Gå til innhold

Noen flere som vil ha planlagt keisersnitt her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en forferdelig fødselsopplevelse i 08 som endte i haste-keisersnitt.Tok lang tid å glede meg skikkelig med babyen etterpå.Lovte meg selv at jeg aldri skal ligge i 40 timers fødsel en gang til. Vet at det ikke er så vanskelig å få innvilget keisersnitt andre gang etter en slik opplevelse.Noen som har erfaring med dette? hvor tidlig skal man begynne å snakke med legen om det?Jeg har lenge kviet meg for å bli gravid igjen og jeg tenker på dette hver dag..Noen som har erfaring med keisersnitt i svangerskap nr 2?

Takknemmelig for svar!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring, men har tenkt og søke om planlagt keisersnitt jeg og , har litt samme opplevelsen som deg og sa til meg selv "ALDRI IGJEN". Så jeg håper det blir invilget. Tenkte og ta det opp med riksen når jeg skal på Ul i uke 17-18. Så får vi ta det derfra. Problemet mitt blir vel om denne kommer like tidlig som forrige, 4 uker før :-/. Får man da "haste"keisersnitt???

Skrevet

Jeg har hatt samme opplevelsen som deg. 8 dager med sier, 36 timer aktiv fødsel, og jenta blir tatt med hastesnitt på 8 cm åpning, narkose og hele pakka, og jeg ble snytt for finalen! Jeg aner ikke om hun gråt da hun kom ut!!

Jeg er nå i uke 8, og tenker faktisk ikke så mye på fødsel om dagen. Jeg har tenkt mye på det i forkant.

For meg er det slik at jeg veldig gjerne vil prøve å føde normalt. Ingen kan si noe om hvorfor det ble som det ble sist, for det er ingenting galt med bekkenet eller fødselskanalen.

Min teori er at siden de nektet å sette meg i gang, var jeg altfor utslitt, både psykisk og fysisk til å kunmne klare å gjennomføre en fødsel.

I hvertfall, jeg ønsker å prøve å føde normalt siden jeg følte at jeg virklig gikk glipp av noe som jeg viiiirkelig ønsker å oppleve. MEN jeg kommer til å gi beskjed om at terskelen for å utføre et keisersnitt skal være lavere enn sist. Slik at dersom jeg føler at jeg ikke klarer mer, så når vi å sette en spinalbedøvelse, ergo får jeg være våken under seansen :)

Det er nå mine tanker :))

Skrevet

Hei

Første barnet mitt kom i 2005, og vart tatt med keisersnitt etter eit døgn med store smerter. Då lurte dei på om det var noko med bekkenet som gjorde at hovudet ikkje klarte å skru seg ned.

I andre svangerskap grudde eg meg veldig til fødselen. Eg hadde veldig lyst å prøve å føde vanleg, men samstundes var eg så redd for å føle at eg mislykkast dersom det skulle ende i keisersnitt. Kvar gong jordmor nemnde ordet fødsel kom tårene, og eg følte redselen øydela mykje av gleda over svangerskapet. Ei veke før termin bestemte gyn. at det vart keisersnitt. Ho trudde ungen var 5 kilo (Han viste seg å vere nøyaktig 4 kg), og trudde mest sannsynleg at det kom til å hende i hastekeisarsnitt. Det var heilt FANTASTISK

Skrevet

... fortsettelese: fantastisk at ho tok avgjerda for meg, så eg skulle sleppe å velje sjølv. Eg har vore vaken på begge keisarsnitta, men på den siste "fødselen" var eg ikkje utsliten etter eit døgn med rier først.

No ventar eg nummer 3, og er i 7. veke. No veit eg at det vert keisersnitt, og har ei heilt anna ro i kroppen. Eg veit også at komplikasjonar kan oppstå, og at det ikkje er "berre-berre" med keisarsnitt. Likevel.. ALt er betre enn usikkerheita i førige svangerskap.

Lykke til med valet. Håpar du har jordmor som støttar deg uansett.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...