Smil123 Skrevet 11. oktober 2011 #1 Skrevet 11. oktober 2011 Vi har stellebord som står montert på badekaret. Det er badekar til baby under stellematten. Men hun er nå egentlig altfor stor til dette badekaret og kunne mye heller brukt det store badekaret. Men gidder jo ikke flytte hele greia frem og tilbake hver gang hun skal bade! Samtidig merker jeg at det ikke er mange minuttene hun ligger på stellebordet da hun er som en ål og vil ligge mindst mulig på ryggen. Blir å holde henne der til jeg er ferdig med vasken og bleieskift. påkledningen gjøres på fanget.. Hvordan steller dere andre som ikke bruker stellebord lenger? Tenker på bærsjebleiene og vask... Trollungen her er nå rett over 9 mnd :-)))
Babyønske �� Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Her brukes stellebordet fortsatt til eldste som nærmer seg 3 år, men kun når han har bæsjet. Å ta bæsjebleier på han er det ikke mulig å få gjort skikkelig hvis han skal stå, for han står ikke i ro. Kunne såklart stelt han på gulvet, men jeg sliter sånn med stivhet i kroppen etter fødsel(hormoner pga amming) at jeg har problemer med å sitte på huk/kne på gulvet. Nå er han jo så stor at han ligger rolig, men har vært perioder når han var mindre at han var ganske så urolig, men det gikk da greit bare vi var raske :-). Minstemor er av en roligere sort, så med henne skal det nok også gå greit å stelle på stellebordet en god stund framover. Hvis deres stellebord knapt er i bruk, og du føler det egentlig bare i veien(i og med at hun kunne brukt badekaret til bading), så er det kanskje lettere å ha et håndkle på gulvet og stelle henne der?
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Vi brukte stellebord på eldste til han var 1mnd før 3år. For da var det helt slutt på bleier Men det skal sies at han ALLTID lå fint å rolig på stellebordet.
Smil123 Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2011 Ja har tenkt på å bare ta stellet på gulvet men er jo liksom litt krøkkete det også:-) Men til hun er 3 år- det tviler jeg på he he;-) Prøver å gi henne ting som hun kan plukke på - noen ganger går det da veldig greit andre ganger er det gøy i sånn ca 15 sek ;-)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 Vi har brukt stellebordet til eldstemann helt frem til nå, men ikke hele tide, hver dag. han er 2 år og 9 mnd. Hadde stor hjelp av det når jeg var gravid og hadde bekkenløsning, da holdt han seg på stellebordet og jeg hadde oversiten over alt, slapp å bøye og løfte mer enn en gang og han stakk heller ikke av, som han gjør innimellom (-litt- egenrådig...) Regner med at vi kommer til å fjerne stellebordet før minstemann er så gammel, da
3 nøtter til Askepott Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Bruker det veldig sjelden. kun hvis vi kler av han og han skal være med inn i dusjen eller at han skal bade. Skal snart flytte og da kaster jeg stellebordet. Han er 8 mnd.
mastermind Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Brukte det 1-1,5 år med første, denne gangen har vi nesten ikke brukt det. Bruker det kanskje for å tørke rett etter bading. Tørr ikke ha han på stellebord!!!!
enits40 Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 7 mnd her. Det tok bare plass og baby er vilter når bleia skal skiftes uansett hvor han ligger!
Pennie Skrevet 11. oktober 2011 #10 Skrevet 11. oktober 2011 Med storebror hadde vi også stellebord montert på badekaret, men sluttet å bruke dette ca ved 6 måneder da han bare skulle rulle rundt, og jeg syntes det ble veldig skummelt over badekaret..... Ble også umulig å få vasket hendene mine etter bleieskift uten å måtte legge ham ned på flisene først. Så da kjøpte vi enkel og billig stellematte på Ikea, som du blåser opp, og la den på gulvet. Da slipper man å stresse med å holde babyen i ro. Jeg syntes også det var fint å få badekaret tilbake :-) Nå med en ny baby brukte vi bare stellematta på gulvet fra starten av, syns det er mye greiere.
Smil123 Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2011 Takk for innspill dere! Tror det snart blir til å bruke gulvet med matte her også ja... Ruller og åler og vrir seg til aaalt annet som er mye mer spennende enn å ligge der å bli stellt:-) Må ha en hånd på henne til enhver tid.
Lullunutu Skrevet 12. oktober 2011 #12 Skrevet 12. oktober 2011 En hånd må du vell ha på henne uansett til enhver tid når hun ligger på stellebordet, selv om hun er rolig? Har alltid det uansett om barnet ligger i ro, plutselig snur de seg, det vet man jo aldri.. Har stellekommode, som jeg kommer til å ha på badet uansett om jeg ikke bruker stellematten på den. Her bruker storebror på snart 3 år den enda, til bæsjebleia, og lillebror kommer til å bruke den i like lang tid framover :-) Men det er hver sin smak, har venninner som alltid har brukt gulvet, og er fornøyd med det så.. Kommer vell litt ann på type kommode, plass på badet osv.. Her har vi ikke brukt badekaret i kommoden siden lille var 3 mndr, fikk en ekstra skuffe også da jeg fjernet den, men kommoden blir stående til den ramler sammen :-P
Skaubinna Skrevet 12. oktober 2011 #13 Skrevet 12. oktober 2011 Bruker det ennå her, jenta er 9,5 mnd. Her går det tålelig greit, distraherer med ymse ting og utover det, snakker jeg med henne. Det er liksom ikke noe alternativ at hun skal vri seg og være kålorm akkurat når bleien skal byttes;-) Men kler på henne fra fanget nå, syns det er mest praktisk. Ser ikke for meg at jeg bytter bort stellebordet riktig ennå :-)
Smil123 Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 12. oktober 2011 Hånden er på henne hele tiden ja- også når hun er rolig. Av den grunn at hun skjelden er det i mer en et par sekunder;-) Men det gjelder jo alle bebiser uansett- selv den roligste kan snu seg kjapt om den plutselig finner det ut:-) Meningen her var som sagt å høre om andre alternativer til stellet da hun egentlig er for stor til badekaret som er under stellebordet. Vil heller ta i bruk det store badekaret. Men da går hele stellebordet ut og vi har ikke plass til en kommode der inne:-)
gulda Skrevet 12. oktober 2011 #15 Skrevet 12. oktober 2011 Vi brukte stellebord ganske lenge til nummer en. Men har flyttet nå til et sted vi ikke har plass til stellebord på badet. Og jeg savner det faktisk ikke! Flyttet når mini var to måneder. Her har vi ei stellematte vi legger på gulvet. Da trenger vi ikke bekymre oss for rulling. Har det jeg trenger i ei skuff på badet, og bader ham i det store badekaret. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå