Babygirl Juni11 Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 Min datter på 4 mnd er så redd for andre mennesker, til og med besteforeldrene sine som hun ser ofte. Hun starter alltid med et smil og et nysgjerrig blikk, men så plutselig begynner hun å hylgråte, akkurat som om det går opp for henne at de/den hun smiler til ikke er mamma eller pappa. Synes det er litt merkelig at dette kommer så tidlig, har hørt at babyer blir skeptiske til andre først mye senere. Noen andre med samme erfaring og kanskje noen gode råd? Føler at dette er litt speiselt og trenger litt trøst.... Litt kjedelig for vi kan ikke ha barnevakt så lenge hun er slik.
kinaputten Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 min var livredd andre, (men noen godtok han) på den alderen og særlig hvis de lagde brå bevegelser eller feks plutselig lo høyt, høy musikk var også skummelt. Han var også lenge livredd andre babyer og barn. Jeg gjorde egentlig ingenting for å endre på dette, ville ikke tvinge han til å bli holdt av andre når han tydelig ikke likte det. Sakte men sikkert, så gikk det seg til av seg selv og nå i en alder av snart 1 år er han en tillitsfull og glad liten gutt som ikke er redd for noe
april2011mamma Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 hei på deg... jeg er utdannet pedagog og vet derfor at dette er helt normalt typisk for 4-5-6 måneders alderen.. noen får det igjen rundt ett års alderen , andre ikke... noen får det senere noen tidligere:) det går seg til, bare ikke press ungen din til å sitte hos noen han eller hun er redd for osv.. det gjør henne bare utrygg la henne heller sitte på fanget ditt å se på de til hun er trygg... mange besteforeldre styrer med at "joda hun må bare lære seg å være hos andre" osv... bare tull... det skaper bare et usunnt forhold til det.. la tiden gå i hennes tempo De er ganske søte også da når de blir litt redde..... de små små menneskene våre
A_K Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Min lille frøken er heelt lik!! Det går seg nok til:))
Raych Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Jenta vår begynte å bli skeptisk til andre da hun var rundt 3 mnd. Også mot besteforeldrene som hun ser flere ganger i uka. Nå er hun akkurat 6 mnd, og nå begynner det å gå litt over. Hun har vært skeptisk veldig tidlig i forhold til aldre, så nå går det over når de andre jevngamle begynner å bli skeptiske, hehe. Slik var det med eldstejenta vår også. Nr 2 har aldri vært skeptisk til noe som helst i hele sitt 4 år lange liv:)
Babygirl Juni11 Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2011 tusen takk alle sammen, dette hjalp faktisk:)
Smil123 Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Samme her også. Begynte ved 3 mnd +++. Men på den tiden så var hun trøtt mesteparten av dagen pgs dårlig dagsøvn så det medvirket nok også endel. Husker tilbake på dåpsdagen med gru.... Så mange familemedlemmer som bare ville henne vel og hun kunne kun sitte på min arm;-) Nå er hun 9 mnd og kan fortsatt være skeptisk, men så lenge hun får observere litt på avstand på mammas fang går det ikke lang tid før hun har tint opp :-)
BareMeg73 Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Babyen her er 3.5 mnd. Hun snur seg bort når noen ser på henne som hun ikke kjenner. Og hvis de liksom følger etter begynner hun å gråte. Dette gjelder også barn. Farmor og farfar er visst ganske plaget av dette - la henne gråte hun må bli vant til oss sier de. Men jeg lar de ikke holde henne når hun faktisk ikke vil, de får bare vente til hun er klar.
Melkekartong Skrevet 11. oktober 2011 #9 Skrevet 11. oktober 2011 Jenta vår er også veldig skeptisk til andre. Vi har vært "flinke" med å besøke besteforeldre nettopp pga av at hun skulle bli kjent med de slik at det skulle være muligheter for at mamma og pappa kunne få noen timer sammen alene innimellom, men den gang ei Når hun var litt over tre måneder skulle min mor passe henne, men hun skrek og skrek, så vi måtte komme å hente henne etter en liten time. (Hun hadde passet henne et par ganger tidligere uten problemer) Har prøvd og besøke de og forlate rommet i ettertid, men da ble det skrik med en gang, så vi har vel innsett at det kan bli en stund til vi får litt kjærestetid igjen Hun er snart 5,5 mnd. Storebroren hennes var/er aldri slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå