happybaby&mamma Skrevet 10. oktober 2011 #1 Skrevet 10. oktober 2011 sitter å lurer på hva andre babyer på rundt 5 mnd'er klarer og ikke klarer. skriv gjerne akuratt alder og hva babyn din klarer, spennende å følge med på Min snuppe er 5 mnd'er og 10 dager og ligger stort sett på magen og syntes det er veldig greit, men hun ruller ingen vei enda eller åler seg frem.. hun gliser dagen lang, men ler ikke ordentlig enda(sitter og gleder meg til skikkelig hikstelatter <3 ) min lille er så veldig rolig av seg og gråter nesten aldri, utrolig men sant. så jeg er litt redd for at hun henger litt etter. men prøver å ikke bekymre meg så mye, de utvikler seg jo i rykk og napp de småtrolla våres
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 Småen min er 6 mnd om 9 dager, og hun klarer heller ikke rulle fra rygg til mage og omvendt. Hun har klart det én gang, og da spente hun ifra på stangen i babygymen.. hun slenger seg over på sidene da, og roterer rundt liggende:p Men hun har alltid vært veldig sterk i kroppen, hun får rett og slett ikke rumpen med seg når hun skal rundt. Elsker å ligge på magen, og trekker beina opp under seg akkurat som om hun vil krabbe:) Hun er begynt å strekke ut armene når hun ligger seg på siden, sikkert for å få en kos når jeg legger hun over i min seng*håpehåpe* hehe.. Hun fikk tann nr 3 for 4 dager siden, og nå bryter straks tann nr 4 nede igjennom òg, så jeg trøster meg med at noen får det ene og andre klarer det andre:)
Kreps 71 Skrevet 10. oktober 2011 #3 Skrevet 10. oktober 2011 Snuppa mi blir 5 mnd. om 4 dager og hun er veldig sterk i kroppen og kanskje unormalt tidlig ute fysisk. Hun begynte å snu seg fra rygg til mage da hun var 2,5 mnd. og nå ruller hun rundt hele stua, og hun svinger seg rundt sin egen akse. Hun åler seg også frem med beina under seg. Hun gråter veldig lite men hun "roper" mye med høy stemme for å få oppmerksomhet. Hun smiler mye og en skjelden gang ler hun også høyt. Mannen min gikk da han var 9 mnd. så der muliges der hun har den sterke fysikken sin ifra. Hun har lite hår og har ikke fått noen tenner enda:-) Jeg tenker at hun er tidlig ute med noe så er hun sikkert sent ute med noe annet.
Maitrollet Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 4,5 mnd. Ruller begge veier og har gjort det et par uker. Rullet først fra mage til rygg og så rullet han andre dagen fire-fem dager senere. Gråter lite, men ganske høylytt for å få oppmerksomhet både dag og natt(mye våken på natta). Litt mammadalt, men veldig sosial. Smiler til alle som gir han litt oppmerksomhet, Har ledd høylytt siden han var nesten tre måneder. Kommer seg litt bakover og rundt i ring, og litt framover når han løfter rompa. Ingen tenner enda, men mulig at det er noen på veg.
Valiana Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Lille frøken (vel liten og liten fru blom, har bikket 9 kg...) er 5 mnd og 20 dager. Hun har rullet fra rygg til mage siden hun var 3 1/2 måned gammel, men kun mot høyre. For tre dager siden knakk hun koden i forhold til å klare det mot venstre også <3. Har ikke rullet fra mage til rygg ennå. Glad i å ligge på magen, støtter seg mest på albuene. Svært sjelden at hun ligger med strake armer. Har begynt å rotere rundt sin egen akse i mageleie. Fra hun var rundt 5 mnd har hun begynt å holde i føttene når hun ligger i sengen og på stellebordet, men ikke puttet tærne i munnen ennå. Når hun ligger på gulvet i ryggleie, klarer hun ikke å løfte hode fra bakken. Klarer det når hun ligger litt mer skrått, feks i fanget vårt/bilstol osv. Hun er som regel veldig blid og smiler stort sett når hun får oppmerksomhet. Lite gråting, men desto mer høylydd kjefting og klaging dersom hun ikke får den oppmerksomheten hun krever.... Hun har hikste-ledd, men det er kun et fåtall ganger totalt. Ellers får jeg henne kanskje så vidt til å le en gang eller to om dagen - så vi er ikke bortskjemt på den fronten. Veldig glad i å studere seg selv i speilet. Bort-tittei er foreløpig totalt uinteressant. To tenner nede og nesten ingenting av hår på hodet <3
Honningmelon Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Jenta mi er 5,5 mnd. Hun rullet fra rygg til mage for noen dager siden, men kun mot venstre. Hun roterer sakte rundt, men blir fort utålmodig på magen. Hun ligger på rygg og putter tærne i munnen. Løfter også hodet opp i ryggleie. Hun har også begynt å strekke ut armene når vi kommer for å ta henne opp og retter ut armene mot henne. Hun har to tenner som nesten har brutt gjennom nede. Hun bruker smokk, og har nå i det siste begynt å putte smokken i munnen selv. Får det til de fleste gangene Ellers så ler hun høyt og masse. Det har hun gjort lenge. Er lett å få henne til å le, og da ler hun så hun hikster. Verdens fineste lyd
Ungmor24 Skrevet 10. oktober 2011 #7 Skrevet 10. oktober 2011 Gutt på 5 mnd og 5 dager her "Står" når han blir holdt i hendene Har rullet fra rygg til mage fra han var ca 3 mnd, og fra mage til rygg i et par uker nå. Han åler seg litt fremover, og har akkurat begynt å få knærne litt under seg, men er ikke sterk nok i armene til å komme seg opp i krype-stilling. Smiler døgnet rundt, men er vanskelig å få til å le. Bare noen uker siden har lo skikkelig første gang. Ellers sover han unormalt mye, tror jeg??? Er bare våken ca. 1,5 timer før han vil ha seg en like langt tur, i tillegg til en blund på ca 3 timer etter han har fått middag (Har hatt lite melk, så guttn min har fått grøt i nesten 2 mnd, og middag i en mnd) Er veldig lang og tynn, var 64,5 cm og 7010 g på 4 mnd kontroll, så tror den lette nette kroppen har mye med å gjøre at han er så mobil ;D
Studentmamma88 Skrevet 11. oktober 2011 #8 Skrevet 11. oktober 2011 Du skal ikke bekymre deg, alle unger er forskjellige. Du har en smilende og glad unge, og nyt det!! Resten kommer etterhvert. Tips fra fysio som vi fikk på 4mnd kontroll: -Legg leker rundt babyen når den ligger på rygg, når barnet snur seg på siden for å gripe eller se på leken, ta hånden din på hoften og beveg fra side til side med små bevegelser slik at babyen løfter nakken i sideleie. Dette styrker den musklaturen i nakken som trengs for å snu seg rundt. -Dra forsiktig i overarmen når babyen ligger på rygg slik at babyen løfter nakken litt, slipp rolig ned før babyen blir hengende nedover med hodet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå