Zara84 Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Noen her som har begynt å prøve igjen fort etter fødsel? Erfaringer med dette? Jeg har allerede begynt å tenke på nr. 3. Bare 3 uker siden fødsel så vel tidlig, men får jeg overtalt mannen har jeg lyst å droppe prevensjon og forsøke allerede 6 uker etter fødsel. Tar nok uansett tid før jeg blir gravid siden jeg fullammer. Problemet er jo bare at mannen min i utgangspunktet er fornøyd med to barn, men håper å få overtalt ham. Han har begynt å tenke på å evt. få et til. Han er helt forelsket i den nyfødte og veldig glad i storesøsteren så håper han ser lyst på å få en til og det fort.
Jomfruen76 Skrevet 12. oktober 2011 #3 Skrevet 12. oktober 2011 Hei. Ikke for å være gledes dreper, men jeg kunne aldri ha tenkt meg å bli gravid 6 uker etter fødselen. Det anbefales av jordmødre om å vente en stund med å bli gravid etter en fødsel. Dette for at kroppen skal få tid til og restituere seg etter en graviditet/fødsel. Det er tross alt en tung/hard fysisk påkjenning for kroppen å være gravid/føde. Jeg synest også det er viktig og konsentrere seg fult og helt om å bli kjent med det barnet man allerede har. Den første tiden med en baby får man aldri tilbake. Er derfor så "egoistisk" at jeg ikke kunne tenke meg en ny kvalme periode sammen med nattevåk eller løfting/ bæring på en baby med en stor mage i veien. Jeg har bestemt at jeg skal vurdere saken når jeg har vært i arbeid en stund og når babyen er over 1.år.
gulda Skrevet 12. oktober 2011 #4 Skrevet 12. oktober 2011 Hei. Jeg var faktisk der du er, og hadde helt frem til for ca en måned siden bare lyst å hoppe på en ny graviditet. Nå er han 4,5 måned, og jeg er sjeleglad jeg ikke venter en til! Her er også mannen fornøyd med to, og det blir en stund til en evt nummer tre! Så det kan være at du også kjenner lysten avtar etterhvert, men skulle den ikke det, og mannen din også får lyst, så er det fortsatt tid igjen til å få to tette. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå