Gå til innhold

Beholde, ikke i et forhold? Hjelp :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt gravid, er i uke 6 eller 7 nå. Har UL imårra for å se. Har barn fra før med min eksmann, men er nå aleine med dem. Så har jeg hatt en "elsker" de siste 9 mnd, som er faren denne gangen. Vi har ikke blitt sammen før, og han føler at det er feil å bli sammen pga et barn og derfor ønsker ikke faren at vi beholder barnet.

Jeg derimot er veldig usikker. Det blir jeg som må ta hele kaka, han sier han vil støtte meg uansett hva jeg elger men at "det nok er mest fornuftig" å ikke beholde. Og at han vil støtte meg gjennom hele den prosessen. Og at han ikke ønsker at barnet skal bli til.

Har noen noe gode råd? Jeg er så i tvil - skriker bare av tanken på å fjerne barnet men samtidig vil jeg ikke "ødelegge" livet til de jeg har eller til faren!

:((((

Fortsetter under...

Hei Anonym,

her et ganske aerlig svar, uten aa vaere sterk motstander eller supporter av abort.

I og med at du har barn fra för, og attpaatil har vaert gift en gang, gaar jeg ut fra at du har en del mer livserfaring enn meg, men allikevel:

Slik du beskriver det synes jeg barnefaren har gitt ganske klart svar hva han synes: han synes ikke det passer, men han löper ikke fra ansvaret.

Du vet iallefall at barnet vil kunne faa et potensielt greit forhold til faren sin om det blir födt. Videre kan man vel tolke det som at far vil oppfylle sine plikter (ogsaa finansielt?) og ikke la dere i stikken.. Du maa selvfölgelig avgjöre om du kan stole paa dette.

Siden det faktisk er du som er moren og antageligvis den som til störst grad vil komme til aa oppdra ungen, siden dere ikke er sammen, maa du nesten avgjöre naa selv hva du vil for deg selv og din familie. Skjönner at det er utrolig vanskelig (har vaert innom denne tematikken selv), men det er din rett til aa bestemme! Hvis du önsker aa faa barnet, saa er det ingen som kan klandre deg for det! Du er jo tross alt gravid allerede, men ogsaa hvis du bestemmer deg for abort vil du isaafall ha dine grunner til det.

Dessverre (eller heldigvis) er det et valg ingen kan ta fra en gravid kvinne! Men det er sikkert greit aa snakke med noen om det, for enkelt er det jo ikke. Jeg er sikker paa at du vil treffe det beste valget, men kan ikke si deg hvilket det er.

Lykke til!

Tror ditt innlegg er ganske lite til hjelp i den situasjonen denne personen befinner seg i. Det er jo greit aa ha et fast staasted, men dette er ikke en arena for politisk agenda, eller religiöse svermerier for den saks skyld.

Föler du pröver aa presse i en retning med daarlig samvittighet som middel. Haaper innleggs starter vil kunne fatte sin avgjörelse paa et grunnlag som er riktig for henne til tross for tilbakemeldinger som dine. Det er jo gledelig hvis hun finner ut av at hun vil/kan beholde barnet, men det maa vaere riktig for henne.

Men ærlig talt! Hva er det med deg?! Nå må du virkelig skjerpe deg her... Jenta ber om råd i en fortvilt situasjon og du tror dette hjelper??? Du får bestemme over ditt liv og hun over sitt, dette er ikke råd det er tvang og psykisk press!

Har du politiske meninger om at dette skal bli forbudt for du opptre på den politiske arena og ikke spre slik dritt! Hjelpes! For en nepe du må være....

Kjære HI - jeg har ikke så mange råd å gi da jeg aldri ha vært i din situasjon. Men det rådet jeg har er at du må lytte til hjertet ditt og magen din. Der vil du finne svaret. Ingen kan i grunn vite hva akkurat du bør gjøre - ei heller barnefar. Men lytt til hans ønsker. Han har også en stemme i dette som bør veie tungt. Men til syvende og sist er det du som bestemmer... Lykkelykke til!

PS! Det du beskriver i innlegget ditt om barnets utvikling, uke til uke er forresten helt borti natta... Den faktiske graviditeten starter ved befruktningen, som er i uke 2... Og ogsaa de andre stadiene henger ikke paa grep... Heldigvis ikke saa farlig, for dette vet enhver som er gravid...

Annonse

Og i tillegg er det kanskje barnets uker, og ikke mors :P

Vet den ikke er riktig, den er klippt og limt, men jeg kan godt skrive den om, så den blir helt riktig og lime den inn igjen, for fakta er at når du finner ut at du er gravid, så er det allerede blitt et lite barn, som du da velger/eller ikke velger, å ta livet av! I mine øyne er det Mord!

Oh yes, jeg er en nepe :P

Politisk? Hva i mitt innlegg er politisk? Vennligst utdyp!

Kanskje hjelper det faktisk! Når hun er så fortvila å ikke vil ta barnet bort, gråter ved tanken på det. Likevel tror hun at hun ødelegger noens liv? Det eneste livet hun ødelegger, er babyens, hvis hun tar livet av den!

Men kanskje det faktisk da hjelper å få høre hvordan ting egentlig er, å ikke ta på seg skylappene!

Når du spør i et slikt forum som dette, så får du regne med å få svar. Om det blir det svaret du håper og ønsker eller ikke, det vet du aldri på forhånd! Så kan du heller la meg være, å svar henne på den måten du synes er best :))) Ha en fin dag!

Hei. Først vil jeg si at den mannen du er sammen med oppfører seg lite voksent. Det er et uttrykk som heter "er man med på leken må man tåle og smake steken". Men nok om det,jeg synest du skal tenke deg godt om før du tar ditt endelige valg. Diskuter gjerne saken med venner du stoler på. Innhent innfo om ulike støtteordninger,rett til avlastning ol.

Husk samme hvilken råd du får her inne er avgjørelsen din.

Når jeg leser innlegget ditt så høres det ut som om du vil beholde barnet...Siterer deg "Jeg er så i tvil - skriker bare av tanken på å fjerne barnet men samtidig vil jeg ikke "ødelegge" livet til de jeg har eller til faren!"

Ingen liv vil bli ødelagt når man får et barn og søsken. Du gråter fordi det er vondt å tenke på å ta abort...da er det jo noe som strider i deg.

Du har en mann som støtter deg uansett hvilket valg du tar. Dette er altså helt opp til deg og hva du føler for.

Dersom dere velger å beholde finnes det løsninger for hvordan hverdagen deres kan løses selv om dere ikke bor sammen. Tusenvis av norske barn lever med foreldre som ikke bor sammen men det beste er om dere klarer å få til en god løsning mellom dere to slik at barnet får den best mulig oppveksten.

Velger du abort så er det et valg som er gjennomtenkt fra din side, du gjør det du føler er best i din situasjon.

Masse lykke til uansett valg :)

Du har jo en åpenbar negativ holdning til abort! Det er da ingen objektiv tilbakemelding du gir jenta, men råd på bakgrunn av dine holdninger til dette - helt uavhengig av hennes situasjon. Det er da en politisk agenda. Hvordan er det mulig å ikke se det?? Hold deg til den politiske arena med det tullet her!!

Hvis du ikke skjønner hva i dette som er politisk må du virkelig holde deg unna debatter.... Du er motstander av abort på prisipielt grunnlag. Og det har du din fulle rett til. Men det er et politisk standpunkt, og du bør kunne respektere at andre ikke er motstandere og holde deg unna diskusjoner hvor de er fortvilet uten å trekke opp at det er drap!! Du har noen gode argumenter, men drapshentydningene dine er så drøye at du bør tenke deg meget godt om...

Annonse

Takk for svar (nesten) alle sammen!

Dere har nok rett i at jeg helst vil beholde barnet. Vi var på tidlig UL igår, og legen sa jeg er 6+3 og bør ta en evt abort i løpet av et par uker for å slippe inngrep. Tror legen er litt imot abort, for hun lot lyden stå på så jeg hørte hjertet og greier - da blir det jo ikke akkurat enklere.

Jeg snakket med faren igjen igår, han er overraskende tilstede og droppet ting han hadde planlagt for at jeg skulle slippe å dra hjem aleine med en gang. Det hjelper jo. men han er fortsatt bestemt på at en abort er mest fornuftig. Jeg er veldig glad i han og vil ikke ødelegge forholdet vårt (vennskapet that is, vi er ikke sammen). Men samtidig er jeg redd at en abort uansett vil splitte oss, og da har jeg ingen å snakke om det med. antar jeg kommer til å trenge det lenge etterpå...Han mener grunnen til at han ikke vil ha det, er at han så for seg sin førstefødte i et forhold, men den rette. Og at han ikke tar vare på seg selv engang, dvs er mye på byen, har lite penger pga det, osv osv.

Jeg har sagt at jeg er i tvil, han sier ingenting på det. Så nå nå jeg virkelig finne ut om jeg har "ork", råd og plass til å ha tre barn alene. Det er så vanskeliiiig :((

For det første; Jeg respekterer at andre ikke mener det samme som meg! Fullstendig, men det betyr ikke at jeg ikke har rett til å ytre mine meninger. Og etter min mening er det drap, og det er av den enkle grunn at etter befruktning så er det allerede begynt en utvikling! Fram til 12 uke kan vi ta selvbestemt abort, men da er det allerede et lite menneske.

Og jeg kommer overhode ikke til å holde meg borte fra slike diskusjoner. Jeg har like mye rett til å ytre meg her, som du og andre har. Selv om enkelte vil komme med masse klissj!

Jeg må bare få legge til en ting til. Når HI skriver et innlegg på et forum som dette, så er hun nødt til å regne med å få svar både fra folk som støtter abort, men også fra folk som ikke gjør det!!

Dersom hun ikke ønsker kommentarer fra motstandere, så er det jo andre man kan kontakte, i stede for å legge ut et innlegg her!

Helse personell, Amathea stiftelsen, osv..

Hei, HI her.

Selv i den situasjonen jeg er i, lar jeg meg ikke hjernevaske. Du som respekterer at andre ikke mener det samme som deg, bør isåfall også vite når grensen er nådd. Du kan si hva du vil, og det er greit, men du tåler overraskene lite kritikk tilbake til å være så "åpen og frittalende".

Jeg har luftet mine tanker med bla Amathea. Såklart. Jeg tror de færreste lever sine liv basert på det de leser her inne, men det er gode råd å få. Du bør seriøst vurdere å lufte tankene dine i et annet forum du også, når du vet at det er personer der ute i verre situasjoner enn meg, som kanskje ender opp med å ta feil valg slik at barnet får et traumatisk liv pga meningspushere som deg. Det er neppe bedre, selv i dine øyne.

Så nå kan du la tråden min være, du preller av oss uansett.

Jeg skal la tråden din være, men det er ikke fordi jeg preller av uansett, for det gjør jeg jo ikke :)

Overhode ikke meningen å prøve å hjernevaske deg på noe vis.. Det var da ikke min tanke i det hele tatt. Og jeg tåler jo kritikk, det er ikke det det handler om. Det handler om at jeg har lov å forsvare de meningene jeg har. Ser jo at mitt opprinnelige innlegg er slettet. Og det er helt greit, jeg har ikke noe problem med det i det hele tatt, men jeg synes at det også blir en sånn "dårlig taper" greie. Ikke missforstå, det er helt i orden, men det innlegget var ikke trakasserende...

Det blir litt for dumt at mitt innlegg skal slettes som upassende, mens alle som går til "angrep" på meg og mine meninger, det er helt greit. Og i tillegg så blir det også for dumt at nummer to til å kommentere meg ikke klarer å komme med noen egne meninger, men blir nødt til å henge seg på.. Jah, men slik er det vel bare..

Anyway. Jeg skjønner at dere alle mener jeg uttaler meg upassende, så jeg skal backe unna nå. Jeg har uansett fått fram mitt ståsted :))

Så igjen ønsker jeg deg lykke til med det valget du skal ta.. Håper det blir det rette. Også gleder jeg meg til jeg skal få høre hjertelyden! Det er jo helt fantastisk, ikke sant? :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...