Gå til innhold

nekter å drikke vann..,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 5 mnd har begynt med grøt for et par uker siden, men sliter veldig med å få i henne vann.. prøvd med både kopp og flaske, men nekter liksom å svelge det ned... klarer fint å drikke melk fra flaske, så hun er ok bare ltt sær ;-) noen som har gode tips? :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Smakstilsettning i vannet, noen dråper sitron/apelsin, eller ha en mugge med vann til henne i kjøleskapet, med biter av pære/eple ol, det er mer spening å drikke vann med smak, enn å drikke bare vann :)

Skrevet

Hadde samme problem, prøvde ulike flasker og kopper, og iskaldt/romtemperert vann. Ingen ting funka, ikke en gang frukt i vannet eller noen dråper saft. Men tok ut "proppen" i koppen og lurte i henne noen dråper vann hvert måltid for å venne henne til smaken. Nå er hun 9 mnd og drikker litt. Tror ikke de er tørste nok når de ikke drikker... Med mindre melk nå per dag, er hun rett og slett tørstere. Hvis din får mye melk og hun ikke er spesielt begeistret for vannsmaken lar hun kanskje være å drikke vann, hun er vel ikke tørst nok enda ;)

Skrevet

min var også sånn, men jeg fortsatte å tilby. Hun drikker av imsdal flaske og glass. Når hun drikker av glass blir det forferdelig mye søl.

Jeg prøvde kaldt vann og lunket vann.

Jeg fortsatte å tilby vann av flaske, etterhvert drakk hun noe. Hun drikker ikke mye fortsatt, men hun drikker opptil 30 ml med vann. Så lenge hun ikke vil ha mat mer enn hun skal har jeg tenkt at hun ikke vil ha mer å drikke. Sult og tørstbehovet kan jo være det samme. Det er jo vann i maten også og hun drikker melk enda. Og de har jo så små kropper. Så jeg har tenkt at det er sikkert nok væske.

Skrevet

Det går nok greit til slutt skal du se. Når man trapper ned på MM/MME og tilbyr vann til måltidene så plutselig drikker de. Når jeg begynte med å gi henne vann gav jeg det på tåteflaske. Hun var kjempesint og kunne ikke skjønne meningen overhodet, men så ble det litt etter litt mer og mer. Nå øver vi på tutekopp, glass og imsdalflaske. Bare fortsett å tilby :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...