mb1987 Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Noen som vil dele sine leggerutiner? Har en liten gutt på 10 uker som får siste måltidet på soverommet før han legger seg. Han må legges i halvsøvne i sengen sin og helt da være fyllt opp med mat! Hvis han våkner begynner han å gråte og stopper ikke før vi tar han opp.
holahopp Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har og en liten gutt på 10 uker og gir litt mm og resten mme sånn i ni ti tida legger han da i senga si på ett helt mørkt rom. av og til griner han litt men lar han ligge så sover han til ca 7 hver morgen...føler meg heldig
holahopp Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg har og en liten gutt på 10 uker og gir litt mm og resten mme sånn i ni ti tida legger han da i senga si på ett helt mørkt rom. av og til griner han litt men lar han ligge så sover han til ca 7 hver morgen...føler meg heldig
zassy☆ Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Jenta er 9 uker, ammer henne rundt kl åtte stort sett, og legger seg rundt ni, da er det nattasang og hun ligger i vugga med smokken sin. Er hun rolig sier vi natta og går ut. Må som regel et par tre ganger inn igjen og gi smokk og/eller trøst. Smågråter hun hjelper det å få smokk og at vi holder hendene hennes litt (1/2 minutt ca) til hun er roet, slipper da og går ut igjen. Vil hun ikke roes i vugga tar vi henne opp og bysser litt, men går ikke ut av rommet/mørket, legges ned igjen/holder litt i hendene/smokk og går ut Funker veldig greit her, som regel har hun sovnet innen en halvtime etter vi la henne.
skatten 21.41 Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Vi begynte tidlig med leggerutiner denne gangen, rundt 6 uker. Steller kl 18.30 og Gir han mat mellom kl 19-1930. Legges på kaldt mørkt soverom og sovner som regel innen halvtime, inn noen ganger m smokk om han gråter. Finner søvnen selv. Våkner som regel for mat kl 02, 05 ,07. Da står vi opp. Storebror la vi rundt kl 23 da han var på samme alder, da sov han uten mat til kl 08! Luksus! Denne gangen prioriterer vi heller noen barnefri-timer på kvelden. Det er bare å prøve seg fram og begynne m leggerutiner, jeg fikk helt sjokk over hvor enkelt d gikk... lykke til.
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 11. oktober 2011 #6 Skrevet 11. oktober 2011 Denne pjokken er snart 11uker, og vi prøver å legge han i 21-tiden, så våkner han i 23-00 tiden og skal spise. Så legger vi han og da sover han til ca. kl. 10 på formiddagen. Men skal sies at han skriker en del når vi legger han..
helene0: jan09+jun11 Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Gutten min er 4 mnd men har hatt samme rutiner fra han var i underkant av 1 mnd. Han spiser ganske ofte etter siste dupp, gjerne en gang i timen, typ 5, 6 og halv 7. Etter siste mating er det stell med vask/bad, ny bleie og pysj. Dette er en deilig kosestund for hele familien iom at storebror legger seg samtidig. Så er det inn på soverommet (som er mørkt og godt luftet) legger han i kurven, gir han smokken og synger so ro lillemann. Kyss på panna, jeg elsker deg lillemann og god natt. I seng før 19 Så går vi ut av rommet. Som oftest sovner han helt av seg selv, men noen ganger må vi hjelpe han å finne smokken igjen. Til nå har han sovet til 5, fått mat og sovet videre til 7, men i det siste har han våknet både 22.30, 2 og 5 og holdt det gående med urolig søvn både før og etter. sliten mamma...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå