Gå til innhold

Bekkenløsning finnes ikke !?!?!

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen i går fordi jeg har så vondt i ryggen/rompa, sånne isinger nedover pluss sikkert verk og ømt. Jeg har også begynt å kaste opp nesten daglig, også på jobb, noe som er veldig slitsomt og tøft.

Jeg fikk legetime og fortalte han om både ryggen og kvalmen og da fikk jeg til svar: det ikke noe som heter bekkenløsnin, for bekkene løsner aldri, den største målen som bekkenet hadde beveget seg var 1,6 mm sa han og så fortalte meg at det var helt vanlig og det var sikkert mange av mine andre kolleger som også hadde ryggplager.

Kvalmen var også vanlig, bare drikk mye vann og spis lite og ofte, så ville alt løse seg liksom.. med bare en hentydning til et skjevt smil sa han jeg skulle gå og lykke til.

Uff, følte jeg ikke ble tatt alvorlig i det hele tatt ? At han trodde jeg ville skulke.. vil jo ikke, men overhodet ikke deilig å halte rundt her og spy på en sliten jobbdo... urgh..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143667542-bekkenl%C3%B8sning-finnes-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bekkenløsning finnes ikke? Så smertene jeg har hatt ide 2 siste svangerskapa mine var innbilt da,og at jeg måtte knekke på plass bekkenet hver morgen for å klare å bevege meg,det et innbilt også?

Bah..

Jeg blir så oppgitt over sånne leger!

Bytt lege. Han der har ikke peiling!

Kiropraktoren min kunne fortelle at jeg ikke bare var plaga av bekkenløsning,men også av bekkenlåsning.

Så hva med alle sidene i alle gravidbøkene om bekkenløsning? Bare oppspinn det også??

Blir helt provosert. Har også vært plaget av bekkenløsning under to svangerskap.

BYTT lege! Eller gå tilbake og forlang å få henvisning til fysioterapi og si at du ikke flytter deg fra stolen før han skriver en sykemelding! For det trenger du! Enten gradert eller hel.

Du kan også gå til en kiropraktor. De har peiling, og de kan også sykemelde.

For noe sprøyt! Selvsagt finnes bekkenløsning. Samtlige som er gravide SKAL ha bekkenløsning i mer eller mindre grad den siste måneden av svangerskapet for å forberede bekkenet til fødsel. Dette er hormonstyrt. Dessverre er det mange av oss som før bekkenløsning mye tidligere enn dette - og med smerter og plager som følger med.

Bekkenløsning kan fortone seg på mange ulike måter, og er egentlig kun en samlebetegnelse på alle bekkenløsningsplager som forekommer. Noen har smertene i korsryggen pga. korsbeinet, andre har det nedover lårene og noen har symfyseløsning (som meg).

Det er målt et avvik på symfysen min som tilsvarer en forskjell på 1,5 cm mellom høyre og venstre del av symfysen. Så de opplysningene legen din kommer med er direkte feil.

Man har selvsagt ikke krav på sykemelding. Men er bekkenløsningsplagene dine forbundet med gangvansker - har du rett til fysioterapi. Dessuten må jo legen se på din allmenntilstand. Er du så dårlig at du ikke kan gå på jobb - så kan du jo ikke det.

Kanskje vurdere å skifte fastlege?

Når det gjelder kvalmen din, har han nok rett. Jeg hadde det også helt forferdelig de første tre månedene, men det ga seg. Det hjalp å spise lite, men ofte. Jeg fikk også kvalmestillende en periode da det var som verst (Afipran), uten at det hadde veldig stor effekt.

Ønsker deg lykke til! Er du ikke fornøyd med behandlingen legen ga deg, så går du tilbake og gir beskjed. Kanskje han ikke fikk riktig inntrykk av hvor plagsomt dette var for deg.

Hei komme just fra fysio å han sa eg trengte ikke henvisning fra lege for å komme lenger.. Så du kan jo ta kontakt selv å forklare til fysio. Å eg fikk besje at du har mye bekken vondt du mens han klemte å reiv litt...

Hadde byttet lege om eg var deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...