Gå til innhold

Hvilket av disse to gutte navnene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hm....

Er ikke Embla et norrønt navn? Ville kankje holdt meg innenfor den sjangeren.

Hva med Tor, Ask, Torgeir, Eirik eller Brage?

Liker ikke så godt Leander og iallefall ikke Emelius!

Tenk dere godt om en gang til er mitt råd ;-)

Lykke til!

Annonse

Gjest Hercule Poirot

Signerer engler og vipsen!

Vær så snill - tenk dere om en gang til.

Leander er så lite pent og så harry at det er en gru, og Emelius er bare en bokstav unna umulius og nei, det bør et barn få slippe å hete.

engler i snøen har et meget godt poeng når hun anbefaler å holde seg innenfor samme sjanger.

Helt klart Emelius! Det er et skikkelig kult navn! Leander liker jeg ikke. Det er ganske tandert, og liker ikke klangen spesielt. Oleander derimot er mye bedre.

Liker også at navn holdes i noenlunde samme sjanger, men hvis man ikke er spesielt opptatt av det så synes jeg Embla og Emelius klinger godt sammen.

Signerer også Engler i snøen! Leander og Emilius passer ikke til Embla i mitt hode. Stilkræsj rett og slett.

Emilius synes jeg var i overkant pompøst, og Leander synes jeg er oppbrukt og harry. Men om jeg må velge mellom disse to navnene blir det Leander.

Annonse

Navn på søsken trenger da ikke å høre sammen, hva er det for noe tull?

Hvor ofte i voksen alder blir dere presentert sammen med deres søsken?

Og man er faktisk voksen det aller meste av livet sitt.

Emelius er helt grusomt.

Leander er helharry

Embla er greit nok.

Jeg er enig at de ikke trenger å høre sammen, er det noen som har sagt det så bastant?? Jeg antok at HI muligens likte norrøne navn, siden hun har en datter med et sånt navn.

Embla er et fint navn, og da jeg rådet henne i å se på navn i samme sjanger, var det for å gi forslag om andre navn som kan måle seg med søsterens navn og som jeg tenkte hun kanskje kunne like. Emelius og Leander er ikke fine i mine ører.

I et annet innlegg som HI har postet, skrev hun at hun ikke likte norrøne guttenavn, og hun har da fått mange fine forslag der. HI spør og vi svarer, Versailles :-)

Det er visst ikke så mange som likte forslaget mitt;) emelius er utgått, det var ett lite innfall bare, enig at det høres ut som en umulius;) skjønner ikke at gutte navn kan være så vanskelig, men fått tak i en navn bok som vi får studere. Noen som liker Sander bedre enn leander da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...