leeengter jeg etter energi drikk men holder meg unna..

*Jeg har også fått fryktelig på samboeren min :-P

Hva er dine sære/utenomvanlige ting?

Fortsetter under...

hei

Jeg er i uke 7 og har fått " dilla" på Jarlsberg hvitost. og sure ting, kvalmen har ikke kommet enda (krysser fingrene for at den holder seg borte denne gangen) men føler meg litt uggen "fyllesyk" hele dagen så det er godt med noe som er surt.

1. svangerskap fikk jeg dilla på sure grønne epler og fikk gutt,( var ikke kvalm den gang)

2. svangerskap hadde jeg dilla på center sjokolade og fikk jente ( og var kvalm)

denne gangen er det som sagt sure ting og hvitost...........:)

Har ikke fått noen lyster enda, men det er mye jeg IKKE har lyst på.

FOresten når jeg tenker meg om, så er det ikke så mye hva jeg har lyst på og ikke lyst på, det er mer når på dagen det er...

Morgen- MÅ ha noe syrlig,ikke for søtt, og IKKE noe salt.

Lunsjtider, må ha noe lett, ikke fett eller tung mat.

Middagstider/Seinere på dagen, skikkelig salt mat må til da, blir kvalm av søte og syrlige ting da.'Jeg håper jeg klarer å holde kvalmen og oppkasten litt fra hverdagen min hvirs jeg vrikelig føler etter hva kroppen trenger.

Mine forrige svangerskap spiste jeg mer det jeg alltid hadde spist, det gikk ikke så bra.. *dårlige minner*

Så klarer jeg ikke såpelukter, spesielt ikke palmolive, jeg blir skikkelig dårlig og brekker meg.

HAHA, jeg er virkelig gravid, HATER lukta av makrell i tomat, men idag lukta det så himmelsk godt! hehe

og igår drakk svigermor vin (jeg gjorde det selvfølgelig ikke) og det lukta så vondt at magen vrengte seg..

Annonse

Hehe jeg må jo le litt når jeg leser dette, vi er rare dere! :P

Jeg er til vanelig en skikkelig søt moms, men nå blir jeg kvalm av både søte skyllemiddel lukter, såpelukter, ja nesten alt som smaker og lukter søtt :/ kvalm bare ved tanken..

Har aldri vært nor glad i lime smaken, når folk har spurt om jeg vil ha lime i cola o.l har jeg alltif takket nei, men nå drikker jeg bare bris lemon og lemongrass og er fysen på lime smakende og syrlige ting.

Er kvalm hele tiden, untatt når jeg spiser noe og det er jo ikke særlig bra det heller :P kan jo ikke gå å spise hele tiden :o haha

Også har jeg fått enda mer dilla på samboeren min jeg også ;) hihi

Men kvalmen ønsker jeg langt vekk!! hehe

jeg er går i min 8 uke i dag

I dag kom cravingsen for fullt. Frukt, frukt, frukt er det eneste som har stått i hodet på meg i dag. Spiste 2 appelsiner og en banan før klokken ble 11. Og da var det plutselig veldig mange timer til jeg var ferdig på jobb kl 17 og kunne kjøpe mere frukt. Har funnet ut at frukt er best kald og oppskjært så den nye matpakka består da av en boks med ferdig oppkuttet frukt som jeg lager på morgenen i tillegg til vanlig matpakke :) Får håpe denne cravingsen holder seg. I går var det sjokolade og har i tillegg konstant lyst på julebrus, så om det slår til kommer vel kiloa rullende :P

I tillegg har jeg også lyst på sjokolademilkshake og sjokolademelk, hehe

Frukt og smoothie her også!

Men bortsett fra det har matlysten gått veldig ned. Jeg er vanligvis glad i mat, men nå frister ingenting bortsett fra frukt og yoghurt..

Og det er helt greit, men blir så kvalm visst det går alt for lang tid mellom måltidene..

Forrige gang:

Måtte ha kefir og kavring, tyrkisk pepper og appelsinsaft

Klarte ikke hvitløk og alle typer speket pølse som f.eks peperoni

Denne gangen:

Må ha agurk, helst på skive med litt gulost og store mengder agurk.

Klarer ikke lukten av rug, bygg eller fårikål.

Snedig dette. Føler meg som en skikkelig særing. Er glad for å kunne spise hvitløk denne gangen. Det er så mye rart det er hvitløk i.

Annonse

• 2 uker senere...

Blir kvalm av parfymelukt. Veldig sensitiv på lukter. Klarer plutselig ikke fårikål lenger. Brekker meg av lukten og kan ikke spise det lenger. Appelsinskall er fint å ha i lomma om jeg er kvalm. Tar det frem å lukter på det. Friskt og godt;))

Ikke fått noen sære lyster ennå:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...