Tante_Esel Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 jeg fikk ikke invilget lønnet permisjon for den hele dagen jeg var borte paa riksen (den dagen man tar blodprøve og ul) av sjefen min... de ga meg heller ingen god forklaring, sa bare at det ikke stod noen sted at jeg hadde krav paa det... er det noen av dere som vet hvor jeg kan finne dette... hadde vaert saa digg aa ha noe skikkelig aa slaa i bordet med... er tross alt en hel dag!
dincene Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Sjefen min sa at hvis man må til et sykehus i arbeidstida som ligger en god kjøretur unna så får jeg perm.med lønn. I mitt tilfelle kjører jeg 2 timer hver vei. Skulle jeg tatt det ved det lokale sykehuset så måtte jeg dra tilbake på jobb etter legetimen. Vi har disse reglene om permisjoner med og uten lønn i HMS permen. Dokke har nok sikkert en sånn perm også. Hos oss måtte alle lese gjennom permen når vi begynte å jobbe der. Jeg vil nok tro at dette har litt med sjefen å gjøre også.
TanteTroll Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 http://www.lo.no/s/medlemskap/medlemsfordeler/05-Rett-til-velferdspermisjon/ Jeg får velferdspermisjon. Sjekk permisjonsreglementet på arbeidsplassen din.
Tante_Esel Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. oktober 2011 nå har jeg lest utdanningsforbundet sine regler.. der står det at arbeidsgiver KAN gi lønnet permisjon... ikke noe skal eller MÅ! så da gidder jeg ikke krangle.. det blir jo demmes tap da, for da sykemelder jeg meg i stedet.. ARG! Blir skikkelig irritert på sånn! At dem ikke skjønner at noen ting lønner seg? BLÆ!
amusica Skrevet 13. oktober 2011 #5 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg skjønner godt din frustrasjon. Jeg jobber selv med HR og er kjent med at dette er ikke noe du har krav på, men det kan innvillges. Hos oss blir dette innvilget da det er mer enn nok god grunn til lønnet permisjon/ velferdspermisjon. F. eks får jeg to dager permisjon ved innsett, og det er jeg veldig takknemlig for da jeg har totalt over 10t reisevei t/r. Støtter deg i sykemelding og må si meg enig at du har en arbeidsgvier som ikke forstår.. Ønsker deg masse lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå