Gå til innhold

Uke 20 og masse slitsomme kynnere

Anbefalte innlegg

Er 2.gangs og har utrolig mye kynnere/sammentrekninger. De siste dagene har de vært ganske vonde. Kan ikke huske å ha hatt noe særlig kynnere før helt mot slutten av sist svangerskap, og kjenner at jeg blir litt bekymret for dette. Andre her som har opplevd mer /tidligere/vondere kynnere ved andre graviditet enn første?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143665864-uke-20-og-masse-slitsomme-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg opplever også flere og mer merkbare kynnere denne gangen. De er av og til ganske ubehagelige, men har aldri vært direkte vonde. Jeg er også 2. gangs, i uke 23, og har hatt kynnere ofte om kveldene de siste 6-8 ukene. De kommer også ellers på dagen, spesielt hvis jeg har vært veldig aktiv og er litt sliten.

Jordmor sier dette er helt normalt og at det bare er fint at kroppen "trener" seg på det som skal skje.

Hvis kynnerne blir veldig vonde og/eller fortsetter over tid skal man ta kontakt med jordmor eller lege.

pplevde akkurat det samme som deg, mye tidligere kynnere denne gangen.I uke 20 satt de kronisk i tre dager, syntes det var litt skummelt så kontaktet jordmor. Ble enige om å gå ned i 50% jobb etter å ha hvilt meg en uke, har hatt positiv effekt. Nå har jeg "Normale" kynnere, det vil si at de går over igjen nokså kjapt eller når jeg slapper av. Er du usikker så ta en prat med jordmor når du skal på kontroll:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...