HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 For et år dette har vært.!! Deppa etter fødsel.. Følelsen av at det her kommer jeg aldri til å venne meg til. Frustrasjon,.Stress, Sykdom, Uendelige bekymringer. Følelsen av at alt jeg gjør er feil. Uendelig mange spørsmål. Våkenetter. Tårer. Matnekt. Melkenekt. Vektnedgang. Nok en runde bekymringer, stress, mere stress og enda flere bekymringer. Følelsen av å rett og slett ikke strekke til.. Følelsen av at alle andre takler ting bedre enn meg. Og nok en gang... tårer.. Men så tenker jeg på.. All latteren? Gleden? Mestringsfølelsen når ting HAR gått seg til? Lykkefølelsen når hun endelig tar en bit? Lykken når hun smiler opp til meg mellom tårene? Lykken når hun legger hodet på skeive og prøver forsiktig å smile til meg når jeg gråter? Når vekten snur? Når hun ruller seg rundt første gang? Når hun åler seg frem og etterhvert kryper? Når jeg skjønner aat det ikke er BARE meg som har det sånn? Smilet bak egne GLEDEStårer når hun reiser seg for første gang? Gleden av å se hennes glede? Gleden av å se hvor mye hun gleder andre? Følelsen av å elske noen så høyt? Følelsen av å bli elsket så høyt? Hva betyr vel alt det dumme da? Takk for alle svar.. takk for alle klapp på skulderen og gode ord. Takk for et "skjerp deg" når jeg har vært for bekymret.. takk for gode råd og mindre gode råd. Det viktigste er at dere bryr dere! Deler erfaringer, gode som vonde! Trøster når noen trenger det uten å belære.. Bryr dere når dere skjønner noen har det vanskelig, sånn dere kanskje har hatt det selv. Dere vet hvem dere er, og maaange av dere er her inne. Og et par er på "utsiden" og var enda mer fantastiske mennesker enn dere allerede virket som her inne. Dere betyr mer for mer for meg enn dere kanskje tror. Er blitt så glad i dere Nå føler jeg meg litt mer erfaren, litt mer sikker på meg selv, MYE mere positiv og livet mitt ER FANTASTISK! det trodde jeg faktisk ikke det skulle bli for 1 år siden. Jeg har ei jente som er blid som dagen er lang, legger på seg, pludrer og "snakker. Hun har fått seg en fin og sta liten personlighet og jeg er verdens heldigste mamma. Kunne ikke hatt det bedre! ..... ja, det er fremdeles tårer... det er fremdeles bekymringer... det er fremdeles ting jeg må lære å takle som mamma.. Men jeg vet nå at det er slik der ER å være foreldre.. Det er ikke meg det er noe feil med.. Jeg er ikke svak, jeg er menneskelig.. Det er ikke bare jeg som ikke taklet den første perioden.. Det er mange av oss.. og mange som taklet den helt fint.. Men det viktigste var at dere var der sammen med meg Takk for et grusomt og herlig år!!! God klem til alle sammen! (nå flytter vemodig jeg inn som "nybegynner" på 1-2 år og tenkte jeg skulle "plage" noen der inne )
Valiana Skrevet 11. oktober 2011 #2 Skrevet 11. oktober 2011 Gratulerer med 1-åring! Veldig flott skrevet :-)
El1 Skrevet 11. oktober 2011 #3 Skrevet 11. oktober 2011 Ja, her har du satt ord på mange kjente følelser og tanker. Lykke til! Også kommer jo vi andre etter etterhvert
7569 Skrevet 11. oktober 2011 #4 Skrevet 11. oktober 2011 Nei nå gråt jeg en skvett..så fint skrevet.. sitter her og vugger vogna til min 3 mnd gamle jente og ble rørt. Masse lykke til videre!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2011 Takk for det måtte bare rote ned noen ord jeg hadde i hodet. Det at jenta vår runda året rørte meg mer enn jeg var forberedt på.. og bragte på bane mange minner og følelser Og så håper jeg noen som sitter og har det tøft nå, skal se at det blir bedre for det blir alltid det
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Gratulerer så masse med 1-åringen din, og jeg ble så rørt når jeg leste det velskrevne innlegget ditt:) Mange gode ord og tanker.... Lykke til med neste milepæl:) Klem fra meg:)
enits40 Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg ble også rørt, flott formidlet! Gratulerer så mye med godjenta og takk for alt du har delt med oss! :-)
enits40 Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Jeg ble også rørt, flott formidlet! Gratulerer så mye med godjenta og takk for alt du har delt med oss! :-)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2011 No blir jeg rørt av at dere ble rørt da klem tilbake (ja, jeg henger her litt enda.. greier ikke lavære..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå