Ungmor24 Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Er det flere enn meg her som sliter med en alt for stor panikk for krybbedød? Når babyen sover, uansett om det er på natta eller på dagtid, får jeg ikke fred med meg selv, klarer ikke slappe av... Sjekker minst hvert 15. minutt for å se om han puster... Noen ganger klarer jeg ikke legge meg å sove om kvelden, for jeg er så redd for å våkne å se noe forferdelig... Og jeg våkner i panikk hvær gang jeg har sovnet å spretter opp av senga for å sjekke at alt er ok... Er virkelig ikke kristen, men ber mye til Han der oppe... Noen som kjenner seg igjenn her? Når kan man slutte å være redd for den helsikkes jævelskapen?? Babyen min er 5 månder nå....
Ungmor24 Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #2 Skrevet 10. oktober 2011 Har dere foresten hørt noe om at det aldri har blitt funnet en død baby (av krybbedød) som brukte smokk da han sov?
Billie Jean Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg kan ikke hjelpe deg med personlig erfaring, da jeg ikke har vært ekstremt redd for krybbedød, som jeg ser du er. Men jeg vil anbefale deg å snakke med lege/helsesøster/psykolog om tankene du sliter med. Jeg regner med at dette tar vekk mye av gleden rundt det å bli mor, og tenker at dette må være fælt for deg. Håper du får god hjelp! Klem
Ungmor24 Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2011 D tar ikke vekk noe av gleden med å vær mor, men d tar bort mye av nattesøvnen, eneste
FrkChihiro Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Kjenner meg godt igjen. Snuppen min er 9,5 mnd og jeg tenker fortsatt på det hver eneste dag. Jeg har fra dag en brukt Babysens (pustealarm) og det gjør at jeg sover myyyye bedre om natten. Mange argumenterer med at det er falsk trygghet og at man blir mer stresset av det. Jeg blir iallefall ikke mer stresset, og jeg tenker at den er ingen garanti, men at jeg har større sjans til å redde barnet mitt om den uler etter 20 sek uten bevegelse. Tror det er noe de aller fleste mødre kjenner på. Heldigvis er det uhyre sjeldent. Den verste risikoen avtar etter 6 mnd, ytterligere etter 1 år. Det kan visstnok skje frem til skolealder, men igjen; det skjer vel knapt. Smokk reduserer risikoen, men eliminerer den ikke.
Jomfruen76 Skrevet 13. oktober 2011 #6 Skrevet 13. oktober 2011 Hei. Tror nok de fleste er redd for krybbedød til å begynne med. Det er ikke noe kjekt og ha det slik. Husker at jeg ofte lyttet etter om babyen pustet den første tiden. Husker også at jeg sjekket flere ganger om natten om han fremdeles sov på ryggen.Etter hvert som tiden har gått har denne angsten gått litt over.Det sies at når barnet snur seg av seg selv til mageleie er faren for krybbedød mindre.
Gjest Skrevet 13. oktober 2011 #7 Skrevet 13. oktober 2011 Huffda, ikke noe særlig å være så engstelig. Har kjent litt på frykten men ikke slik du har. Jeg ville nok investert i slik pustealarm sånn at du kan slappe av litt mer. I tillegg til å følge alle råd for å få lavere risiko for krybbedød som du sikkert allerede har tenkt på. Ang smokk så er det bra visstnok mtp krybbedød... Men min spytter ut smokken når hun har sovnet så tviler på at det hjelper da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå